ד"ר סתר: הקונפליקט בין המו"פ לשיווק - הכרחי בארגון

במפגש למנהלי שיווק של ל.ה.ב שעסק בקונפליקט ושיתוף פעולה בין יחידת השיווק למו"פ, הוערך כי אותו מאבק בין זרועות הארגון מייצר מתח בריא לפעילות החברה
ליאור גוטליב |

"כמעט בכל ארגון קיים קונפליקט מובנה, שנוצר במכוון, בין היחידות השונות" כך ציינה ד"ר אורה סתר, במפגש למנהלי שיווק של ל.ה.ב שעסק בקונפליקט ושיתוף פעולה בין יחידת השיווק למו"פ. הסיבה לקונפליקט לדעת סתר, מאחר וכל יחידה מיועדת לענות לצרכים ואינטרסים אחרים של הסביבה שהיא אמורה לייצג.

עוד הוסיפה סתר, כי הקונפליקט בין היחידות משרת מטרת על בארגון וקיים מתח מתמיד בין קונפליקט לשיתוף פעולה, בפרט כשמדובר במחלקות השיווק והמו"פ. "אם אין קונפליקט בארגון צריך לייצר אותו, אמרה סתר. כיום יש טכניקות מיוחדות לכך, מאחר והקונפליקט הנו חיוני להישרדות הארגון".

"כדי להביא את יחידת השיווק למקום מרכזי בארגון, צריך לחשוב ולהשתמש באסטרטגיה פוליטית. פוליטיקה היא היכולת שלנו לייצר לעצמנו כוח בארגון וגם לשמר אותו, אמרה ד"ר סתר, והסבירה כי כאשר מישהו מגדיל את כוחו בארגון זה תמיד יביא להפחתת כוחו של האחר.

עוד מאותו מפגש, סמנכ"ל השיווק ב- CA ישראל, אורי לוי, אמר כי על מנת שפונקציית השיווק תייצר ערך לארגון, היא צריכה לנקוט בגישה גלובלית וראייה מערכתית המתחשבת במכלול המחלקות והפונקציות בארגון. אורי מוסיף, כי ברגע שמחלקת השיווק רואה במחלקות אחרות כ"לקוחות" מרכזיים - נוצר מצב בו הצלחה של הארגון ושל המחלקות האחרות היא גם ההצלחה של מחלקת השיווק ולהפך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד