ד"ר סתר: הקונפליקט בין המו"פ לשיווק - הכרחי בארגון

במפגש למנהלי שיווק של ל.ה.ב שעסק בקונפליקט ושיתוף פעולה בין יחידת השיווק למו"פ, הוערך כי אותו מאבק בין זרועות הארגון מייצר מתח בריא לפעילות החברה
ליאור גוטליב |

"כמעט בכל ארגון קיים קונפליקט מובנה, שנוצר במכוון, בין היחידות השונות" כך ציינה ד"ר אורה סתר, במפגש למנהלי שיווק של ל.ה.ב שעסק בקונפליקט ושיתוף פעולה בין יחידת השיווק למו"פ. הסיבה לקונפליקט לדעת סתר, מאחר וכל יחידה מיועדת לענות לצרכים ואינטרסים אחרים של הסביבה שהיא אמורה לייצג.

עוד הוסיפה סתר, כי הקונפליקט בין היחידות משרת מטרת על בארגון וקיים מתח מתמיד בין קונפליקט לשיתוף פעולה, בפרט כשמדובר במחלקות השיווק והמו"פ. "אם אין קונפליקט בארגון צריך לייצר אותו, אמרה סתר. כיום יש טכניקות מיוחדות לכך, מאחר והקונפליקט הנו חיוני להישרדות הארגון".

"כדי להביא את יחידת השיווק למקום מרכזי בארגון, צריך לחשוב ולהשתמש באסטרטגיה פוליטית. פוליטיקה היא היכולת שלנו לייצר לעצמנו כוח בארגון וגם לשמר אותו, אמרה ד"ר סתר, והסבירה כי כאשר מישהו מגדיל את כוחו בארגון זה תמיד יביא להפחתת כוחו של האחר.

עוד מאותו מפגש, סמנכ"ל השיווק ב- CA ישראל, אורי לוי, אמר כי על מנת שפונקציית השיווק תייצר ערך לארגון, היא צריכה לנקוט בגישה גלובלית וראייה מערכתית המתחשבת במכלול המחלקות והפונקציות בארגון. אורי מוסיף, כי ברגע שמחלקת השיווק רואה במחלקות אחרות כ"לקוחות" מרכזיים - נוצר מצב בו הצלחה של הארגון ושל המחלקות האחרות היא גם ההצלחה של מחלקת השיווק ולהפך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אמא ותינוק
צילום: Photo by Pixabay

לבד במערכה: כך הפכו אימהות יחידניות לקורבנות המרכזיים של יוקר המחיה

אלפי נשים בישראל שמגדלות ילדים לבדן נמצאות במלחמת הישרדות מתמדת: הן נאלצות לתמרן כדי לגשר על הפער בין ההוצאות שמזנקות מיום ליום להכנסות שמדשדשות במקום, וחרדות מפני העתיד. הורות עצמאית 2025 קווים לדמותה

ענת גלעד |
נושאים בכתבה משפחה יוקר המחיה

הן נשים חזקות שהגיעו להורות כשהן בשלות ויודעות דבר או שניים על החיים. הן רכשו השכלה גבוהה, התקדמו בקריירה, קנו דירה וחשבו שהעתיד בטוח. עבור הילדים שלהן, הן כל העולם.

אבל אחרי חמש שנים של משברים כלכליים רצופים, מיתון עמוק ומדינה שמיום ליום יותר קשה לחיות בה, אימהות יחידניות רבות לא מצליחות להירדם בלילה מהמחשבה מה יהיה מחר. תחושת הביטחון הכלכלי שקרסה הפכה את חלום ההורות היחידנית למלחמת הישרדות יומיומית.

במדינה שבה יוקר המחיה כבר אינו רק מונח סטטיסטי אלא מציאות חיים יומיומית, משפחות רבות נדרשות לעשות ויתורים כואבים. אבל את אחד המחירים הכבדים ביותר משלמות אימהות יחידניות - נשים שבחרו בהורות ללא בן זוג.

עבור נשים אלו, להחלטה להביא צאצא לעולם קדמה כבר מהתחלה מחשבה עמוקה על היכולת לפרנס אותו או אותה בכבוד ולספק את כל צרכי המשפחה. הן ניגשו לתהליך מתוך תכנון כלכלי קפדני ושיקול דעת, הכינו כסף ליום שחור. אך אף אישה שחלמה להיות אם יחידנית לא יכלה לחזות את רצף המשברים הכלכליים ואת גלי ההתייקרויות שפקדו את ישראל בשנים האחרונות.

גם אלו שפעלו בצורה השקולה ביותר, והקימו תא משפחתי יחידני מתוך בחירה ומודעות כלכלית, לא יכלו להיות חסינות מגל ההתייקרויות הגורף שהגיע לשיאו בשנת 2025, שבו הוצאות משק הבית עלו באלפי שקלים בשנה. התייקרות מוצרי מזון, חשמל, מים וארנונה, שלא לדבר על תחבורה, גנים וצהרונים, יחד עם קיצוצים נוספים ומשכורת שלא מתעדכנת בהתאמה, הפכו את שמיכת התקציב לקצרה עוד יותר עבור מי שמפרנסת לבדה. בתנאי אי-ודאות קיצוניים שכאלה, שבהם גם משפחות עם שני מפרנסים מתקשות לגמור את החודש.