אלון מאסק
צילום: טוויטר

מכשכש בכלב: מאסק שוב מצייץ על הדוג'קוין שמזנק ב-14%

המיליארדר והמנכ"ל של טסלה, הידוע כחובב של המטבע הווירטואלי, שוב משחק בשווקים כבשלו
ארז ליבנה | (1)
לא מעט ביקורת נשמעה ונכתבה על מנכ"ל טסלה (TSLA) אילון מאסק, על כך שציוציו משפיעים על השוק. מעבר לביקורת, הבנאדם כבר זומן לכמה שימועים ברשות לני"ע האמריקאית, ה-SEC, בחשד כי ציוציו מהווים התערבות אסורה במסחר.   עכשיו הוא עשה את זה שוב, כשבפעם המי יודע כמה בחודשיים וחצי האחרונים הוא מצייץ על הדוג'קוין, הוא מטבע וירטואלי מבוסס בלוקצ'יין ששמו נלקח ממם (Meme) אינטרנטי. המטבע, שמתחילת השנה צבר פופולריות עצומה הושק ב-2013 כדי ללעוג למשקיעים שנהרו אחרי כל מטבע בלוקצ'יין שיצא לשוק אחרי השקת הביטקוין בתחילת העשור הקודם.   הפעם מאסק צייץ "דוג'פאדר", שמהווה סוג של רפרנט הן לסרט האגדי הסנדק והן לראפר האגדי סנופ דוג, שכינויו הוו הדוגפאדר. מתחת למילה מאסק צייץ את ראשי התיבות SNL, של תוכנית הטלוויזיה האגדית, שם כנראה מאסק ישולב באיזושהי קונסטלציה, סביר להניח בתור הסנדק של הקריפטו. הציוץ של מאסק בטוויטר: הדוג' החביב ומשקיעיו לא נשארו אדישים לציוץ והמטבע מזנק ב-14%, לכמעט 32 סנט לדוג' אחד. בפעם הראשונה שצייץ, המטבע עלה במאות %.   כאמור, מאסק מנצל את כוחו האיתן ברשתות החברתיות, במיוחד בטוויטר, שם הוא נלחם את מרבית מלחמותיו בוותיקי וול סטריט. לאחרונה נראה שהוא הפך לדמות הבולטת ברשת החברתית. והוא - כדרכו - לא רואה בעיניים.   כבר ב-2018 נתבע על ידי רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) לאחר שצייץ כי הוא עלול להפוך את טסלה לפרטית לפי שווי של 420 דולר למניה – כשהמספר הוא רפרנס לקוד של המריחואנה. בתביעה טענו ב-SEC כי בשיחה עם משקיעים שנערכה חודשיים לפני, מאסק לא ציין את הדבר וכי הציוץ היה "שגוי, מטעה ופוגע במשקיעים".   ב-SEC רצו למנוע ממאסק לשמש כמנכ"ל החברה. בסוף הגיעו לפשרה והוא חדל לכהן כיו"ר החברה לתקופה מוגבלת של 3 שנים. בנוסף, מאסק והחברה נקנסו ב-20 מיליון דולר כל אחד והגיעו להסכם עם ה-SEC. כסף קטן במונחים שלו היות והוא נחשב לאיש השני הכי עשיר בעולם אחרי ג'ף בזוס, כשנכון לכרגע הונו האישי נאמד בכ-180 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    למה לא עוצרים אותו על הרצפה!!!! (ל"ת)
    יעקב 29/04/2021 01:47
    הגב לתגובה זו
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת ה"שילוש הקדוש"

בשביל וול סטריט מספיקות שלוש מילים כדי להטיס מניה: קריפטו, בלוקצ'יין ו-AI; ב-QMMM הודיעו שיהפכו ל"חברת אוצר" וישקיעו 100 מיליון דולר ברכישת קריפטו אבל שכחו פרט קטן - בקופה יש רק מיליון דולר; היום ההייפ פוגש את קרקע המציאות והחברה נחתכת בחצי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קריפטו

ביום אחד בלבד הפכה חברת הפרסום הדיגיטלי ההונג־קונגית QMMM QMMM Holdings -3.33%   לתופעת שוק. המניית של החברה זינקה ביותר מ־1,700% וקפצה משווי של כ־650 מיליון דולר לכ־11.8 מיליארד דולר. מאחורי הזינוק מילות מפתח שוול סטריט ממש אוהבת - קריפטו ו-AI. החברה שעוסקת בפרסום דיגיטלי הוציאה הודעה שבכוונתה להפוך ל"חברת אוצר" (Treasury Company) ולהשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מטבעות קריפטו, בהם ביטקוין, את'ריום וסולנה.

אל תחבטו בעצמכם אם אתם לא מכירים את המינוח 'חברת אוצר' זה מונח די חדש וזה טייטל שמתאר חברה ציבורית שבוחרת להפוך החזקה של נכסים (בעיקר של קריפטו) לליבת הפעילות שלה. במקום לשמור מזומן או אג"ח כיתרות נזילות, היא מנתבת משאבים לרכישת ביטקוין, את'ריום ומטבעות נוספים, ומציגה אותם כחלק מרכזי במאזן. הדוגמה הבולטת היא מיקרוסטרטג'י של מייקל סיילור, שביססה לעצמה תדמית של "קרן ביטקוין ציבורית" לאחר שרכשה מאות אלפי מטבעות. עבור המשקיעים מדובר בדרך נוחה לעקוב אחרי שוק הקריפטו דרך מניה סחירה, אבל המחיר הוא תנודתיות חריפה ותלות כמעט מוחלטת בערך המטבעות.

ונחזור להודעה שהקפיצה את החברה. עד לאותה הכרזה, מניית QMMM הייתה מניה מנומנמת למדי, שנסחרה במשך חודשים ארוכים בטווח מצומצם של 3 עד 12 דולר, כמעט בלי סיקור ובלי עניין מצד המשקיעים. פעילות החברה - פרסום דיגיטלי בהונג קונג - לא משכה אליה כמעט עניין, וגם הדו"חות האחרונים הצביעו על הפסדים ועל קופת מזומנים דלילה מאוד.

אבל אז הגיעה ההודעה: השקעה מתוכננת של 100 מיליון דולר בקריפטו, לצד שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות בלוקצ'יין כדי לפתח "מערכת אקולוגית קריפטו־אוטונומית". לא בטוח שוול סטריט בכלל הצליחה לפענח את המשמעות של המינוח הזה (וכאן וול סטריט צריכה לחבוט בעצמה) אבל עבור המשקיעים זה הספיק כדי להצית ראלי מטורף. בתוך יום אחד נרשמה קפיצה מסחררת במניה, עד לרמות שווי דמיוניות אם מנסים להשוות אותם לתוצאות של החברה.

 מי שנמצא קצת זמן בשוק מכיר את התופעה הזאת על בשרו בעיקר מבועת הדוט.קום חברות מאמצות מילות באזז כדי לתפוס עניין. חברות שצירפו לשם שלהן את המילה "אינטרנט" בגל העליות של תחילת שנות ה־2000, או אם מסתכלים קרוב יותר אז חברות קטנות שהכריזו על פעילות בתחום הקנאביס ב־2017–2018 וכל בועה ותקופתה, עד שהתנפצה אל גלי המציאות.