רוני גרפונקל ועד בנק הפועלים
צילום: ארגון עובדי בנק הפועלים

עובדי בנק הפועלים נגד ההנהלה - יפגינו בראשון כדי לנסות ולשפר את תנאי השכר

אם אנחנו לא מקבלים את מה שמגיע לנו (ליתר דיוק - את מה שאנחנו חושבים שמגיע לנו) אז נפגין ונשבות; האם זו הפעלת כוח לגיטימית או שהכל מותר כשמדובר על כסף
נתנאל אריאל | (27)

עובדי בנק הפועלים יקיימו ביום ראשון הקרוב הפגנה נגד הנהלת הבנק במחאה על התנהלותה בקידום הסכם השכר. עובדי הבנק מכל רחבי הארץ יפגינו במחאה על התנהלות ההנהלה, כשלגישתם הנהלת הבנק הציגה תנאים מחפירים בפני ארגון העובדים שיביאו לפגיעה בזכויות ובביטחון התעסוקתי של 7,000 עובדי הבנק.

העובדים כמובן רוצים תנאים וכסף, הנהלה כמובן מעוניינת בהגבלת שכר העובדים כדי להרוויח יותר. אבל יש כאן שאלה עקרונית - ברור שלעובדים מותר לבקש שכר נוסף, ברור שהם יכולים להגיד שהם מאוכזבים, לא מרוצים. האם מותר להם להפגין ולשבות? כן, הכל בגדר החוק, אבל  זה רק מראה עד כמה ארגוני העובדים חזקים ודומיננטיים. זה רק מראה שהכוח הגדול נמצא בארגונים האלו ובהסתדרות שעוזרת-תומכת-מעודדת את המאבקים האלו. הפעלת כוח דרך הפגנה-שביתה היא לגיטימית, אבל היא רק מראה את הכוח הגדול של עובדים כלפי המעסיק וכלפי ההנהלה. 

כך או אחרת, ועד העובדים מסביר כי ההפגנה באה בהמשך להכרזה על סכסוך העבודה מול הנהלת הבנק,  שאושר במוסדות ההסתדרות הכללית ביום ה-20.3.

הסכסוך, שכולל את 7,000 עובדי בנק הפועלים, הוכרז לאחר שוועד העובדים הגיע למבוי סתום מול ההנהלה, בראשות המנכ"ל דב קוטלר, בנוגע להסכם השכר החדש. ההכרזה על סכסוך העבודה מאפשרת לוועד הבנק להתחיל בעיצומים בסניפי הבנק.

הסכם השכר הקודם של עובדי בנק הפועלים הסתיים לפני ארבעה חודשים כשעל פי רוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, הנהלת הבנק בבואה לחדש את הסכם השכר הציבה דרישות בלתי סבירות שיפגעו בזכויות ובביטחון התעסקותי של העובדים. 

תגובות לכתבה(27):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    יוסי 18/04/2023 15:48
    הגב לתגובה זו
    הבנקים לוקחים כסף מהציבור ונותנים אחוזי ריבית מצחיקים אבל כשאתה בא לקחת הלוואה אחוזי הריבית מרקיעים שחקים נוצר מצב שמפעלים יצרניים בקושי מרימים את הראש מעל המים והבנקים שמגלגלים כספים לא שלהםמרויחים מילארדים !
  • 22.
    עושה בשכל 16/04/2023 15:07
    הגב לתגובה זו
    להכין רשימה עם שמות עובדים אשר השתתפו בהפגנה נגד הנהלה!! כדאי להכיר מקרוב את מגן הדמוקרטיה! בושה!!
  • 21.
    צדק ירדוף 16/04/2023 15:02
    הגב לתגובה זו
    להגיע לבתים!! "השבע לעולם לא יבין את הרעב!!!
  • 20.
    אדמירל 16/04/2023 11:59
    הגב לתגובה זו
    במקום בפוליטיקה ורגון הפגנות היה נחתם הסכם, מנכ"ל כושל!! הבייתה היום יחד עם דירקטוריון התומך בו!!
  • 19.
    כול הכבוד לוועד - רק שימשיכו ככה ולא יוותרו להם ....... (ל"ת)
    אחד שיודע 16/04/2023 11:40
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    כלכלן 16/04/2023 09:20
    הגב לתגובה זו
    יש לתאגיד רווחי כלכך את החוצפה והתעוזה שלא לחלוק רווחים עם עובדיו. בושה וחרפה!
  • 17.
    גבריאל 16/04/2023 07:23
    הגב לתגובה זו
    אומרים שהעסק היחידי שמרוויח גם כאשר כולם יושנים אלה הבנקים.הגיע הזמן שיעשו הפרדה כמו בארה"ב .בנקים רק תוכניות חיסכון ועו"ש את האשראי לחב' אשראי ככה התחרות והרווחים העצומים של הבנקים ירדו.
  • 16.
    משה 14/04/2023 20:14
    הגב לתגובה זו
    הבנק המסוכן הזה הביא את אוברקוביץ בדיוק למטרה בזאת . שנים רבות עובדי בנהפ מקבלים את השכר הנמוך במערכת עוד מימי הקלגסים פינטו וקנין ומזלג
  • 15.
    ראובן 14/04/2023 18:17
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף עובדי בנק הפועלים מגלים שגם להם יש ב..............ם וועד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 14.
    פרונקל בגוף הבנק ! (ל"ת)
    רוהרט 14/04/2023 18:13
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    יהונתן 14/04/2023 18:09
    הגב לתגובה זו
    אני חושב דוידי עובדים צריכים לעבור מן העולם. מנציחים חוסר יעילות ולא עוזרים למי שבאמת נזקק. עם זאת, יש כאן צדק פואטי שלאחר הפגנות הנהלת הבנק נגד הממשלה, עכשיו העובדים מפגינים נגדם.
  • 12.
    יהיר 14/04/2023 17:33
    הגב לתגובה זו
    אין קופות למזומן..הכל עבר לדיגיטל ונטשו את הקשישים..כך בכל הבנקים, מזעזע מה שהולך כאן בארץ, היום בשביל מזומן בקופה אתה צריך לחפש איפה זה קיים וככה מתישים את הלקוחות וכופים עליהם לעבור לאפ' וכל הרע הזה. כנראה שלהפגין הוא יודע המנכל לשעבר שלכם אבל להתחשב בקשישים ובמבוגרים זה לא הסטייל שלו...תפגינו אולי תשיגו משהו,בהצלחה.
  • הפוסל במומו 14/04/2023 19:23
    הגב לתגובה זו
    אין שום סיבה לשלם במזומן רק אם אתה שיפוצניק או עצמאי שעובד בשחור באותה מידה אפשר לשוטט ברחובות לחפש טלפון ציבורי עם טלכרט או ספריית וידאו של בלוקבאסטר
  • 11.
    בני 14/04/2023 16:56
    הגב לתגובה זו
    לכל המצקצקים, מה עדיף? שהכסף יגיע לעובדים שמשרתים את הלקוחות, או שימשיכו להרעיב את העובדים ולתסכל אותם, ואת הכסף יחלקו לבעלי המניות? כל תוכנת התייעלות פירושה פחות שירות ללקוח, ויותר כסף לחזירים למילה ולבעלי המניות. ההתייעלות לא נועדה לכואיד מחירים ללקוחות.
  • צחי 14/04/2023 18:26
    הגב לתגובה זו
    הביאו להם את סמנכל משאבי אנוש של חחי שיהייה סמנכל משאבי אנוש ..זה רודן אפס רקוב בלי שכל ..
  • רוני 15/04/2023 07:37
    בושה לבנק הפועלים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 10.
    אני בלאומי 14/04/2023 15:56
    הגב לתגובה זו
    נסיון לתםוס כותרת בעיתון בחינם
  • 9.
    רק קהלת תעשה פה סדר...וימגרו את כל השביתות והועדים (ל"ת)
    ירון 14/04/2023 15:06
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לקוח 14/04/2023 15:01
    הגב לתגובה זו
    כלקוח ותיק של הבנק העובדים באמת עובדים קשה מאוד אבל השרות נמוך ומעייף בגלל מחסור בעובדים.
  • 7.
    שלח 14/04/2023 13:57
    הגב לתגובה זו
    כשתהיה רפורמה של לויןאין יותר שביתות תדברו ללמפה
  • 6.
    אל תוותרו לקוטלר השחצן (ל"ת)
    ששי המלך 14/04/2023 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יוני 14/04/2023 12:22
    הגב לתגובה זו
    אני במקום הנהלת הבנק מוציא חצי מהם ...מעבה את שירות הלקוחות ומקדם את האפליקציה ..ידידה שלי עובדת בבנק המרכזי ברוטשילד, ידעתם שיש עדיין מחחקת תה שם?
  • 4.
    חסוי 14/04/2023 12:16
    הגב לתגובה זו
    אני לפי דעתי לא מגיע לעובדים שום דבר במיוחד בנק הפועלים אופקים שם אוכלי חינם מגעילים
  • 3.
    ברור שמותר - אם מותר להשבית משק על פוליטיקה אז ברור (ל"ת)
    כלכלן 14/04/2023 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אסור לועד לוותר (ל"ת)
    14/04/2023 12:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בנימין 14/04/2023 11:54
    הגב לתגובה זו
    אם לא היה ועד היו מפטרים את עובדי הבנקים בערימות. הבנקים מרוויחים יפה. שישלמו עוד קצת לעובדים
  • נכון מאוד (ל"ת)
    אור 14/04/2023 14:31
    הגב לתגובה זו
עובד עם AI קרדיט: גרוקעובד עם AI קרדיט: גרוק

איך להפוך את ה-Chat GPT לכלי חכם באמת? מדריך

מדריך: איך אפשר להפוך את הבינה המלאכותית לכלי עבודה יעיל, ממוקד ואישי יותר ואיך המתחרות של ה-Chat GPT עומדות מולו?


הדס ברטל |

כולנו כבר התחלנו לעבוד באופן כלשהו עם ה-AI, בין אם שהשתמשנו בו בעבודה, השתעשענו איתו ועם היכולות שלו בשעות הפנאי או שהפכנו אותו לחלק קבוע בשגרת היומיום שלנו למטרות שונות. הכלי הפופולרי ביותר הוא כמובן ה-ChatGPT שבשנה אחת הפך לאחד הכלים הנפוצים בעולם העבודה והאקדמיה, אבל רבים מהמשתמשים עדיין מנצלים רק חלק קטן מהפוטנציאל שלו. במצבו הבסיסי, הכלי אמנם מספק תשובות מדויקות למדי, אך הוא מגיב לפי ההקשר של כל שאלה ולא לפי האדם שמולו. כלומר, הוא לא באמת "מכיר" את המשתמש אלא מגיב לפי ניחוש ורוב הזמן מנסה לרצות את המשתמש במקום לתת תשובות אובייקטיביות. אז איך אפשר לשנות זאת? 

1 # התאמה אישית

יש להשתמש בתוכנת ההתאמה האישית (Custom Instructions) המאפשרת לבנות שפה קבועה בין המשתמש לבין ה-AI. היא מאפשרת להורות ל-ChatGPT מה הוא צריך לדעת עליכם ואיך לענות לכם. בין אם בניסוחים תמציתיים, או בניתוחים כלכליים ארוכים, ואם בשפה פורמלית או בשפה חופשית. למעשה צריך להגדיר איך מתנהל השיח עם ה-AI, מה שיכול לייתר את הצורך להסביר בכל פעם מחדש את סגנון התשובות שאנחנו רוצים ממנו.

כך למשל, אנליסט פיננסי יכול להורות לכלי להשיב רק במבנה של טבלת נתונים והשוואות, בעוד עיתונאי יכול לבקש ניסוחים דומים לאלה של כלי תקשורת כלכליים. או למשל מי שעוסק במחקר או הוראה יכול לבקש ש-ChatGPT ישאל שאלות מנחות במקום לתת תשובות מלאות, כדי לעודד חשיבה עצמאית.

חשוב לזכור שגם כאשר הכלי פועל תחת הנחיות מותאמות, הוא לא תמיד שומר על אחידות מוחלטת. לעיתים הוא "גולש" לסגנון אחר או מתעלם מהעדפה שהוגדרה. הסיבה היא שמדובר במערכת דינמית הלומדת תוך כדי שימוש. לכן מומלץ לתקן אותה בזמן אמת, להזכיר את ההנחיות ולחדד את הגבולות. במילים אחרות, ההתאמה האישית אינה פעולה חד פעמית, אלא תהליך מתמשך של fine-tuning בין המשתמש למכונה.

2 # פרטיות

אחת הסוגיות שמעסיקות כיום את המשתמשים, ובעיקר ארגונים, תאגידים וחברות, היא עד כמה ניתן לשלוט במידע. ChatGPT מאפשר לנו לבחור אם לשתף את השיחות לצורך שיפור המודל או להשבית לחלוטין את האפשרות הזאת. משתמשים ארגוניים, כמו לקוחות של ChatGPT Team או Enterprise, נהנים כברירת מחדל ממדיניות פרטיות מחמירה יותר כאשר השיחות שלהם אינן משמשות לאימון המערכת.

איילת גבע, מנהלת יחידת החדשנות והפיתוח העסקי של מרכז הסרטן בשיבא, קרדיט: באדיבות המצולמתאיילת גבע, מנהלת יחידת החדשנות והפיתוח העסקי של מרכז הסרטן בשיבא, קרדיט: באדיבות המצולמת
ה-AI ואני

"אם פעם היו מחקרים עם 47 מטופלים, כיום אני מסוגלת לעשות מחקרים על אלפי מטופלים"- קריירה בעידן ה-AI

איילת גבע, מנהלת יחידת החדשנות והפיתוח העסקי של מרכז הסרטן על שם חוסידמן בזרוע החדשנות ARC, המרכז הרפואי שיבא

הדס ברטל |

ספרי קצת על עצמך: 

מגיעה מהעולם הטכנולוגי, ממש מהברזלים. בניתי מערכות business intelligence בגופים כמו טבע, פוקס או דיסקברי. מאז עשיתי מעבר לעולמות הבריאות הדיגיטלית כשניהלתי מוצרים שהם בהכרח דברים שנוגעים בעולמות הנתונים וה-AI. אז לא קראו לזה AI זה היה  machine learning.

היום אני מנהלת את מנהלת החדשנות והפיתוח העסקי במרכז הסרטן בשיבא. כאן אני עושה כל מה שקשור בחדשנות, כך שאני גם מייבאה רעיונות פנימה על ידי קשרים עם חברות מכל הגדלים מקטן ועד גדול וגם מנביטה רעיונות פנימיים ומביאה אותם לידי מימוש בעולמות הטכנולוגיים ובעולמות המסחריים אם יש צורך. היחידה שלי עושה פיתוח עסקי, שזה אומר לתכלל את כל ההיבטים הכלכליים של מרכז הסרטן, הכוונה כאן היא לא להכניס כסף לכיס של אף אחד אלא להביא כסף  למטופלים שלנו, מרפאות חדשות בין אם דרך שירותים חדשים, או טפסי 17, וגם למעבדת המידע שלנו שנקראת אונקומיינד שעושה עיבודים גנומיים שמתכללים כמה סוגי מידע על מטופל. אם יש לי כ-100 אלף מטופלים, אז יש לי כ-100 אלף מסעי מטופל ומדובר בכל המידע הרלוונטי לאותו מטופל. 

מסע מטופל מתכלל את כל המידע מרגע האבחון ועד לסוף הטיפול, יש לי את כל הנתונים של המטופל ולפי זה הקלינאי קובע את הטיפול. במעבדה אנחנו עושים בירור גנומי ובעצם כל מה שיש לו משמעות קלינית נכנס לדאטה בייס והתפקיד שלי זה למצות המידע מהכל. אנחנו מוציאים מודלים שמסייעים לזהות מטופלים בסיכון. עם ה-AI אנחנו אוספים מודלים נבואיים ומסייעים לזהות מטופלים בסיכון ולהבין איזה מטופל מתאים לאיזה טיפול והכל כדי לשפר את מסע המטופל ולשפר את הטיפול בו. אנחנו מצליחים ככה לחזות תזמונים של טיפולים, כלומר מתי להעניק איזה טיפול, והכל מבוסס AI ולא היה אפשרי בלי AI.

 

מרכז הסרטן על שם חוסידמן בזרוע
 החדשנות ARC, המרכז הרפואי שיבא, קרדיט: דוברות שיבא
מרכז הסרטן על שם חוסידמן בזרוע החדשנות ARC, המרכז הרפואי שיבא - קרדיט: דוברות שיבא


איך ה-AI משפיע על המקצוע או על הענף?

כלי ה-AI משפרים את מסע המטופל, אנחנו מאיצים מחקרים. אם פעם מחקר היה נוגע באיסוף נתונים, היו מגיעים למחקרים עם 47 מטופלים ועכשיו אני מסוגלת לעשות מחקרים על אלפי מטופלים. אני עובדת עם קלינאים עם משפך ואני שואלת אותם "המחקר שאתם עושים מה סוף הדרך מבחינתכם ומה השלבים בדרך לשם." כל שאלת המחקר מצוותת לשאלת מחקר אחרת, למחקרים קליניים אחרים ולרקע הדמוגרפי של המטופל. בפועל ה-AI מחולל גם היום שינוי עצום באונקולוגיה. אם אני יכולה להקל אפילו במעט את מסע המטופל של המטופלים שלנו, אז אנחנו שואפים לעשות את זה. אנחנו עוברים תפיסתית מהעולם שבו הרופא המטפל מסתמך רק על הניסיון שלו או על הניסיון של הקולגות שלו שבעצם זה הסתמכות על מספר מאוד מוגבל של מטופלים, ועוברים לעולם שכל החלטה יכולה להיות מבוססת על כר נרחב של דאטה וככה ההחלטות יכולות להיות הרבה יותר מדויקות. ה-AI מעולה לזיהוי של כל מיני תבניות שהעין האנושית והמוח האנושי מתקשה לרדת למורכבות שלהם. אני לא אומרת שצריך להחליף את הרופא, רופא חייב להיות שם לנווט את התמונה. מההתחלה ועד למתן הטיפול הנכון. האתגר האמיתי שלי הוא לא לבנות מודל אלא לבנות מודל שלא יכשל קלינית וייתן טיפול לא נכון. ה-AI נותן מגמות, סטטיסטיקות ויכולות חיזוי אבל רופא הוא זה שצריך להחליט.