רוני גרפונקל ועד בנק הפועלים
צילום: ארגון עובדי בנק הפועלים

עובדי בנק הפועלים נגד ההנהלה - יפגינו בראשון כדי לנסות ולשפר את תנאי השכר

אם אנחנו לא מקבלים את מה שמגיע לנו (ליתר דיוק - את מה שאנחנו חושבים שמגיע לנו) אז נפגין ונשבות; האם זו הפעלת כוח לגיטימית או שהכל מותר כשמדובר על כסף
נתנאל אריאל | (27)

עובדי בנק הפועלים יקיימו ביום ראשון הקרוב הפגנה נגד הנהלת הבנק במחאה על התנהלותה בקידום הסכם השכר. עובדי הבנק מכל רחבי הארץ יפגינו במחאה על התנהלות ההנהלה, כשלגישתם הנהלת הבנק הציגה תנאים מחפירים בפני ארגון העובדים שיביאו לפגיעה בזכויות ובביטחון התעסוקתי של 7,000 עובדי הבנק.

העובדים כמובן רוצים תנאים וכסף, הנהלה כמובן מעוניינת בהגבלת שכר העובדים כדי להרוויח יותר. אבל יש כאן שאלה עקרונית - ברור שלעובדים מותר לבקש שכר נוסף, ברור שהם יכולים להגיד שהם מאוכזבים, לא מרוצים. האם מותר להם להפגין ולשבות? כן, הכל בגדר החוק, אבל  זה רק מראה עד כמה ארגוני העובדים חזקים ודומיננטיים. זה רק מראה שהכוח הגדול נמצא בארגונים האלו ובהסתדרות שעוזרת-תומכת-מעודדת את המאבקים האלו. הפעלת כוח דרך הפגנה-שביתה היא לגיטימית, אבל היא רק מראה את הכוח הגדול של עובדים כלפי המעסיק וכלפי ההנהלה. 

כך או אחרת, ועד העובדים מסביר כי ההפגנה באה בהמשך להכרזה על סכסוך העבודה מול הנהלת הבנק,  שאושר במוסדות ההסתדרות הכללית ביום ה-20.3.

הסכסוך, שכולל את 7,000 עובדי בנק הפועלים, הוכרז לאחר שוועד העובדים הגיע למבוי סתום מול ההנהלה, בראשות המנכ"ל דב קוטלר, בנוגע להסכם השכר החדש. ההכרזה על סכסוך העבודה מאפשרת לוועד הבנק להתחיל בעיצומים בסניפי הבנק.

הסכם השכר הקודם של עובדי בנק הפועלים הסתיים לפני ארבעה חודשים כשעל פי רוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, הנהלת הבנק בבואה לחדש את הסכם השכר הציבה דרישות בלתי סבירות שיפגעו בזכויות ובביטחון התעסקותי של העובדים. 

תגובות לכתבה(27):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    יוסי 18/04/2023 15:48
    הגב לתגובה זו
    הבנקים לוקחים כסף מהציבור ונותנים אחוזי ריבית מצחיקים אבל כשאתה בא לקחת הלוואה אחוזי הריבית מרקיעים שחקים נוצר מצב שמפעלים יצרניים בקושי מרימים את הראש מעל המים והבנקים שמגלגלים כספים לא שלהםמרויחים מילארדים !
  • 22.
    עושה בשכל 16/04/2023 15:07
    הגב לתגובה זו
    להכין רשימה עם שמות עובדים אשר השתתפו בהפגנה נגד הנהלה!! כדאי להכיר מקרוב את מגן הדמוקרטיה! בושה!!
  • 21.
    צדק ירדוף 16/04/2023 15:02
    הגב לתגובה זו
    להגיע לבתים!! "השבע לעולם לא יבין את הרעב!!!
  • 20.
    אדמירל 16/04/2023 11:59
    הגב לתגובה זו
    במקום בפוליטיקה ורגון הפגנות היה נחתם הסכם, מנכ"ל כושל!! הבייתה היום יחד עם דירקטוריון התומך בו!!
  • 19.
    כול הכבוד לוועד - רק שימשיכו ככה ולא יוותרו להם ....... (ל"ת)
    אחד שיודע 16/04/2023 11:40
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    כלכלן 16/04/2023 09:20
    הגב לתגובה זו
    יש לתאגיד רווחי כלכך את החוצפה והתעוזה שלא לחלוק רווחים עם עובדיו. בושה וחרפה!
  • 17.
    גבריאל 16/04/2023 07:23
    הגב לתגובה זו
    אומרים שהעסק היחידי שמרוויח גם כאשר כולם יושנים אלה הבנקים.הגיע הזמן שיעשו הפרדה כמו בארה"ב .בנקים רק תוכניות חיסכון ועו"ש את האשראי לחב' אשראי ככה התחרות והרווחים העצומים של הבנקים ירדו.
  • 16.
    משה 14/04/2023 20:14
    הגב לתגובה זו
    הבנק המסוכן הזה הביא את אוברקוביץ בדיוק למטרה בזאת . שנים רבות עובדי בנהפ מקבלים את השכר הנמוך במערכת עוד מימי הקלגסים פינטו וקנין ומזלג
  • 15.
    ראובן 14/04/2023 18:17
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף עובדי בנק הפועלים מגלים שגם להם יש ב..............ם וועד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 14.
    פרונקל בגוף הבנק ! (ל"ת)
    רוהרט 14/04/2023 18:13
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    יהונתן 14/04/2023 18:09
    הגב לתגובה זו
    אני חושב דוידי עובדים צריכים לעבור מן העולם. מנציחים חוסר יעילות ולא עוזרים למי שבאמת נזקק. עם זאת, יש כאן צדק פואטי שלאחר הפגנות הנהלת הבנק נגד הממשלה, עכשיו העובדים מפגינים נגדם.
  • 12.
    יהיר 14/04/2023 17:33
    הגב לתגובה זו
    אין קופות למזומן..הכל עבר לדיגיטל ונטשו את הקשישים..כך בכל הבנקים, מזעזע מה שהולך כאן בארץ, היום בשביל מזומן בקופה אתה צריך לחפש איפה זה קיים וככה מתישים את הלקוחות וכופים עליהם לעבור לאפ' וכל הרע הזה. כנראה שלהפגין הוא יודע המנכל לשעבר שלכם אבל להתחשב בקשישים ובמבוגרים זה לא הסטייל שלו...תפגינו אולי תשיגו משהו,בהצלחה.
  • הפוסל במומו 14/04/2023 19:23
    הגב לתגובה זו
    אין שום סיבה לשלם במזומן רק אם אתה שיפוצניק או עצמאי שעובד בשחור באותה מידה אפשר לשוטט ברחובות לחפש טלפון ציבורי עם טלכרט או ספריית וידאו של בלוקבאסטר
  • 11.
    בני 14/04/2023 16:56
    הגב לתגובה זו
    לכל המצקצקים, מה עדיף? שהכסף יגיע לעובדים שמשרתים את הלקוחות, או שימשיכו להרעיב את העובדים ולתסכל אותם, ואת הכסף יחלקו לבעלי המניות? כל תוכנת התייעלות פירושה פחות שירות ללקוח, ויותר כסף לחזירים למילה ולבעלי המניות. ההתייעלות לא נועדה לכואיד מחירים ללקוחות.
  • צחי 14/04/2023 18:26
    הגב לתגובה זו
    הביאו להם את סמנכל משאבי אנוש של חחי שיהייה סמנכל משאבי אנוש ..זה רודן אפס רקוב בלי שכל ..
  • רוני 15/04/2023 07:37
    בושה לבנק הפועלים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 10.
    אני בלאומי 14/04/2023 15:56
    הגב לתגובה זו
    נסיון לתםוס כותרת בעיתון בחינם
  • 9.
    רק קהלת תעשה פה סדר...וימגרו את כל השביתות והועדים (ל"ת)
    ירון 14/04/2023 15:06
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לקוח 14/04/2023 15:01
    הגב לתגובה זו
    כלקוח ותיק של הבנק העובדים באמת עובדים קשה מאוד אבל השרות נמוך ומעייף בגלל מחסור בעובדים.
  • 7.
    שלח 14/04/2023 13:57
    הגב לתגובה זו
    כשתהיה רפורמה של לויןאין יותר שביתות תדברו ללמפה
  • 6.
    אל תוותרו לקוטלר השחצן (ל"ת)
    ששי המלך 14/04/2023 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יוני 14/04/2023 12:22
    הגב לתגובה זו
    אני במקום הנהלת הבנק מוציא חצי מהם ...מעבה את שירות הלקוחות ומקדם את האפליקציה ..ידידה שלי עובדת בבנק המרכזי ברוטשילד, ידעתם שיש עדיין מחחקת תה שם?
  • 4.
    חסוי 14/04/2023 12:16
    הגב לתגובה זו
    אני לפי דעתי לא מגיע לעובדים שום דבר במיוחד בנק הפועלים אופקים שם אוכלי חינם מגעילים
  • 3.
    ברור שמותר - אם מותר להשבית משק על פוליטיקה אז ברור (ל"ת)
    כלכלן 14/04/2023 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אסור לועד לוותר (ל"ת)
    14/04/2023 12:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בנימין 14/04/2023 11:54
    הגב לתגובה זו
    אם לא היה ועד היו מפטרים את עובדי הבנקים בערימות. הבנקים מרוויחים יפה. שישלמו עוד קצת לעובדים
  • נכון מאוד (ל"ת)
    אור 14/04/2023 14:31
    הגב לתגובה זו
מנהל בדרג ביניים מדבר עם הצוות שלו, קרדיט: גרוקמנהל בדרג ביניים מדבר עם הצוות שלו, קרדיט: גרוק

איך מנהלי הביניים יכולים להרים את הארגון ולשנות את כללי המשחק

דווקא העובדים שנמצאים באמצע הפירמידה הארגונית, הם גם השחוקים ביותר וגם אלו מחזיקים במפתח להצלחה, לחדשנות ולרווחיות, אז איך מרימים אותם וממשים את הפוטנציאל שלהם?

הדס ברטל |

מנהלי הביניים חיים את הפרדוקס הארגוני הגדול ביותר. מצד אחד הם מחויבים ליעדים הגבוהים של ההנהלה הבכירה. מצד שני הם צריכים להכיל את הצרכים, הרגשות והקשיים של העובדים בשטח  מחקרים עדכניים מציירים תמונה ברורה. כמעט 75% ממנהלי הביניים מדווחים על עומס גבוה, לחץ מתמשך ותחושה שהם “תמיד באמצע”. אחוז דומה מהם מדווח על שחיקה ולעיתים גם בתחושה שהליבה האמיתית של העבודה, שהיא ניהול אנשים, נדחקת הצידה לטובת משימות אדמיניסטרטיביות.

לצד זה, ארגונים מצפים מהם להוביל שינוי. והפער גדול. יותר מ־80% ממנהלי משאבי האנוש בעולם מדווחים שמנהלים בדרג הביניים אינם מצוידים מספיק להתמודד עם כמות השינויים הארגוניים. זאת בזמן ש־77% מהעובדים עצמם, שתחת ניהולו של דרג הביניים, מדווחים על עייפות משינויים תכופים. כלומר, מנהל הביניים נדרש להיות "המתווך" בין עייפות מהשטח ללחץ מלמעלה, בלי שתמיד יש לו את הכלים לעשות זאת.

לחץ מלעלה ומלמטה

כשהלחץ והעומס מגיעים משני כיוונים, האופן שבו הארגון תומך בהם הופך להבדל בין מנהיגות לצניחה. מחקר של אוניברסיטת קארדיף בבריטניה מצא שמנהלים שקיבלו מעט משאבים מהארגון תפקדו באופן הגנתי יותר, נצמדו לבירוקרטיה ונמנעו מלקחת סיכונים. לעומת זאת, מחקר של מכון גאלופ הראה שכאשר הם מקבלים כלים, אמון ואוטונומיה, הם מראים יצירתיות גבוהה יותר, מובילים צוותים טוב יותר ומשפרים ביצועים עסקיים.

כשמחקרים התמקדו באותם מנהלים בדרג ביניים ובחנו מה באמת מניע אותם, התגלתה תובנה מעניינת: הם לא מבקשים שקט או קלות, אלא משמעות. הם רוצים לגדול. כאשר מנהלי ביניים שמקבלים אוטונומיה, הזדמנות לפיתוח אישי וגישה לתמונה האסטרטגית הגדולה מדווחים על שביעות רצון גבוהה יותר ועל מחויבות עמוקה יותר לארגון. הם רוצים מקום אמיתי סביב שולחן קבלת ההחלטות. הם רוצים שהקול שלהם יישמע. הם רוצים לפתח עובדים, לנהל תהליכים ולתרום לעיצוב הכיוון הארגוני. כשהם מקבלים את זה, הם פורחים.

סדר העדיפויות היומי שלהם מלמד הרבה על נקודת הכובד של התפקיד. בראש ניצבת עמידה ביעדים. זו האחריות הרשמית שההנהלה מודדת אותם לפיה במיקוד רב. אבל במקום השני, כמעט בצמידות, נמצא הטיפול בצוות העובדים. גיוס, חניכה, פיתוח ושימור. אלו אינן משימות צדדיות. הן הליבה של הצלחת הארגון. מנהלי הביניים מבינים שאנשים מחויבים מייצרים תוצאות טובות יותר. ולכן הם משקיעים את רוב זמנם בניסיון להחזיק צוות מקצועי, מאוזן ולא שחוק. בין לבין הם צריכים להתמודד עם הטמעת מערכות חדשות, רענון תהליכים ושינויים מבניים. תהליכים שהם נדרשים לעכל ולהסביר במקביל, לעיתים עוד לפני שהופנמו בעצמם.