חגי שלום טיב טעם
צילום: אסף לב
דוחות

טיב טעם הכפילה את הרווח הנקי – מנוע הצמיחה הוא מחיר מוצרי המזון

רשת קמעונאות המזון הקטנה מבין קמעונאיות המזון בבורסה מדווחת על עליה בהכנסות, עליה חדה במכר חנויות זהות והכפלה של הרווח הנקי. חגי שלום ״מגזר התעשייה מהווה עבורנו מנוע צמיחה חשוב אשר עדיין בא לידי ביטוי באופן חלקי״
חיים בן הקון | (1)

טיב טעם  טיב טעם 0%  רשת קמעונאות המזון מדווחת על עלייה של 11.3% בהכנסות ו־102% ברווח הנקי. העלייה בהכנסות וברווח מיוחסות לעליית מחירים. הפדיון בחנויות זהות עלה בכ- 9.4% בהשוואה לרבעון המקביל.

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ–457.1 מיליון שקל לעומת כ–410.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי בתקופת הרבעון השלישי הסתכם בכ- 10 מיליון שקל לעומת כ- 4.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי ברבעון צמח בכ–33.1% ביחס לרבעון המקביל והסתכם בכ–20.5 מיליון שקל לעומת כ–15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי לרבעון השני עמד על 4.5% לעומת 3.8% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) גדל בכ- 15.8% והסתכם בכ- 49.2 מיליון שקל לעומת כ- 42.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. מועדון הלקוחות גדל בכ- 12.6% ביחס לרבעון המקביל וכולל כ- 580 אלף חברים החברה תחלק דיבידנד בסך של כ- 3 מיליון שקל אשר ישולם בחודש דצמבר 2024

 

תוצאותיה הכספיות של טיב טעם לרבעון השלישי של השנה

הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון הסתכמו בכ- 389.8 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך כ- 350 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ- 11.4%. הגידול מיוחס, בעיקר, לעלית מחירים בעקבות התייקרות כללית של מוצרי מזון במשק, מהלכים בהם נקטה החברה של 'תפיסת המחיר' ומועדון לקוחות חינם, אשר המשיך ותרם לגידול במספר חברי המועדון וקהל לקוחות נוסף וחדש, בעיקר בשל תכנית הנאמנות TivClub שהגדילה מחד את תדירות הקניה וסל הקניה של לקוחות המועדון, ומאידך הקטינה את שיעור הרווח הגולמי בשל הנחה בת 3% ומימוש נקודות הצבירה שמקנה התכנית לחברי המועדון, לפדיון של חנויות זהות, לתרומתן של חנויות חדשות שנפתחו במהלך השנים 2023-2024 (לאחר שלבי הבשלה) והמשך גידול בפעילות Wolt. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ההכנסות בכ- 1,179.3 מיליון שקל, גידול בשיעור של כ- 12.6% בהשוואה להכנסות בסך כ- 1,047.1 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.

במגזר התעשייה, סך ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ- 99.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 89.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול בשיעור של כ-10.5%. הגידולבהכנסות מיוחס בעיקר להשקות מוצרים חדשים בקטגוריות היין והאלכוהול ודגים ופירות ים אשר התקזז בירידה בהכנסות בצפון הארץ בשל ההסלמה הביטחונית באזור הצפון. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות מגזר התעשייה בכ- 294.6 מיליון שקל לעומת הכנסות בסך כ- 284 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד, גידול של כ- 3.7%.

סך הכנסות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ- 457.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 410.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ- 11.3%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות הקבוצה בכ- 1,377.8 מיליון ה, בהשוואה להכנסות בסך כ- 1,241.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של כ- 10.9%.

הרווח הגולמי של מגזר קמעונאות המזון הסתכם ברבעון בכ- 127.9 מיליון שקל (32.8% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-114.5 מיליון שקל (32.7% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ- 11.7%. הגידול בסך הרווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקרו מהגידול במכר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי בכ- 382.7 מיליון שקל (32.4% ממחזור ההכנסות), בהשוואה ל-346.3 מיליון שקל (33.1% ממחזור ההכנסות) בתקופה מקבילה אשתקד, גידול של כ-10.5%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח הגולמי של מגזר התעשייה הסתכם ברבעון בכ-20.6 מיליון שקל (כ- 20.8% ממחזור ההכנסות), בהשוואה לכ-18.5 מיליון שקל (כ- 20.6% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ-11.4%. הגידול בסך הרווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקרו מהגידול במכר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי בכ- 64 מיליון שקל (כ- 21.7% ממחזור ההכנסות), בהשוואה לכ- 59.9 מיליון שקל (כ- 21.1% ממחזור ההכנסות) בתקופה מקבילה אשתקד, גידול של כ-7%. 

הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הסתכם בכ- 148.2 מיליון שקל (כ- 32.4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ- 133.1 מיליון שקל (כ- 32.4% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ-11.4%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי בכ- 446.4 מיליון שקל (שיעור של כ- 32.4%), בהשוואה לכ- 405.7 מיליון שקל (כ- 32.7% ממחזור ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-10%. 

הרווח התפעולי של מגזר קמעונאות המזון הסתכם ברבעון בכ-15.6 מיליון שקל (4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-10.3 מיליון שקל (2.9% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ- 51.2%, המיוחס בעיקר לגידול במכר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח התפעולי של מגזר קמעונאות המזון בכ- 56 מיליון שקל (שיעור של כ- 4.8%), בהשוואה לכ- 47.7 מיליון ה (כ- 4.6% ממחזור ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-17.4%.

הרווח התפעולי של מגזר התעשייה הסתכם ברבעון בכ-4.8 מיליון שקל (4.8% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-4.4 מיליון ה (4.9% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ- 7.5%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח התפעולי של מגזר התעשייה בכ- 19.3 מיליון שקל (שיעור של כ- 6.6%), בהשוואה לכ- 14.9 מיליון שקל (כ- 5.2% ממחזור ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-30.1%.

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון בכ- 20.5 מיליון שקל (4.5% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-15.4 מיליון שקל (3.8% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ- 33.1%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח התפעולי בכ- 76.7 מיליון שקל (שיעור של כ- 5.6%), בהשוואה לכ- 64.4 מיליון שקל (כ- 5.2% ממחזור ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-19.1%.

ה- EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 49.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-42.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-15.8%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ה-EBITDA בכ- 160.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 142.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-12.3%.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון לכ- 10 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 4.9מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של  כ- 102%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הנקי לכ- 41.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 30.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול  של  כ- 35.8%.

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה מסר: "הקבוצה מציגה המשך צמיחה ברבעון השלישי, עם שיעור גידול דו ספרתי  במכירות בהשוואה לרבעון המקביל, תזרים מזומנים חזק והכפלה של הרווח הנקי. חשוב להדגיש שהשיפור בתוצאותהרבעון השלישי הינו חלקי עקב עיתוי חגי תשרי, אשר חלו השנה ברבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי בשנים 2023 ו-2022. תקופת החגים משמעותית למגזר הקמעונאות בקבוצה לעומת רשתות אחרות אשר סגורות במהלך החגים.  הדבר יקבל ביטוי משמעותי, בתוצאות הרבעון הרביעי כיאה לרבעון שאליו התנקזו חגי תשרי. התחזיות לגבי השנה כולה יעמדו בציפיות ובהערכות שנתנו בתום שנת 2023 שהייתה חריגה במובן השלילי, בשל השקת המועדון החדש ובשל ההפיכה המשפטית. הגידול במכירות הושפע בין היתר גם מהצלחת תכנית הנאמנות שהשקנו בסוף אוגוסט 2023 .מועדון הלקוחות מונה, כיום, כ-580 אלף חברי מועדון והוא מתפתח ותורם מעבר לציפיות.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שמיל 23/12/2024 19:44
    הגב לתגובה זו
    אני ממש מרחם על כל אדם שמאכיל יהודים בטרפות ובשר חזיר, החיים פה אפילו אם נגזים של 100 שנה הוא כלום לעומת נצח לאחר פטירה, מיליוני שנים של צער לנשמה בלי אפשרות לחנינה, זה לא שווה את כל המיליונים שמרוויחים לתקופה זמנית.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את השיא?

הבנקים מחקו 3.1%, חברות הביטוח 4.3%; נתניהו חשב שהוא יכול לתקן את הנזק אבל זה הולך להיות קשה. הבידוד מול אירופה מפחיד את המשקיעים

מערכת ביזפורטל |

הבורסה סגרה בירידות. ירידות של עד 2.3% בהובלת ת"א 90. תחילת היום היתה חיובית אחרי "המלצת הקנייה" של נתניהו לבורסה, אבל ככל שהמשקיעים קראו בין השורות את ההמלצה, הם הפנימו שהסיכונים גדולים. אל על ירדה ב-5.5%  מדד הביטוח נפל 4.3%, הבנקים ירדו ב-3.1%. בנוסף, הביטחוניות עצמן שהיו בעין סערת נאום ספרטה, ירדו בחדות ובראשן אלביט שהשילה 5.3% או 4.5 מיליארד שקל, ואחריה אימקו נקסט ויז'ן וסולרום, כולן צפויות להיכלל במדד הביטחוניות שיושק בנובמבר

גם הנדל"ן ירד, כשהמדד עצמו ירד 2.2% והסקטור כולו ירד, בהובלת עזריאלי שירדה 3%. מצד שני: נייס עלו ב4.8% וארית בכ-2%.


ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר על בידוד גלובלי. זה הפחיד את הציבור ואת המשקיעים. השוק התחיל לרדת. נתניהו עשה סיבוב פרסה, אבל למה שמשקיעים עכשיו ייכנסו לשוק כאשר הם מבינים שיש סיכון מאוד גדול לבידוד עולמי. אנחנו חוזרים 40-50 שנה אחורה, אולי היצוא והיבוא עם אירופה ייפגעו. ראש ממשלה לא יכול להגיד משהו ולחזור בו. דמיינו שמנכ"ל של חברה יגיד - אנחנו מנמיכים ציפיות ובגלל שהמניה ירדה הוא חוזר לשוק ואומר - לא הבנתם אותי, התכוונתי שרק מול הודו המכירות יירדו, אנחנו בצמיחה, המניה מצוינת. 

הינו "שוחטים" את המנכ"ל. אז המנכ"ל הפעם הוא נתניהו והוא לא מצליח להרגיע. ההיפך - הוא משדר חוסר אמון. 


במקביל גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמות ירידות בשערי האגרות כשהתשואות מטפסות בהתאמה - אג"ח ממשלתית שקלית בריבית קבועה ל-11.1 שנים שעלתה בתחילת היום עד 0.3% עברה לירידות של כ-0.4% ונסחרת בריבית ברוטו של 4.46%


עופר נמרודי הכשרת הישוב
צילום: רמי זרניגר
ראיון

עופר נמרודי: "ה-NOI של הכשרת הישוב בישראל יגדל ב-50% ליותר מ-300 מיליון שקל בשנים הקרובות"

הכשרת היישוב נערכת לצמיחה - פרויקטי דגל בבני ברק ותל אביב, צבר של כ-9 אלף דירות בהתחדשות עירונית והתרחבות זרוע הלוגיסטיקה באירופה שתתרום מאות מיליונים; עופר נמרודי, מנכ"ל ובעלים בשיחה עם ביזפורטל: "להכשרה התחדשות יהיה רווח גולמי מצרפי של 2.2 מיליארד שקל עד לסוף 2027 בפרויקטים שיבשילו"

צלי אהרון |

חברת הכשרת היישוב הכשרת הישוב 0%  , העוסקת בנדל"ן מניב,ייזום ובנייה בישראל ובחו"ל, ושולטת ב"הכשרה התחדשות" - הציגה למשקיעים תוכנית צמיחה רחבה ומדורגת שמבוססת על מספר מנועי צמיחה מרכזיים. לפי הנתונים, ה-NOI מנכסים מניבים בישראל צפוי לגדול ביותר מ-50%. מרמה של כ-200 מיליון שקל כיום לכ-300 מיליון שקל בשנים הקרובות. 

לכך יתווספו שני פרויקטי דגל: המדיקל סנטר בבני ברק, שצפוי להתאכלס ב-2027, ומגדל “יעקב נמרודי” בבית מעריב בתל אביב, שאמור להתאכלס ב-2030. שני הפרויקטים הללו לבדם צפויים להוסיף NOI מצרפי של יותר מ-110 מיליון שקל כשהתפוסות יתייצבו. במקביל, החברה מבצעת שדרוג משמעותי בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה, בהשקעה של כ־60 מיליון שקל. 

הקניון, שנהנה מתפוסה מלאה וביצועים עסקיים יציבים, עובר בימים אלה מהלך שבמסגרתו יוקם לונה פארק Indoor גדול והכפלת שטחי ההסעדה והבילוי. מהלך זה נועד להאריך את “זמן השהייה” של המבקרים ולבסס את הקניון כמרכז בילוי אזורי מוביל גם בעידן של תחרות מצד המסחר המקוון. תחום ההתחדשות העירונית הוא מנוע צמיחה נוסף ומשמעותי: הכשרה מחזיקה כיום בכמעט 9 אלף דירות עם תב"ע מאושרת, ומתוכן כבר התקבלו היתרי בנייה או היתרים בתנאים ללמעלה מ-1,180 דירות. 

בשנים הקרובות הצפי הוא למעבר לשלב ביצוע רחב היקף, בשנת 2026 ליותר מ-3.5 אלף דירות עם רווח גולמי חזוי של כ-930 מיליון שקל, ובשנת 2027 מעל 5,200 דירות נוספות עם רווח גולמי חזוי של כ-1.3 מיליארד שקל. בסך הכול, החברה מעריכה כי עד סוף 2027 יעמוד הרווח הגולמי מפעילות ההתחדשות העירונית על כ-2.2 מיליארד שקל.

זרוע הפארקים הלוגיסטיים באירופה (MLP) ממשיכה לצמוח בקצב מהיר יחסית: בתוך חמש שנים גדלו שטחיה הבנויים מכ-700 אלף מ"ר לכ-1.3 מיליון מ"ר, והיעד הוא לחצות את רף ה-2 מיליון מ"ר בשנים הקרובות.