פינרג'י זינקה ב-40% - האם זה מוצדק?
לכאורה זו הזדמנות - חברה קטנה מתחברת לענקית בתחום הענן ועשויה לספק לה מערכות ייחודיות לאספקת אנרגיה נקייה לגיבוי מרכזי נתונים. הפוטנציאל גדול - ענקיות הטכנולוגיה פועלות לצמצום פליטות הפחמן שלהן ולמעבר למקורות אנרגיה נקייה ומהבחינה הזו הפתרון של פינרג'י כנראה יכול להתאים. מניית פינרג'י זינקה ב-40% על רקע התקדמות בעסקה והוסיפה 80 מיליון לשוויה שהמריא ל-250 מיליון שקל.
פינרג'י מזנקת - האם זה מוצדק?
זה יכול להצליח, וגם בעל מניות מרכזי - אביב צידון מביע תמיכה עם רכישות שוטפות בשוק, אבל צריך לצנן את ההתלהבות,. פינרג'י היא חברה קטנטנה שזורקים לה פיילוט-ניסוי ראשוני. היא תספק מערכות גיבוי (אם וכאשר העסקה תיחתם) בהיקף של 3 מגה וואט. זה כנראה כמה מיליונים בודדים, אבל עמנואל לוי רושם בהודעה שהפוטנציאל הוא מיליארדים. אבל לפני החלום על המיליארדים, נחזור למציאות.
המציאות היא הפסד של 80% למחזיקי פינרג'י מאז ההנפקה לפני 3 שנים, למרות הזינוק היום. זה נחמד מאוד לדווח על מו"מ מתקדם עם אחת מ-5 חברות הענן הגדולות, אבל כשזוכרים את הקונטקסט ואת החלומות שהתנפצו בדרך, אי אפשר שלא לשאול - מה השתנה?
האם ענקית טק תרכוש מוצרים מספק עם בעיות פיננסיות?
אולי הטכנולוגיה הבשילה, אולי נוצר השוק המתאים (גיבוי שרתי ענן), אבל אותנו מטרידה השאלה - למה שענקית טכנולוגיה תיקח ספק קטן שנמצא שנה לפני שריפת הכסף בקופה?
- אמזון תשקיע 4.4 מיליארד דולר בניו-זילנד
- 1.27 מיליארד דולר באמזון - אקמן משנה כיוון: יותר טכנולוגיה פחות תשתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו לא יודעים איפה עומד המשא ומתן בין הצדדים, אבל אנחנו כן מכירים את הצדדים עצמם - מצד אחד חברות ענק שנסחרות בשווי של מאות מיליארדי ואפילו טריליוני דולרים. מצד שני חברה שהתקשתה להוכיח שהמוצר שלה טוב, ועל פי הדוחות זקוקה נואשות למזומנים. חברות הענן הן לא ארגוני צדקה או אינקובטורים, למה שהן יהמרו על חברה כזו? הם לרוב בודקות את הספקים ויציבותן הכספית לפני שהן נכנסות לשת"פ גדול.
מנכ"ל פינרג'י, עמנואל לוי; קרדיט: אתר החברה
הונפקה לפי שווי של כמעט מיליארד שקל - צנחה מאז ב-80%
הכנסות פינרג'י במחצית הראשונה של 2024 עמדו על כ-856 אלף שקל, לעומת הכנסות של 1.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 41 מיליון שקל, ביחס להפסד של כ-29.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה שעברה. לצד הירידה בהכנסות וההפסד המעמיק, החברה ממשיכה לשרוף מזומנים בקצב גבוה.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
במהלך המחצית הראשונה שרפה החברה סכום של כ-27 מיליון שקל, כלומר קצב שריפת מזומנים שנתי של 54 מיליון שקל, וזאת כאשר בקופה נותרו מזומנים ופקדונות בסך 62 מיליון שקל. אם החברה לא תגייס בזמן הקרוב, המזומנים בקופה יספיקו לה כנראה לטווח של שנה-שנה וחצי. ענקית הענן המסתורית לא תרצה לעשות עסקים עם חברה לא יציבה פיננסית.
המצב הפיננסי וחוסר ההצלחה העסקית, גרמו למניית החברה ליפול מאז ההנפקה ב-80%. תמיד יש סיכוי לקאמבק, המשקיעים היום מאמינים בכך כשהמחזור עולה על 3.5 מיליון שקל, אבל הסיכון עדיין גדול. גם הצלחה, אגב, משמעה ככל הנראה גיוס גדול כדי לעמוד באספקות גדולות, וגיוס גדול זה דילול המשקיעים הקיימים.
- 6.קפלניסט 26/09/2024 00:19הגב לתגובה זויש פוטנציאל לעלייה נוספת
- 5.שווי שוק עצום, יכולה לגייס בקלות עי זכויות (ל"ת)הגולש 24/09/2024 16:59הגב לתגובה זו
- 4.עובדתית ב7/10 הם היחידים שהצליחו לשמור על תקושרת.ז 24/09/2024 14:19הגב לתגובה זועובדתית ב7/10 הם היחידים שהצליחו לשמור על תקושרת.זה למה גם המנייה עלתה אז. אבל בסוף זו חברה עם מלא בעיות ולא מספיק הכנסות ורק הסכמים. לדעתי צריכים להכניס משקיע הפצה כזה רק ככה חברות ישראליות יכולות להצליח
- 3.אנונימי 24/09/2024 04:40הגב לתגובה זוכמה מדויקת הכתבה. החברה ממוכרת סיפורים כמו בשנת 2021.מוצר לא בשל והסכם לבדיקה שמשווק כעסקה בקנה
- 2.חינרגי 23/09/2024 23:20הגב לתגובה זולמשקיעים תנו לשקוע אבל לסוחרים הקטנים אין מה לחפש במניות של 4 עיסקאות ביום מסחר בבורסה, פשוט בושה עושים צחוק מכסף של אנשים,, הכל סיפורים שלא תפלות בפח, אני נפלתי ולא מתבייש להודות, פשוט אין סחירות,, מביך ביותר..
- 1.סמל 23/09/2024 16:28הגב לתגובה זופוטנציאל ענק שתפ בהודו שאם יצליח המניה תעלה חזק\
- חינרגי 23/09/2024 23:22הגב לתגובה זואתה הולך לקבור את הכסף שלך,,, אין יציאה כי אין סחירות.
- שר 23/09/2024 16:56הגב לתגובה זושווה השקעה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳