דוחות

עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל

ירידיה במחיר הדשנים והתערובות הביאו לירדה קלה בכנסות של חברת החקלאות, שעמדו על כ-345 מיליון שקל; שיפור ברווחיות הגולמית סייע לה להקפיץ הרווח הנקי בפי שלוש
איתן גרסטנפלד |

חברת הכמיקאלים לחקלאות עמיר שיווק עמיר שיווק סבלה במהלך הרבעון האחרון מירידיה במחיר הדשנים והתערובות, מה שהביא לירידה קלה של כ-3% בהכנסות. עם זאת, שיפור ברווחיות הגולמית סייע לה להקפיץ הרווח הנקי בפי שלוש - 13.5 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2024 עמדו על כ-344.6 מיליון שקל, ירידה של כ-3% לעומת הכנסות בסך של כ-354 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. השינוי נבע בעיקר מקיטון בהכנסות מגזר הגנת הצמח והזנתו, בשל ירידה במחירי הדשנים וקיטון בהכנסות מגזר התערובות בעיקר כתוצאה מירידת מחירים.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-13.5 מיליון שקל, גידול של כפי שלושה לעומת רווח נקי של כ-4.6 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023.

ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-23.1 מיליון שקל, עלייה של 8.7% לעומת 21.4 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023.

שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השני של שנת 2024 בכ-51.4 מיליון שקל (14.6% מהמכירות), עלייה של 5.3% לעומת רווח גולמי של 48.8 מיליון שקל (13.3% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקרו מעלייה ברווח הגולמי בתחום הגנת הצמח והזנתו ועלייה ברווח הגולמי של תחום האריזות. 

הרווח התפעולי צמח בכ-21.4% והגיע לכ-17.7 מיליון שקל (5.2% מהמכירות), ביחס לרווח של 14.6 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023 (4.1% מהמכירות). העלייה נובעת בעיקר מהגידול ברווחיות הגולמית.

 

חלוקה למגזרים

בתחום הגנת הצמח והזנתו הסתכמו ההכנסות בכ-173.4 מיליון שקל, ירידה של כ-3% לעומת הכנסות של 179 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. הקיטון נובע בעיקר מירידה במחירי הדשנים. הרווח הגולמי המגזרי עלה לכ-21 מיליון שקל, 12.1% מההכנסות, לעומת 18 מיליון שקל, 10.1% מההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מעיתוי רישום התחשבנות עם ספקים, שיפור במרווחים ומירידה במכירות מוצרי הדשנים. 

בתחום האריזות הסתכמו ההכנסות בכ-55.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-51 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. העלייה נובעת בעיקרה מגידול בהיצע מוצרי האריזות לחקלאות, בעיקר בחומרי אריזה שאינם קרטון גלי, ועלייה כמותית גם באספקת אריזות לתעשייה, לצד ירידת מחירים בקרטון הגלי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי המגזרי הסתכם בכ-8 מיליון שקל, 14.4% מההכנסות, לעומת 6.9 מיליון שקל, 13.6% מההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד.  

בתחום התערובות הסתכמו ההכנסות ברבעון השני של שנת 2024 בכ-77 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-86 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. השינוי נובע מירידה במחירי המכירה של התערובת ללקוחות, בשל ירידה במחירי חומרי הגלם המשמשים לייצור התערובות, בניכוי עלייה של 3% בכמויות התערובת שנמכרו לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי המגזרי הסתכם בככ-11.5 מיליון שקל, 16.2% מסך ההכנסות, לעומת 12.3 מיליון שקל, 14.4% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מירידה במחירי חומרי הגלם של מכון התערובת, אשר נקבעים בבורסות בחו"ל, בקיזוז ירידה קטנה יותר במחירי המכירה של התערובת המושפעים מהתחרות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בתחום האחר, הכולל בין היתר שיווק מוצרי השקיה, זרעים, כלי-עבודה וקטיף, מיכון חקלאי, ביגוד, פוליאתילן, רשתות ועוד, הסתכמו ההכנסות ברבעון השני של שנת 2024 בכ-38.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-37.8 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות מרבית המוצרים, בעיקר מוצרי זרעים ושתילים, כלי עבודה ומיכון. הרווח הגולמי המגזרי עלה לכ-9.8 מיליון שקל, 25.6% מסך ההכנסות, לעומת 9.6 מיליון שקל, 25.4% מסך ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.  

בתחום הנדל"ן, שבו בין היתר מחזיקה החברה שני בניינים בבני ברק (בניין חד-קומתי בשטח של כ-2,200 מ"ר, ובסמוך לו - בניין משרדים בן 3 קומות בשטח של כ-5,500 מ"ר), הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2024 הסתכמו בכ-1 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של 2 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2023. השינוי בהכנסות נובע מסיום הסכמי שכירות בבניין המשרדים ותחילת עבודות השבחה להפיכת בניין המשרדים למתחם מסחרי בתחום הריהוט ועיצוב הבית (העבודות צפויות להימשך עד אפריל 2025). להערכת החברה, לאחר סיום העבודות ואכלוס מלא, סך השכירות מכלל מתחם הנכסים בבני ברק יסתכם ב-9 מיליון שקל לשנה לפחות. 

גיא בינשטוק, מנכ"ל עמיר שיווק: "עמיר שיווק מפרסמת הבוקר את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2024, שבו בלטה לחיוב העלייה ברווחיות הגולמית בכלל מגזרי הפעילות. החברה מסכמת את הרבעון עם עלייה חדה ברווח הנקי לכ-13.5 מיליון שקל - הרווח הרבעוני הגבוה מזה כשלוש שנים. התוצאות החזקות ברבעון הן המשך למגמה מהרבעון הראשון של השנה, הממקמת את החברה בקצב רווחים שנתי של מעל 40 מיליון שקל. אנו מעריכים כי פעילותה של החברה בתחום החקלאות, הנחשב לדפנסיבי, ומאזנה הפיננסי החזק ימשיכו לתמוך בחברה גם ברבעונים הבאים".

עמיר שיווק והשקעות בחקלאות עוסקת בשיווק והפצה של תשומות למגזר החקלאי באמצעות 28 סניפים ברחבי הארץ. החברה מפיצה חומרים להגנת הצמח והזנתו (כימיקלים), אריזות ומוצרים חקלאיים אחרים, ובנוסף מפעילה מכון תערובות מזון לבעלי חיים. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-36% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 325 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילן רביב
צילום: רמי זרנגר
דוחות

החברה שזינקה פי 9 ורוצה עכשיו להיות בנק

מיטב השקעות הייתה מתחת לרדאר במשך שנים עד שהגאות בבנקים זלגה גם אליה והיא הפכה למניה הכי טובה בבורסה כשהיא "פותחת מבערים" ועושה כ-830% בשנתיים - אבל במיטב מכוונים אפילו יותר גבוה - המנכ"ל אילן רביב: "שוקלים את הכדאיות בכניסה לתחום עם רישיון בנק קטן" - דוחות מיטב השקעות לרבעון השני

מנדי הניג |

בתי ההשקעות הפכו לכוכבות של הבורסה, הריביות הגבוהות, העליות במדדים והחזרה של המשקיעים הקטנים לבורסה סידרו להן רווחים אסטרונומיים מעמלות שהקפיצו את ההכנסות, הנכסים המנוהלים גדלו ופעילות הברוקראז' התרחבה. מניות כמו מיטב, איביאי, אנליסט ואטראו, שנסחרו במכפילים נמוכים במשך שנים, זוכות לעדנה כשהדוחות האחרונים מצביעים גם על קרב גובר על הלקוחות הפרטיים והתרחבות לשוק האלטרנטיבי.

החגיגה בשוק ההון המקומי, שהחלה עם הדוחות החזקים של הבנקים ונמשכה בזינוק ברווחים של חברות הביטוח, מגיעה עכשיו גם לבתי ההשקעות. תנאי השוק תומכים בסקטור כולו: ריביות גבוהות יחסית שעוד לא ירדו, עליות במדדים, ומשקיעים שחוזרים לזירה. התוצאה היא קפיצה בהכנסות, גידול בנכסים המנוהלים, ופריחה מחודשת בפעילות הברוקראז'.

בתי ההשקעות הם כמו מכונה לייצור כסף כבר שנים וזה לא חדש. אבל בשנה האחרונה הסקטור הפיננסי כולו נהנה מזינוק ברווחיות בזכות הריביות הגבוהות והמרווחים הגדולים, ככה שזה זלג גם לבתי ההשקעות. מניית מיטב נסחרה במשך שנים במכפיל חד-ספרתי של כ-8-7 אבל בשנה וחצי האחרונות המשקיעים גילו אותה מחדש. 

מיטב נסחרת כיום בשווי שוק של כ-7.4 מיליארד שקל אחרי שבחודש האחרון היא עלתה כ-11%, מתחילת השנה היא רושמת זינוק של 216% וקרוב ל-500% ב-12 החודשים האחרונים, 835% בשנתיים האחרונות (!).


הגרף של מיטב - דשדוש במשך שנים ואז זינוק בקו אחד

עיקרי התוצאות

מיטב מדווחת על רבעון שני חזק. ההכנסות הכוללות ברבעון מגיעות ל־477 מיליון שקל, עלייה של 18% לעומת 405 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עולה ל־126 מיליון שקל לעומת 103 מיליון שקל, צמיחה של 22%. בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות מטפס ל־108 מיליון שקל, עלייה של 64% לעומת 66 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.