גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
דוחות

עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל

פעילות BOL הפסיקה להשפיע על דוחות החברה החל מהרבעון השלישי של 2023, וברבעון הראשון של השנה החברה דיווחה על זינוק ברווח הנקי למרות שההכנסות ירדו ב-5% לעומת הרבעון המקביל ל-278 מיליון שקל
רוי שיינמן |

עמיר שיווק  עמיר שיווק -0.33% העוסקת בשיווק ובהפצה של ציוד ומוצרים לחקלאות, פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2024 לאחר שתוצאות חברת הקנאביס BOL חדלו להשפיע על תוצאות החברה החל מהרבעון השלישי של שנת 2023.

הכנסות החברה מהפעילות החקלאית הסתכמו ברבעון הראשון של שנת 2024 בכ-277.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-291.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023. הרווח הגולמי הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2024 בכ-47.8 מיליון שקל, עלייה של 7% לעומת רווח גולמי בסך 44.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023. 

הרווחיות הגולמית מהפעילות החקלאית עלתה ברבעון הראשון של 2024 לכ-16.9% מסך ההכנסות, לעומת רווחיות גולמית בשיעור של 14.7% ברבעון הראשון של 2023. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2024 בכ-15 מיליון שקל (5.4% ממחזור המכירות), עלייה של 24.5% לעומת רווח תפעולי בסך 12 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023 (4.1% ממחזור המכירות). 

ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2024 הסתכם בכ-20.3 מיליון שקל, עלייה של 16.4% לעומת 17.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023. הרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2024 בכ-10.6 מיליון שקל, גידול של כמעט פי 7 לעומת רווח נקי בסך של כ-1.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023.

הונה העצמי של החברה נכון ליום 31 במארס 2024 מסתכם בכ-357.1 מיליון שקל, 40.8% מסך המאזן, לעומת כ-358 מיליון שקל, 40.7% מסך המאזן, ליום 31 בדצמבר 2023. לחברה הון חוזר חיובי בסך של 204.6 מיליון שקל. פעילותה השוטפת של החברה הניבה ברבעון הראשון של שנת 2024 תזרים מזומנים חיובי בסך 41.6 מיליון שקל.

בתחום הגנת הצמח והזנתו הסתכמו ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2024 בכ-117.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך 123.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023. הרווח הגולמי המגזרי עלה לכ-14.6 מיליון שקל, 12.4% מההכנסות, לעומת 13.6 מיליון שקל, 11% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד. 

בתחום האריזות הסתכמו ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2024 בכ-52 מיליון שקל, בדומה להכנסות בסך של כ-51.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023. הרווח הגולמי המגזרי הסתכם בכ-10.2 מיליון שקל, לעומת 10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בתחום התערובות הסתכמו ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2024 בכ-76.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-89 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023. הרווח הגולמי המגזרי עלה לכ-14.4 מיליון שקל, 18.8% מסך ההכנסות, לעומת 11.6 מיליון שקל, 13.1% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד.

בתחום האחר, הכולל בין היתר שיווק מוצרי השקיה, זרעים, כלי-עבודה וקטיף, מיכון חקלאי, ביגוד, פוליאתילן, רשתות ועוד, הסתכמו ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2024 בכ-31.6 מיליון שקל, גידול של כ-12% לעומת הכנסות בסך של כ-28.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023. הרווח הגולמי המגזרי עלה לכ-7.7 מיליון שקל, 16% מסך ההכנסות, לעומת 6.7 מיליון שקל, 15% מסך ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

בתחום הנדל"ן, שבו בין היתר מחזיקה החברה שני בניינים בבני ברק (בניין חד-קומתי בשטח של כ-2,200 מ"ר, ובסמוך לו - בניין משרדים בן 3 קומות בשטח של כ-5,500 מ"ר), הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2024 הסתכמו בכ-1.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של 2 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023. להערכת החברה, לאחר סיום העבודות ואכלוס מלא, סך השכירות מכלל מתחם הנכסים בבני ברק יסתכם ב-9 מיליון שקל לשנה לפחות.

"אנו שמחים לפרסם את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024, שהיה רבעון חזק, עם גידול ברווחי פעילות הליבה – הפעילות החקלאית", מסר גיא בינשטוק, מנכ"ל עמיר שיווק. "במהלך הרבעון בלט במיוחד השיפור ברווחיות הגולמית, וזאת כתוצאה מגידול הן ברווחיות הגולמית של תחום התערובות והן עלייה ברווחיות מגזר הגנת הצמח והזנתו. בנוסף, במהלך הרבעון התחלנו בעבודות השדרוג וההשבחה של נכס החברה בבני ברק, הצפויות להגדיל משמעותית את דמי השכירות מהנכס החל מאפריל 2025".

מנית עמיר שיווק נסחרת לפי שווי של 325 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המניה ב-36% וב-12 החודשים האחרונים ב-15.5%.

מנית עמיר שיווק ב-12 החודשים האחרונים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.