ענבל מרמרי
צילום: נציגי מהדרין וטראלייט

"הכנסות של מעל 200 מיליון שקל": מהדרין של דלק נכנסת להשקעה בתחום הסולארי

החברה, באמצעות חברת הבת מהדרין, חתמה עם טראלייט על מזכר הבנות להקמת שותפות חדשה בתחום האגרו-וולטאי. החברות מתכננות פרויקטים בהיקף של מעל ל-500 מגה וואט ופועלות להוצאת פרויקט ראשון משמעותי כבר בשנה הקרובה
איציק יצחקי | (2)

חברת מהדרין מהדרין -0.27% , שבשליטת קבוצת דלק דלק קבוצה -1.24%  (54.8%), וחברת האנרגיה המתחדשת טראלייט טראלייט -0.17% , חתמו על מזכר הבנות להקמת שותפות בתחום האגרו-וולטאי. לפי מזכר ההבנות, שתי החברות יקדמו מיזמי אנרגיה מתחדשת על בסיס סולארי במתכונת דו-שימוש - המאפשרת ניצול מיטבי של הקרקע – לחקלאות ולהפקת אנרגיה נקייה במקביל. בשלב הראשון, החברות מתכננות להקים במהלך השנים הקרובות פרויקטים בהיקף של מעל ל-500 מגה וואט, והכנסות שנתיות חזויות של מעל ל-200 מיליון שקל, כאשר פרויקט משמעותי ראשון מתוכנן לצאת כבר בשנה הקרובה.

 

ההסכם הוא לתקופה של 5 שנים, עם אופציה משותפת של הצדדים להארכה. על פי ההסכם, הצדדים יפעלו לקידום פרויקטים משותפים ביחס לכלל האדמות אשר טראלייט התקשרה או מנהלת מו"מ עם בעליהן בקשר להקמת פרויקטים אגרו-וולטאיים וכן ביחס כלל האדמות החקלאיות שמהדרין מחזיקה ומעבדת בהיקף של למעלה מ-20,000 דונם.

 

דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון לשעבר, וכיום משנה למנכ"ל מהדרין: "ייצור אנרגיה ומחסור בשטחים הם האתגרים המרכזיים כיום במדינת ישראל. מהדרין רואה פוטנציאל גדול בשיתוף הפעולה עם טראלייט, חברה בעלת מוניטין וניסיון רב בתחום האנרגיה המתחדשת, ובשילוב עתודות הקרקע הנרחבות והידע החקלאי של מהדרין, יש כאן שיתוף פעולה סינרגטי בין אנרגיה לחקלאות על עשרות אלפי דונמים חקלאיים, תוך שמירה על הגידול החקלאי ומיקסום ההכנסות כתוצאה מהדו שימוש בקרקע. מהדרין מאמינה שזהו מהלך אסטרטגי חשוב עבור שני הצדדים, שצפוי להביא להצפת ערך משמעותית מנכסיה".

 

רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט: "אנו נרגשים לשתף פעולה עם מהדרין, חברה מובילה בתחום החקלאות, כדי לקדם פרויקטים שיתרמו הן לסביבה והן לכלכלה המקומית, ויסייעו במימוש חזוננו לעתיד ירוק ובר-קיימא יותר. השותפות החדשה, שצפויה להיות מהגדולות בישראל בתחומה, תעניק רוח גבית משמעותית להעמקת פעילות טראלייט בתחום האגרו-וולטאי שאנו רואים בו פוטנציאל עסקי רב. השילוב בין האנרגיה המתחדשת לחקלאות פותח הזדמנויות חדשות ליצירת פתרונות ברי-קיימא שיתמכו בצרכים האנרגטיים של ישראל ובו זמנית יתמכו בפעילות החקלאית הקיימת. כל זאת לצד המשך פרויקטי הדגל של טראלייט בישראל, בראשם פרויקטי התענך והבקעה".

 

מהדרין היא חברה ציבורית, בשליטת קבוצת דלק, שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, ואשר באמצעות חברות בשליטתה, מחזיקה (בבעלות ובחכירה), בעתודות קרקע נרחבות, בהיקף מוערך של כ- 11,100 דונם, לצד שטחים חקלאיים שמהדרין מעבדת לצדדים שלישיים בהיקף של כ- 15,000 דונם. בנוסף, יש לה נכסים לוגיסטיים הכוללים בתי קירור, בתי אריזה ומרלו"גים, בארץ ובחו"ל. היא פועלת בארבעה תחומי פעילות עיקריים: 1) תחום החקלאות; 2) תחום בתי הקירור; 3) תחום המים; ו-4) תחום הנכסים המניבים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    dw 16/07/2024 15:22
    הגב לתגובה זו
    בשעה טובה, כי הפעילות הרגילה של מהדרין ממש לא משהו (אם מתנסחים בנימוס). ההסבר של דלק לרכישה התמוהה של מהדרין היה הכוונה להכניס אותה לסולארי, שזה שילוב בין נדלן ואנרגיה.
  • 1.
    נתניתי 16/07/2024 14:45
    הגב לתגובה זו
    מרים מחכה לך
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.