אדגר עם NOI של 73 מיליון שקל ברבעון ו-FFO של 33 מיליון שקל
חברת אדגר אדגר 0.91% העוסקת בהחזקת נדל"ן מניב בישראל ובחו"ל רשמה ברבעון הראשון של 2024 רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות מהשכרת נכסים שהסתכמו לכ-81.9 מיליון שקל, עליה של כ-7.4% לעומת כ-76.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, העלייה בישראל בסך כ-0.8 מיליון שקל נבעה בעיקר כתוצאה מעליית המדד, עלייה של כ-2.6 מיליון שקל בפולין נבעה בעיקר כתוצאה מפעילות ה-Brain Embassy ועליית המדד, עלייה בשערי החליפין של האירו והדולר הקנדי הביאו לעלייה של כ-2 מיליון שקל.
ה-NOI ברבעון הראשון הסתכם לכ-73.3 מיליון שקל, עליה של כ-8.0% לעומת כ-67.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מצמיחה בפעילות מתחמי ה-Brain Embassy ועליית המדד. ה-FFO ברבעון הראשון הסתכם לכ-33 מיליון שקל לעומת כ-31.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-5.7%.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-3.2 מיליון שקל לעומת כ-9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. באדגר מסבירים כי הירידה נובעת בעיקר משיערוך שלילי של נדל"ן להשקעה בפולין בהיקף של כ-17.7 מיליון שקל. ההפסד הכולל ברבעון הסתכם לכ-5.9 מיליון שקל לעומת רווח כולל של כ-30.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
תחזית ה-NOI של החברה ל-2024 עומדת על 290-305 מיליון שקל. תחזית ה-FFO ל-2024 עומדת על 125-135 מיליון שקל.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ליום 31 במרץ 2024 בכ-1.47 מיליארד שקל (כ-8.94 שקל למניה). תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לתקופת הדו"ח הסתכם לכ-20.1 מיליון שקל, בניכוי השינויים בסעיפי רכוש והתחייבויות, התזרים מפעילות שוטפת הינו כ26.6 מיליון שקל והוא מושפע מתשלום ריבית חצי שנתית בסך כ-24.6 מיליון שקל. מצבת המזומנים ושווי מזומנים ליום 31 במרץ 2024 הסתכמה לסך של כ-266.3 מיליון שקל. בנוסף לחברה מסגרות אשראי לא מנוצלות בסך 698 מיליון שקל.
- אדגר: רווח נקי של 25.7 מ' שקל; FFO ירד ב-3.5% והסתכם בכ-30.3 מ' שקל
- מנכ"ל אדגר: "קיבלנו כפול מהשווי בספרים על קרקע בטורונטו - זו רק ההתחלה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית אדגר ירדה ב-12% מתחילת השנה למחיר של 4.5 שקל ושווי שוק של 745.5 מיליון שקל.
רועי גדיש, מנכ"ל החברה: "אנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה ושיפור ב-FFO, NOI והון עצמי גבוה בסך של כ-1.47 מיליארד שקל. התוצאות הטובות הושגו חרף האתגרים בתחום המשרדים, הודות לתמהיל הפורטפוליו, הרכב השוכרים הדפנסיבי והפיזור הגיאוגרפי. התמהיל הייחודי מספק לנו יתרון יחסי בתקופה זו עם ירידת ערך לא משמעותית בשווי הנכסים, עדות נוספת לאיכות התיק. בקנדה, המקומים המרכזיים והפוטנציאל הגבוה להשבחה, מביאים עימם ערך חבוי רב שטרם מומש במלואו, הדבר בא לידי ביטוי לאחרונה עם תוספת זכויות מהותית שקיבלנו בקנדה. בישראל, אנו מחזיקים בחוזים ארוכי טווח עם גופים ממשלתיים ובפולין, מתחם הבריין אמבסי מציע פתרונות גמישים להשכרת משרדים המתאימים לעולם העבודה ההיברידי. התנהלותנו השמרנית ושמירה על יחסי המינוף מאפשרת לנו לבצע את השקעות הנחוצות לפיתוח הפעילות. אנו מחויבים להמשך השבחת הנכסים ומימוש הזכויות בקרקעות שלנו, תוך התמקדות בשיפור ופיתוח הפעילות במדינות בהן אנו פועלים".
- 1.כלכלן 26/05/2024 20:10הגב לתגובה זומכפיל רווח 6. נסחרת חצי מהון בעלים. הזייה
אלי כליף (צילום: עידו לביא)העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה; גיוס החוב הבא של טבע יהיה בריבית נמוכה יותר
הנהלת טבע מקבלת גושפנקא שפעלה נכון בשנים האחרונות. סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ על רקע ביצוע חזק של אסטרטגיית Pivot to Growth וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה. כמובן שרואים את זה טוב במחיר המניה - מניית טבע ב-31 דולר - מחיר שיא של 8 שנים. שווי החברה מעל 34 מיליארד דולר. השווי כבר משמעותית מעל החוב, הסיכון שבקושי לשרת את החוב ירד דרמטית, והמכפיל רווח עלה לאור התפיסה של השוק שהסיכון ירד, טבע נסחרת במכפיל של כ-10-12 אחרי שבמשך תקופה ארוכה נסחרה במכפיל חד ספרתי , לפני כשנה וחצי היא נסחרה במכפיל 5.
מכל מקום, Moody’s אישררה את דירוג B1a של טבע והעלתה את תחזית הדירוג לחיובית במקום יציבה. S&P העלתה את דירוג טבע ל BB+ מ-BB עם תחזית יציבה.העלאות הדירוג נשענות על מגמת הפחתת המינוף העקבית של טבע, כאשר S&P ציינה כי המינוף המתואם ירד ל-4.4x נכון ל-30 בספטמבר 2025, וצפוי לרדת מתחת ל-4.25x ברבעונים הקרובים – רמה העומדת בסף הנדרש לדירוג הגבוה יותר. סוכנות הדירוג הדגישה גם את המשמעת הפיננסית של טבע, את חוזקת עסקיה ואת פרופיל הנזילות שלה, לצד חזרה לצמיחה בהכנסות לאחר חמש שנות ירידה, הודות לביצועים חזקים בתחום התרופות הממותגות ולייצוב תחום הגנריקה.
Moody’s ציינה את המשך השיפור בביצועים התפעוליים של טבע ואת המדיניות הפיננסית הממושמעת המתמקדת בהפחתת חוב. הסוכנות הדגישה את המומנטום החזק במותגים המובילים של טבע ואת השקות המוצרים הצפויות – הן בתחום התרופות הממותגות והן בתחום הביוסימילרס - אשר צפויות לקזז את האתגרים בתחום הגנריקה. Moody’s עוד ציינה את עמדת הנזילות החזקה של טבע, התומכת ביכולתה לנהל את פירעונות החוב הקרובים. הסוכנות הוסיפה כי גורמים אלה, יחד עם הציפייה לירידה במינוף לכיוון 3.5x בתוך 12-18 חודשים, תומכים בתחזית החיובית ובפוטנציאל להעלאת דירוג נוספת.
אלי כליף, סמנכ"ל בכיר ומנהל הכספים הראשי של טבע, אמר: "עדכוני הדירוג הללו הם עדות חזקה לחזון האסטרטגי שלנו ולביצוע הממושמע שלו, במיוחד לאחר רצף של העלאות דירוג בחודשים האחרונים. באמצעות הובלת אסטרטגיית ה-Pivot to Growth, מתן עדיפות לניהול תזרים מזומנים חזק והקצאת הון קפדנית, הוכחנו מחויבות בלתי מתפשרת להפחתת מינוף ולצמיחה עסקית בת קיימא. התוצאות הללו ממחישות בבירור כיצד האסטרטגיה הממוקדת שלנו מייצרת ערך ממשי לטבע וממצבת אותנו להמשך הצלחה."
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העלאת הדירוג תוביל לגיוס חוב בריבית נמוכה מהריבית הנקובה כעת באג"ח והיא גם תבטיח את היכולת של טבע לשרת את הפירעונות הגדולים של השנתיים-שלוש שנים הקרובות.
מניית טבע חזרה השנה להוביל את הבורסה המקומית. המחצית הראשונה היתה צולעת והמניה דווקא נפלה, אבל בארבעה חודשים מניית טבע הכפילה את ערכה:

יוטרון תקים חניון חצי-אוטנומי בסן פרנסיסקו - "אנחנו שחקן משמעותי באזור"
יוטרון נחתכה ב-64% מאז ההנפקה וגם השנה היא בתשואה שלילית אבל חיים שני, המנכ"ל גם של יוניטרוניקס אופטימי - "השוק משתחרר בהדרגה. יזמים שעצרו פרויקטים מתחילים להניע אותם חזרה, ואנחנו כבר מרגישים שהשוק חוזר לפעילות"
יוטרון יוטרון 0% הודיעה לפני יומיים הקמה של חניון חצי אוטונומי בסן פרנסיסקו, קליפורניה, בתמורה צפויה של כ-4 מיליון שקל. הפרויקט יוקם באמצעות החברה הבת יוטרון סיסטמס אינק, והתמורה תשולם בהתאם להתקדמות אבני דרך בביצוע. על פי הדיווח, החניון צפוי להסתיים בתוך כ-24 חודשים ממועד תחילתו. אגב, באמצע אוקטובר, העריכה יוטרון את התמורה הצפויה מאותו פרויקט בכ-9 מיליון שקל. כך שהעדכון האחרון משקף קיטון משמעותי בהיקף ההכנסות הצפויות, מבלי שהחברה פירטה בדוח המיידי את הסיבות לזה.
יוטרון פועלת כחברה עצמאית אחרי שפוצלה בשנת 2019 מיוניטרוניקס. בעוד יוניטרוניקס נותרה ממוקדת בבקרים לוגיים ובפתרונות אוטומציה תעשייתיים, יוטרון מתמקדת בפתרונות חניה אוטומטית ובמערכות לוגיסטיקה ואחסנה. הפיצול, שבוצע תחת קרן פימי וחיים שני, נועד לאפשר מיקוד ומימוש ערך נפרד לכל תחום פעילות, אבל בשלב הזה נראה שהשוק עדיין ממתין לראות תרגום ברור של הצמיחה בפעילות לשיפור מתמשך ברווחיות ולשינוי מגמה במניה.
יוטרון נסחרת כיום בשווי של כ-98 מיליון שקל, לעומת שווי של כ-216 מיליון שקל כשנכנסה ב-2019 לבורסה. מאז יום המסחר הראשון איבדה המניה כ-64% מערכה. ב-2025, שנת השיא של תל אביב, עם עליות של למעלה מ-50% במדד ת"א 35 וכ-53% במדד ת"א 125, מניית יוטרון עלתה בכ-3.5% בלבד. יוניטרוניקס שציבורית מ-2004 אמנם רושמת תשואה של מעל 1,000% אבל השנה גם היא מאכזבת עם ירידה של כ-9% מתחילת השנה ונסחרת בשווי של כ-307 מיליון שקל. יוטרון פועלת בצפון אמריקה בתחום החניונים הרובוטיים, ומחזיקה כיום 51 חניונים במטרופולינים מרכזיים, בהם ניו יורק, ניו ג'רזי, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סן דייגו, בוסטון ודנבר. פעילותה קשורה גם בצורה הדוקה לשוק הנדל"ן האמריקאי, שחווה בשנה האחרונה האטה חדה על רקע אי הוודאות הכלכלית.
החניונים האוטונומיים - ניצול שטח ופתרון לוגיסטי לבעיות החניה
חניון אוטונומי, מלא או חצי אוטונומי, הוא פתרון שמחליף שטחי חניה קלאסיים במערכת מכנית-רובוטית שמסיעה,
מאחסנת ומחזירה את הרכב בלי שהנהג מסתובב בין קומות, רמפות ומעברים. הנהג נכנס לתא קליטה, יוצא מהרכב, והמערכת עושה את השאר. היתרון המרכזי הוא ניצול שטח. בחניון רגיל צריך רמפות, מעברים רחבים, מרווחי פתיחת דלתות, תקרות גבוהות ועמודי תמך. בחניון אוטונומי כל זה כמעט
נעלם. אפשר להכניס יותר רכבים לאותו נפח בנייה, לפעמים 30%-60% יותר, וזה קריטי בעיקר באזורים עירוניים צפופים.
- יוטרון תקים חניון בקליפורניה בתמורה ל-5.5 מ' שקל; המניה עולה
- יוטרון תקים חניון אוטומטי בניו יורק בתמורה ל-8.5 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לזה גם יתרונות תפעוליים. פחות תאונות חניה, פחות גניבות ונזקים, פחות צורך בכוח אדם, ויכולת לשלב את החניון כחלק אינטגרלי מפרויקט נדל״ן,
במיוחד מגורים יוקרתיים, משרדים או שימושים מסחריים. החניונים החצי אוטונומיים, כמו Puzzle-Utron, של החברה, הם גרסה זולה ופשוטה יותר. אין בהם מערכת שינוע מלאה עם מעליות ורובוטים מורכבים, אלא שילוב של מסילות, פלטפורמות ותנועה אופקית ואנכית מוגבלת. זה מתאים לפרויקטים
קטנים יותר או לשוק שמחפש פתרון ביניים.
.jpg)