דוחות

פוקס עם עלייה של 7% בהכנסות וזינוק חד ברווח ברבעון

הרשת רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 44 מיליון שקל על הכנסות של 1.3 מיליארד שקל
דור עצמון | (5)
נושאים בכתבה הראל ויזל פוקס

חברת האופנה פוקס פוקס 0.97% השולטת בין השאר בריטיילורס ובטרמינל איקס, רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 1.3 מיליארד שקל בהשוואה להכנסות של 1.21 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 7.6%. לדברי החברה, העלייה נובעת בעיקר מגידול בשטחי המסחר במגזר הספורט, אופנת הבית בחו"ל ואחרים ובנטרול ירידה במכירות חנויות זהות ביו היתר בשל עיתוי חג הפסח.

נתוני מכירות חנויות זהות ירדו ברבעון הראשון של שנת 2024 בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד במגזר אופנה ואופנת הבית בכ-2.6%, ובמגזר הספורט בכ-7.4% ועלו במגזר האווירה והטיפוח בכ-0.4%.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הסתכם ב-709 מיליון שקל (כ-54.5% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 622.7 מיליון שקל (כ-51.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-68.7 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - זינוק של פי 6.

פוקס סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 43.8 מיליון שקל בהשוואה להפסד נקי של 594 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון הסתכם ב-233.1 מיליון שקל.

המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו בכ-225 מיליון שקל, בהשוואה למזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת בסך של כ-13.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך ברבעון הראשון חל קיטון בהון העצמי של החברה בסך של כ-30.2 מיליון שקל. הקיטון נובע בעיקר מדיבידנד שהוכרז בסך של כ-50 מיליון שקל ודיבידנד לבעלי זכויות שאינן מקנות שליטה בסך של כ-32.7 מיליון שקל, בקיזוז רווח כולל אחר בסך של כ-35.9 מיליון שקל, זכויות שאינן מקנות שליטה בחברה נכדה שאוחדה לראשונה בסך כולל של כ-11.3 מיליון שקל, עלות תשלום מבוסס מניות בסך של כ-5.3 מיליון שקל.

מניית פוקס עלתה ב-18% מתחילת השנה למחיר של 281.6 שקל ושווי שוק של 3.89 מיליארד שקל.

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס: "אנו מסכמים רבעון מצוין עם הכנסות שיא של למעלה מ-1.3 מיליארד שקל וממשיכים בתוכניות הצמיחה וההתרחבות שלנו הן בשוק המקומי בישראל, והן כשחקנים בינלאומיים דומיננטיים. הקבוצה מחזקת את מעמדה כמובילת שוק במגזרים שונים, ביניהם מגזרי הספורט ואופנת הבית בחו"ל, ובוחנת כל העת הזדמנויות עסקיות ברחבי העולם, לצד המשך חיזוק השותפויות האסטרטגיות של הקבוצה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה חזירית (ל"ת)
    איציק 26/05/2024 22:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    yuvi 26/05/2024 16:28
    הגב לתגובה זו
    אני מאלה שלא מתקרבת לחנויות של הטיפוס המגעיל הזה.......
  • לגמרי. גם אני (ל"ת)
    איציק 26/05/2024 22:02
    הגב לתגובה זו
  • אתה לא אבל כמעט כולם כן. (ל"ת)
    אסולין 26/05/2024 21:52
    הגב לתגובה זו
  • למה 26/05/2024 18:20
    הגב לתגובה זו
    ה"טיפוס" הזה נותן פרנסה להרבה משפחות,התביישי והיכלמי
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳