ענת בוגנר דלתא מותגים
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא הכפילה את הרווח ברבעון ורשמה עלייה של 17.5% בהכנסות

החברה רשמה רווח נקי של 33.2 מיליון שקל על הכנסות של 260 מיליון שקל; גם הרווח התפעולי זינק ב-93% ל-42.8 מיליון שקל
דור עצמון |

חברת האופנה דלתא דלתא מותגים 3.02% רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 259.8 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 221.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 17.5%. מכירות האינטרנט ברבעון הראשון צמחו בכ-27% והסתכמו בכ-42.2 מיליון שקל לעומת כ-33.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון הסתכם ב-156.2 מיליון שקל (כ-60.1% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 120.7 מיליון שקל (כ-54.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-42.8 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 22.2 מיליון שקל ברבעון המקביל - זינוק של 92.7%.

דלתא סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 33.2 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 120%.

תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-69.1 מיליון שקל לעומת כ-45.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה נכון ל-31.3.2024 הסתכם בכ-575.2 מיליון שקל לעומת כ-504.2 מיליון שקל ביום 31.3.2023. הגידול נובע בעיקר מגידול ברווח הנקי בסך של כ-134.2 מיליון שקל ב-12 החודשים האחרונים אשר קוזז בחלקו מתשלום דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-58 מיליון שקל. ביום 19 במאי 2024 אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של כ-16.6 מיליון שקל, אשר צפוי להיות מחולק ביום 4 ביוני 2024 ומתווסף לדיבידנד שחולק במרץ 2024 בסך של כ-32.3 מיליון שקל.

מניית דלתא קפצה ב-52% מתחילת השנה למחיר של 63.9 שקל ושווי שוק של 1.6 מיליארד שקל.

ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים: "החברה מציגה צמיחה עקבית ופותחת את שנת 2024 עם גידול בהכנסות החברה הנובע בעיקרו מגידול של 20.6% במכירות החנויות הזהות של כלל המותגים, עם גידול בכל מדדי הרווח ובתזרים מפעילות שוטפת לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה פתחנו 14 חנויות חדשות ובכוונתנו להמשיך להתרחב. מכירות המותגים Victoria's Secret ו-Panta Rei שהושקו בשנת 2022 צוברות תאוצה כאשר במהלך חודש אפריל נפתחו 4 חנויות ראשונות בישראל למותג Victoria's Secret ו-5 חנויות ראשונות של מותג האווירה והטיפוח Bath & Body Works.

"המומנטום החזק בפעילות האונליין נמשך גם בתחילת 2024 אשר היוותה כ-16.3% מסך מכירות החברה ברבעון הראשון. היום פועלים חמישה אתרי אינטרנט עצמאיים של המותגים דלתא, פיקס, Victoria's Secret Panta Rei ו-Bath & Body Works שהושק באפריל 2024, לאחר תאריך הדו"ח. הביצועים הרב-שנתיים שלנו מעידים על מובילות עיסקית ותפעולית, שמציגה לאורך השנים יכולות צמיחה וביצועים מהטובים בענף. זאת הודות לגיוון וחוזקת המותגים שלנו לצד חיזוק נאמנות הלקוחות והיעילות התפעולית עליה נשענת החברה. אנו מממשים את אסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות שהצבנו, במקביל לבחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברהג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברה

הביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי

אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק,  עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו ועלויות של חברה ציבורית

תמיר חכמוף |

חברת זוז פאוור זוז פאוור 19.52%   הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.

החברה פיתחה מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025.

על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות אסטרטגיה.

החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.


נכון לדיווח האחרון של החברה, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.

חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.