יוחננוף: ההכנסות עלו ב-9% ל-1.05 מיליארד שקל, הרווח ירד ב-20%
רשת הקמעונאות יוחננוף יוחננוף 0.45% רשמה ברבעון השלישי של 2023 הכנסות של 1.05 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 963 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 9%. בחברה מסבירים כי עיקר הגידול ברבעון נובע מגידול של כ-71 מיליון שקל במכירות חנויות חדשות שנפתחו, גידול של 26 מיליון שקל בחנויות קיימות, גידול של 4 מיליון שקל במכירות זול סטוק, בקיזוז של כ-15 מיליון שקל מגידול בהסדרי קונסיגנציה.
הרווח הגולמי של החברה ברבעון הסתכם ב-287.4 מיליון שקל (כ-27.4% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 265.3 מיליון שקל (כ-27.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 8.3%.
בחברה מסבירים כי הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נובע מביצוע מבצעי עומק משמעותיים, בעיקר בחגי תשרי אשר חלו בחודש ספטמבר 2023 והקפאת מחירי מוצרי צריכה בסיסיים, כמענה ליוקר המחייה וכחלק ממדיניותה המוצהרת של החברה, בין היתר לצורך הגדלת נתח השוק שלה.
בחברה מציינים כי ההכנסות המדווחות בחנויות הזהות ברבעון השלישי גדלו בכ-1.6% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות בחנויות הזהות בניטרול הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה ברבעון השלישי גדלו בכ-2.5% לעומת הרבעון המקביל.
- רשות התחרות הגישה כתבי אישום נגד אייל רביד ואיתן יוחננוף
- איתן יוחננוף: "אנחנו מתעסקים במכירה במחיר זול, הורדנו מחירים לטובת הצרכנים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלים. צילום גבע טלמור
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון השלישי הסתכם בכ-59.1 מיליון שקל לעומת כ-67.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 12%. בחברה מסבירים את הירידה וטוענים כי הסיבה לירידה נובעת מגידול בהוצאות המכירה והשיווק, בין היתר, בגין חנויות חדשות, מעליה בהוצאות פחת והפחתות, בין היתר כתוצאה מהשפעת עליית מדד המחירים לצרכן על חוזי השכירות, כתוצאה מהשקעות בסניפים, שטרם הבשילו במלואם, וכן עליה בתעריפי חשמל וארנונה. הרבעון השלישי, ככלל, מתאפיין בעלייה בצריכת החשמל, עקב חודשי הקיץ. בנוסף, הירידה מוסברת מגידול בהוצאות שכר והוצאות נלוות.
ירידה של 20% ברווח
ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם בכ-112.4 מיליון שקל לעומת כ-110.4 מיליון שקל ברבעון המקביל – עלייה של כ-1.8%. הרווח ברבעון השלישי עמד על 26.2 מיליון שקל לעומת 32.9 ברבעון המקביל, ירידה של 20%.
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תשובה: "הכלכלה היא המפתח ליציבות אזורית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
הרווח בנטרול שערוך ההשקעה ב-A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ-29.3 מיליון שקל לעומת כ-36 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 18.6%. הרווח הכולל הסתכם בכ-21.4 מיליון שקל לעומת כ-27.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 23%.
יתרת החוב נטו ליום 30 בספטמבר 2023 הסתכמה בכ-92 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ-1.38 מיליארד שקל, המהווה כ-35% מסך המאזן.
ירידה של 19.4 ב-12 החודשים האחרונים. מניית יוחננוף
מניית יוחננוף ירדה ב-16.3% מתחילת השנה למחיר של 151.1 שקל ושווי שוק של 2.189 מיליארד שקל.
עלייה בהכנסות כתוצאה מהמלחמה
הרשת מציינת בדוח הדירקטוריון כי חלה עלייה בהכנסותיה עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל. רשת יוחננוף מפעילה 42 סניפים כאשר היא צפויה להפעיל 57 סניפים לפחות בהתאם לתוכניותיה הקיימות.
בתקופת הדוח ועד מועד פרסומו פתחה החברה 4 חנויות חדשות: בנתניה, באשקלון, באור עקיבא ובנתיבות, כאשר החברה צפויה לפתוח 3 חנויות נוספות עד למחצית שנת 2024: מישור אדומים, בית שאן וגדרה. סך הכל מציינים בחברה כי הם מתכננים פתיחה של 15 חנויות מכר נוספות, הנמצאות בשלבי תכנון או בשלב הקמה על ידי החברה, בגן יבנה, מעלה אדומים, בית שאן, שדרות, גדרה, גבעת שמואל, ראשון לציון, ירושלים, יבנה, אופקים, פתח תקווה, עפולה, יהוד, אור יהודה ואשדוד.
במהלך חודש אפריל חילקה החברה דיבידנד בסך כולל של כ-60 מיליון שקל לבעלי המניות (כ-4.14 שקל למניה).
סך המזומנים, נטו שנבעו מפעילות שוטפת, לתקופה של תשעה חודשים שהסתיימה ביום 30.9.2023 הסתכם ב-229.528 מיליון שקל כ-255.257 מיליון שקל בתקופה המקבילה. סך המזומנים, נטו שנבעו מפעילות שוטפת, ברבעון השלישי הסתכם ב-79.928 מיליון שקל לעומת כ-74.350 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. סך המזומנים, נטו שנבעו מפעילות שוטפת לשנת 2022 הסתכם ב-310.198 מיליון שקל.
החברה מציינת בדוח גם את אחזקתה בשליטה (50.1%) ב'זול סטוק', רשת הסטוק השנייה בגדולה בישראל, אשר מתמחה במכירת מוצרים לבית במחירי דיסקאונט לצרכן. הרשת מונה 84 חנויות ברחבי המדינה. ביוחחנוף מציינים כי החברה מאחדת את 'זול סטוק' בדוחותיה הכספיים המאוחדים. וכי החברה מרחיבה ומפתחת את מותג 'זול סטוק', באמצעות פתיחת חנויות עצמאיות נוספות וכן בהגדלת נפח הייבוא. בנוסף, מתוך מטרה ליצור סינרגיה בין מכירת מוצרי מזון למכירת מוצרים לבית בחנויות שתי הרשתות, החלה החברה בפתיחת מחלקות זול סטוק בתוך חנויות 'יוחננוף', כאשר מספר חנויות פועלות כבר היום במודל זה..
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף אמר כי "רשת יוחננוף דוגלת במימוש ערכים חברתיים למען תושבי המדינה בשגרה ובחירום. עם פרוץ המלחמה, לצד עבודה מואצת ומוגברת, רשת יוחננוף יזמה והפעילה מספר יוזמות התומכות ומחזקות את העורף הישראלי ואת כוחות הביטחון הנמצאים בקו האש. רשת יוחננוף חרטה על דגלה להילחם ביוקר המחיה, ואנחנו ממשיכים לבלום עליות מחירים, תוך שמירה על רווחיות והגדלת נתחי השוק באופן עקבי, ואנו אכן נוכחים לראות כי ברבעון השלישי חצינו לראשונה רף של מיליארד שקל הכנסות. אנו מאמינים כי אסטרטגיה זו תשיא רווחים בטווח הבינוני והארוך.

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע
800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר.
על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית. בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".
עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז׳ן: מי הרוויח מהעלייה ומי נשאר מאחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
