160 מיליון בשנה: הסכומים שיכניסו אורון ואלקטרה מהעבודות בכביש 6
חברת דרך ארץ (כביש 6) מוציאה לדרך את הפרוייקט הענק של הרחבת המקטע המרכזי בכביש. הקבלנים שנבחרו הם אורון תשתיות ובנייה, אלקטרה תשתיות, שיכון ובינוי-סולל בונה-תשתיות ואליקים בן ארי. ביצוע העבודות צפוי להתחיל בשנת 2024 ולהסתיים עד סוף 2028. הפרויקט, שעלותו נאמדת בלמעלה מ-3.5 מיליארד שקל, כולל הוספת נתיב רביעי בכביש, במקטע ממחלף קסם ועד מחלף עירון ונתיב שלישי, במקטע ממחלף עירון ועד מחלף עין תות - סה"כ כ-60 ק"מ בכל כיוון.
162 מיליון שקל בשנה. אורון
למעשה, הפרוייקט יכלול הקמה של מחלף חדש. כזכור, המקטע המרכזי של כביש 6 נפתח לתנועה, בהדרגה, בתחילת שנות ה-2000 ועם השנים גדל נפח התנועה בכביש.
קבוצת אורון אורון קבוצה -3.86% דיווחה כי בהתאם לתנאי המכרז, התמורה בגין העבודות תהיה כ-810 מיליוני שקל, צמוד למדד תשומות הבניה. לפי תנאי המכרז, תקופת התכנון והביצוע היא כ-60 חודשים. להערכת החברה, שיעור הרווח הגולמי הצפוי בפרויקט דומה לשיעורי הרווח בעבודות דומות שביצעה. בהתחשב בהיקף הפרוייקט ותנאיו, בכוונת החברה לממן את הפרויקט ממקורות עצמאיים וכן ממקורות מימון חיצוניים. לפי חישוב פשוט, הפרויקט הולך להכניס לאורון עוד 162 מיליון שקל בשנה.
בנוסף לאורון, חברת אלקטרה אלקטרה -2.09% זכתה באמצעות החברה הבת, אלקטרה תשתיות בע"מ (85%), בהליך תחרותי לביצוע עבודות קבלניות להקמת קטע מרכזי חלק ראשון (דרומי) בנתיב נוסף בכביש 6 בשיטת תכנון-ביצוע (Design - Build) תמורת כ-760 מיליון שקל. עבודות צפויות להימשך כ-58 חודשים ממועד קבלת צו התחלת העבודה - מה שאומר שאלקטרה הולכת להכניס מהפרויקט הזה 157.35 מיליון שקל כל שנה בפרק זמן של הפרויקט.
אלקטרה סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח של 65.2 מיליון שקל על הכנסות של 2.9 מיליארד שקל. ה-EBITDA ברבעון ירד ב-25.7% לכ-227.8 מיליון שקל. צבר העבודות של אלקטרה נכון ליום 30 ביוני 2023, עלה לכ-29.8 מיליארד שקל.
- 1.מוטי 13/09/2023 09:23הגב לתגובה זואספלט רק יגרום לפקקים ביציאה מהכביש לגדול ולא יעזור בקיצור זמן הנסיעה. מצלמות מהירות ממוצעת בדומה לפיילוט בכביש 90 שמצלמות את הרכבים לאורך הכביש ומחשבות מהירות ממוצעת בין מצלמה למצלמה. אם יורידו את המהירות בשעות העומס ל100קמ"ש ואפילו ל90 קמ"ש לאורך הכביש זה יחתוך את הקורדיאונים הלא נגמרים לאורך הכביש, יאפשר לאנשים להשתמש בבקרת שיוט לאורך הכביש ולא להתעסק כל הזמן בגז ובברקס לא יתן לגיטימציה למשוגעים שחותכים רכבים ברגע האחרון וגורמים לתאונות, יאפשר קיבולת הרבה יותר גבוהה לכביש והכי חשוב, נסיעה של 60 ק"מ ממחלף עין תות למחלף קסם תיקח 40 דקות (90 קמ"ש) או 36 דקות (100 קמ"ש) ולא שעה וחצי כמו היום. גם הורדת מהירות הנסיעה ל80 קמ"ש מקסף לעין תות תיצור אפשרות למעבר מקטע זה ב45 דקות ולא שעה וחצי. בנוסף צריך לטפל בהזרמת התנועה אל המחלפים העמוסים לדוגמה מחלף עירון בשעות אחה"צ ע"י הקמת נתיב פלוס בשוליים בשעות העומס שיגרום ליותר נהגים לעבור לנסיעה משותפת וישחרר את הפקקים שהמחלפים הללו יוצרים.

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%
בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%
בנק הפועלים פועלים -1.13% מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.
הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.
הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.
- פיץ' מעלה את אופק הדירוג של הבנקים; קדימון לעדכון הדירוג של ישראל?
- הרווחים של הבנקים - מה גרם לקפיצה הגדולה ולמה יש סיכוי שהם יעלו בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”
אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת
מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים.
אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות.
גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.
כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה.
- בנק אוף אמריקה מעלה מחיר יעד לאנבידיה ל-275 דולר - פרמיה של 47% על מחיר השוק
- האם קוואלקום אטרקטיבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום?
מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?
