אילנס
צילום: דף הפייסבוק של החברה. לפי סעיף 27.א לחוק זכויות יוצרים

רשת בתי הקפה אילנ'ס וטאטי תתמזג עם השלד קונטיניואל לפי 60 מיליון שקל לפני הכסף

הכניסה תהיה דרך חברת האם "אופציות קפה". הרשת צפויה להרוויח השנה כ-5 מיליון שקל בשנה על הכנסות של 75 מיליון שקל. מכפיל רווח 13, לא יקר
דור עצמון | (9)

השלד הבורסאי קונטיניואל קונטיניואל 26.47%  הוא כישלון בורסאי. החברה נכנסה לבורסה לפי שווי של 60 מיליון שקל וזינקה על אוויר לשווי של 140 מיליון שקל. למה זה כישלון ידוע מראש? קונטיניואל נכנסה לבורסה עם הערת עסק חי ותוך שהיא שורפת 20 מיליון דולר.  אבל ההייפ הסתיים בסוף שנת 2021, המניה התרסקה ופעילות החברה נמכרה לרדקום ב-2.5 מיליון דולר בלבד.

כעת, השלד הבורסאי מתמזג עם חברת "אופציות קפה", הבעלים של רשת בתי הקפה "אילנ'ס" ורשת בתי המאפה "טאטי". החברה רוצה לגייס 6.5 מיליון שקל והשווי הכולל של החברה יהיה כ-66 מיליון שקל אחרי הכסף, אם היא תצליח לגייס.

אבל אילנ'ס זו חברה אחרת - היא צפויה להכניס השנה 75 מיליון שקל ולהרוויח 5 מיליון שקל (6.3 מיליון לפני מס), ה-EBITDA צפוי לעמוד על 9 מיליון שקל. את שנת 2021 סיימה אילנס עם מחזור של כ-48 מיליון שקל, EBITDA של כ-6.5 מיליון שקל. הרווח, לפני מס, בשנת 2021 עמד על כ-4.5 מיליון שקל. כלומר, אינלס מגיעה לבורסה במכפיל רווח של 13, לא יקר.

את רשת טאטי אנד אילנס מייצג במיזוג עו"ד אילן גרזי ממשרד פרל כהן. חברת אופציות קפה הינה חברה פרטית שהתאגדה ונרשמה בישראל העוסקת בייצור, ייבוא, שיווק והפצה בדגש על הפעלת חנויות פיזיות ודיגיטליות בארץ ובחו"ל (לרבות בדרך של זיכיונות) לממכר קפה ומזון כאמור תחת המותגים ILAN’S ו-Tatti. 

אילנס החלה את פעילותה בשנת 1994 אז נפתח הסניף הראשון בתל אביב. בשנת 2016 הרשת נרכשה על ידי מר אהוד קרלינסקי לשעבר בעלים של בית הקלייה "אווא קפה", בית קלייה בן 70 שנה אשר קלה כ- 65% מסך פולי הקפה לבתי הקפה בישראל.  בעת רכישתה, מנתה רשת אילנס כ- 10 סניפים באזור תל אביב. בשנת 2021 רכשה אילנס את פעילתה של "טאטי" שהינה רשת קונדיטוריות ודברי מאפה וכן שתי מסעדות, כהרחבה של סל המוצרים למוצרי קולינריה איכותית.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ל 01/05/2023 16:10
    הגב לתגובה זו
    חברה טובה לא אומר מנייה מרויחה
  • 8.
    אחד 01/05/2023 15:42
    הגב לתגובה זו
    מעניין לאן תגיע מניה זאת
  • 7.
    אדם 01/05/2023 15:17
    הגב לתגובה זו
    מקווה לראות מעל 150 אג
  • 6.
    תומר 01/05/2023 15:05
    הגב לתגובה זו
    אין היצעים כמעט
  • 5.
    סוחר 01/05/2023 14:52
    הגב לתגובה זו
    המכונות מכינות הפתעה במסחר
  • 4.
    הדר 01/05/2023 14:35
    הגב לתגובה זו
    היצע וביקוש במניה רחוק לכן זה רק עניין של זמן שייכנסו מכונות מסחר למניה ויזניקו אותה
  • 3.
    נתן 01/05/2023 14:21
    הגב לתגובה זו
    יכולה להגיע בקלות פי 5 עד 400 אג
  • 2.
    יאללה איזה נאחס (ל"ת)
    ליאת 01/05/2023 13:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סוחר יום 01/05/2023 13:43
    הגב לתגובה זו
    תיזהרו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.