איתן יוחננוף
צילום: גבע טלמור
דוחות

יוחננוף בדוח פושר: עלייה בהכנסות אבל צניחה חדה ברווחים

החברה הרוויחה 34.7 מיליון שקל ברבעון הרביעי על הכנסות של 925 מיליון שקל; תחלק דיבידנד בסך כולל של כ-60 מיליון שקל לבעלי המניות (כ-4.14 שקל למניה)
דור עצמון | (2)

רשת הסופרים יוחננוף יוחננוף 2% פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2022 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-925.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 907.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 2%. בשנת 2022 כולה הסתכמו ההכנסות ב-3.72 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 3.48 מיליארד שקל ב-2021 - עלייה של 6.8%. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם ב-255.7 מיליון שקל (כ-27.6% מההכנסות), לעומת רווח גולמי של 247 מיליון שקל (כ-27.2% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-59.1 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 60.4 מיליון שקל - ירידה של 2.1%. בחברה מסבירים כי הירידה נובעת מעלייה בהוצאות המכירה והשיווק כתוצאה מתוספת סניפים חדשים, מהתייקרות תשומות והשפעת אינפלציה וכן איחוד לראשונה של זול סטוק החל מאפריל. יוחננוף סיימה את הרבעון הרביעי של 2022 עם רווח נקי של 34.75 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 57.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - צניחה של 39.1%. הרווח ב-2022 כוה הסתכם ב-128.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 208.2 מיליון שקל ב-2021 - צניחה של 38.4%. ה-EBITDA ברבעון הרביעי הסתכמה ב-106 מיליון שקל לעומת EBITDA של 101.8 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 4.1%. יתרת המזומן נטו ליום 31 בדצמבר 2022 הסתכמה בכ-331 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ-1.34 מיליארד שקל, המהווה כ-35.4% מסך המאזן. דירקטוריון החברה החליט לחלק דיבידנד בסך כולל של כ-60 מיליון שקל לבעלי המניות (כ-4.14 שקל למניה). איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: "רשת יוחננוף ממשיכה במגמת התרחבות המתבטאת בין היתר בצמיחה במכירות, פתיחת סניפים חדשים ומושקעים, והיצע גדול ומגוון של מוצרים. בשנה החולפת אנו עדים להכבדת הנטל הכלכלי על אזרחי המדינה, וניכר כי הצרכן הישראלי מודע יותר ועושה בחירות מושכלות יותר, בין היתר בקשר עם סל הקנייה שלו. אנו ביוחננוף מביעים סולידריות עם הצרכנים ועל מנת להוזיל את סל הצריכה, מעמידים לרשותם מוצרי מותג פרטי איכותיים, תוך עידוד תוצרת ישראלית, במגוון קטגוריות, ובמחירים אטרקטיביים מאוד בהשוואה למותגים המובילים בכל קטגוריה, ואנו שמחים להיווכח בשביעות רצונם של הצרכנים. הרשת תמשיך במאמציה לבלום את עליות המחירים ככל שתוכל, תציע מבצעים אטרקטיביים ותאיץ את פיתוח המותג הפרטי שלה, וצפויה להציג עוד מאות מוצרים בשנה הקרובה. במקביל, אנו מרחיבים את זרוע הנון-פוד של החברה ומשלבים בסניפינו מחלקות במחירי דיסקאונט בסניפים נוספים של החברה".  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    צרכן 26/03/2023 12:00
    הגב לתגובה זו
    הסניף בבילו פשוט מתחת לכל ביקורת. לכלוך חסר סחורה ועובדים על הפנים. יוחננוף גדל ומתדרדר באיכות.חבל
  • 1.
    לילי 26/03/2023 11:15
    הגב לתגובה זו
    יותר שכבות באוכלוסיה שמות לב למחירים ועוברות למותגים זולים או לחנויות זולות או מצמצמות קניות . הלחץ מקונים ילך ויגדל ככל שהריבית תעלה והמשרות הפנויות יקטנו .
אורי מקס מקס סטוק
צילום: רמי זרנגר
דוחות

מקס סטוק הוציאה 12 מיליון שקל כדי לגדר את השקל, ההכנסות צמחו ב-6%

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ב־29% ל-57 מיליון שקל; בנטרול עסקאות הגידור, הרווח הנקי זינק ב־43%; תחלק 40 מ׳ דיבידנד; אורי מקס מסר ״ברבעון הנוכחי הרווח הנקי שהסתכם בכ-28 מיליון שקל הושפע מהפסדים בגלל עסקאות הגנה שנרשמו בשל הירידה בשער הדולר״

מנדי הניג |

רשת מקס סטוק מקס סטוק 2.8%   מדווחת על תוצאות חיוביות לרבעון השני עם צמיחה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות התפעולית, אבל גם עם השפעה שלילית על השורה התחתונה בעיקר בגלל הפסדים מעסקאות הגנה שביצעה על שער הדולר. 

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל לעומת 317 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־6% - הודות לגידול של 4.2% במכירות חנויות זהות ולפתיחת סניפים חדשים. הגידול במכירות נבע מהרחבת סל הקנייה הממוצע, עלייה במספר הלקוחות ובמכירות העונתיות, וגם מגידול במכירות לזכיינים, בעקבות הגדלת שיעור המוצרים המיובאים ישירות על ידי החברה, אפשרות שהתאפשרה עם פתיחת המרלו"ג בשומריה.

הרווח הגולמי ברבעון עלה ב־12% ל־147 מיליון שקל (43.8% מההכנסות) לעומת 132 מיליון שקל (41.7%) בשנה שעברה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לשיפור בתנאי הסחר, לעלייה בשיעור המוצרים המיובאים ישירות, לירידה בשער הדולר ולירידה בעלויות השילוח. הרווח התפעולי זינק ב־29% ל־57 מיליון שקל (16.9% מההכנסות) לעומת 44 מיליון שקל (13.9%) בשנה שעברה, תוך ירידה בשיעור עלויות המכירה והשיווק וההנהלה מכלל ההכנסות. ה־EBITDA המתואם (לפני IFRS 16 ובנטרול תגמול מבוסס מניות) גדל ב־26% ל־56.5 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות המימון, ששיקף בעיקר הפסד בסכום של כ-16 מיליון שקל בגין שערוך עסקאות הגנה על הדולר למספר רבעונים קדימה, בעקבות הירידה בשער החליפין של הדולר למועד הדוח.

במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות צמחו ב־7% ל־675 מיליון שקל לעומת 630 מיליון שקל אשתקד, הרווח הגולמי עלה ב־10% ל־291 מיליון שקל (43% מההכנסות), והרווח התפעולי עלה ב־16% ל־101 מיליון שקל. 

סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

נייס מכה את התחזיות; מאשרת תחזית להמשך, אבל יש נקודת חולשה

סקוט ראסל, מנכ"ל נייס:  "הבינה המלאכותית נמצאת בליבת האסטרטגיה שלנו. אנחנו בחזית מהפיכת ה-AI בשוק חוויית הלקוח, ואנו רק בתחילתו של המסע"; ההכנסות ברבעון השלישי יהיו נמוכות מהצפי, ההכנסות בשנה כולה כמו התחזית הקודמת; תחזית הרווח בשנה כולה עולה מעט ל-12.43 דולר למניה; למה המניה יכולה דווקא לרדת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס

נייס NICE Ltd 4.09%   מדווחת על תוצאות טובות מעט מהתחזית ברבעון השני - "אנחנו שמחים לדווח על רבעון חזק נוסף עם הכנסות שהסתכמו ב- 727 מיליון דולר, מעל הרף העליון של טווח התחזית, ורווח למניה של 3.01 דולר, ברף העליון של הטווח הצפוי", אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. "הביצועים נבעו מהמשך התחזקות בפעילות הענן שלנו, שצמחה ב- 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מנוע הצמיחה המרכזי של פעילות זו הוא הביקוש המואץ לפתרונות בינה מלאכותית ושירות עצמי, שבא לידי ביטוי בגידול של 42% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR) בתחום זה, לעומת רבעון מקביל אשתקד."

ראסל הוסיף כי: "הבינה המלאכותית נמצאת בליבת האסטרטגיה של נייס, ואנחנו נמצאים בחזית מהפיכת ה-AI בשוק חוויית הלקוח, ואנו רק בתחילתו של המסע. המומנטום שלנו צפוי להתגבר עם שילוב יכולות השיחה ויכולות הסוכן החכם בתחום חווית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית של Cognigy, שהן המובילות בתעשייה, מה שיאפשר לנו לספק חוויית לקוח אנושית על הפלטפורמה שלנו, CXone Mpower. המובילות שלנו בחדשנות בתחום הבינה המלאכותית נשענת על בסיס פיננסי איתן, רווחיות גבוהה ומאזן חזק, לצד שורה הולכת וגדלה של שותפויות אסטרטגיות שגייסנו במהלך ששת החודשים האחרונים."

תחזית חלשה לרבעון השלישי - אישור תחזיות לשנה כולה

האנליסטים ציפו להכנסות של 737  מיליון דולר ברבעון השלישי ורווח למניה של 3.17 דולר למניה. זה יהיה נמוך יותר. התחזית המעודכנת של החברה היא להכנסות של 722 מיליון דולר עד 732 מיליון דולר, גידול של 5% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד, אבל מתחת לתחזית. הרווח (non-GAAP) למניה בדילול מלא ברבעון השלישי צפוי להיות בטווח של 3.12 דולר עד 3.22 דולר, שמייצג גידול של 10% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד, ומרכזו דומה לצפי האנליסטים. 

ועדיין - בחברות צמיחה מחפשים גידול בהכנסות. הירידה בתחזית הרבעון השלישי תטריד את האנליסטים והיא עשויה להוביל את המניה לירידה, למרות שכעת היא עולה  (מעבר ל-2% שזה הארביטראז' החיובי)  

החברה כאמור מאשררת את תחזית סך ההכנסות (non-GAAP) לשנת 2025 שצפוי להסתכם ב-2,918 מיליון דולר עד 2,938 מיליון דולר, שמייצג גידול של 7% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד. החברה מעלה את תחזית הרווח (non-GAAP) למניה בדילול מלא לשנת 2025 שצפוי להיות בטווח של 12.33 דולר עד 12.53 דולר, שמייצג גידול של 12% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד. במילים אחרות, אפשר להבין מהתחזית לרבעון שלישי ורביעי שהחברה מצליחה להתייעל - להרוויח יותר עם אותן הכנסות.