בזק
צילום: לילך צור
דוחות

בזק צופה קיפאון בתוצאות ב-2023 - רווח של 1.2 מיליארד שקל ואבידה 3.8 מיליארד שקל

אחרי שנה שבה בזק העלתה תחזיות והגיעה למספרים מרשימים, היא רוצה לשמור עליהם בשנה הקרובה. בזק הרוויחה 250 מיליון שקל ברבעון הרביעי ו-1.196 מיליארד שקל (מתואם) ב-2022 כולה. ההכנסות עמדו על 2.24 מיליארד ברבעון האחרון ו-8.8 מיליארד בשנה כולה. בזק תחלק דיבידנד של 246 מיליון שקל (9 אגורות למניה), 60% מהרווח
נתנאל אריאל | (3)

מניית בזק בזק -0.16%  בתשואת חסר מתחילת השנה, כאשר היא ירדה ב-16%, בשוק מעריכים שהסיבה היא ככל הנראה החזקה גדולה של זרים שמימשו, אבל בתוצאות מדובר בעסקים טובים, ובכל זאת התחזית היא לקיפאון בתוצאות. נכון, לא מדובר על חברת הייטק, וגם בשנה האחרונה בזק העלתה את התחזיות במהלך הדרך כך שבשנת 2022 היא בהחלט צמחה, אבל המשקיעים כבר תיגמלו אותו עם עליה שנתית של 22% במחיר המניה.

אבל המשקיעים מסתכלים קדימה, מה שהיה מבחינתם כבר ידוע והשאלה מה יהיה בהמשך. בהקשר הזה החברה לא צופה צמיחה משמעותית - תוצאות זהות ברווח ועליה של 1.7% ב-EBITDA המתואם. החברה הרוויחה 250 מיליון שקל ברבעון הרביעי ו-1.196 מיליארד שקל ב-2022 כולה. צופה רווח מתואם של 1.2 מיליארד שקל ב-2023 ו-EBITDA מתואם של 3.8 מיליארד שקל.

בזק הכניסה 2.244 מיליארד שקל ברבעון הרביעי, לעומת 2.258 מיליארד שקל ברבעון המקביל - ירידה קלה של 0.6%. בשנת 2022 כולה הסתכמו הכנסות החברה ב-8.986 מיליארד שקל לעומת 8.821 מיליארד שקל ב-2021 - עלייה של 1.9%.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי צנח ב-30.3% ל-248 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 356 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בשנת 2022 כולה הסתכם ב-1.637 מיליארד שקל לעומת רווח תפעולי של 1.87 מיליארד שקל בשנת 2021 - ירידה של 12.5%.

החוב נטו של בזק ירד ל-5.6 מיליארד שקל. החברה מחלקת דיבידנד של 246 מיליון שקל (9 אגורות למניה), 60% מהרווח.

גיל שרון, יו"ר בזק: "2022 היתה שנת תנופה בקבוצת בזק, עם יישום אסטרטגיית הצמיחה, המתבטאת בתוצאות כספיות חזקות, תוך צמיחה בליבת הפעילות של הקבוצה: בסיבים האופטיים, בדור 5 בסלולר ובטלוויזיית ה-IP של yes. המשכנו להגדיל את ההשקעות שלנו העומדות על כ-19% מסך ההכנסות, כשמעבר הקבוצה לדור טכנולוגי חדש בכל תחומי הפעילות נותן פירות בתוצאות הכספיות. בנוסף, האצת קצב פריסת הסיבים וצרוף המנויים מהווים מנוע צמיחה חשוב לקבוצה לשנים הבאות. עשינו כל זאת תוך חיזוק האיתנות הפיננסית של קבוצת בזק והפחתת החוב בלא פחות מחצי מיליארד שקל. על רקע התוצאות הכספיות החזקות והפחתת החוב, דירקטוריון החברה החליט לעדכן את מדיניות הדיבידנד ל-60% מהרווח הנקי והמליץ על חלוקה בסך כ-246 מיליון שקל.

 

עוד הוסיף שרון, "בשנת 2022 ביצענו שינויים מבניים בקבוצה עם הפרדת בזק בינלאומי מניהול משותף עם פלאפון ו-yes, ומיקודה בשוק שירותי התקשורת, הענן והסייבר לעסקים. בנוסף, הובלנו מהלכים אסטרטגיים כגון השקת דיסני+, באנדל טלוויזיה וסיבים על ידי yes ובחודשים האחרונים חתימה על הסכם ארוך טווח עם פרטנר, לשימוש בתשתית הסיבים של בזק. מהלכים אלו מחזקים את יציבות ומיצובה התחרותי של קבוצת בזק".

 

שרון סיכם, "אנו מפרסמים תחזית לתוצאות לשנת 2023, המציגה המשך ביצועים עסקיים חזקים בכל הפרמטרים החשובים: הרווח המתואם צפוי לעמוד על כ 1.2 מיליארד שקל וה-EBITDA המתואם על כ-3.8 מיליארד שקל".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

טובי פישביין, מנכ"ל הכספים של קבוצת בזק, "עמדנו בתחזיות הקבוצה לשנת 2022, כשרשמנו צמיחה שנה שנייה ברציפות בהכנסות לכ-9 מיליארד שקל, וצמיחה ברווח הנקי המתואם בכ-3.6%. תזרים המזומנים החופשי עלה בכ-35.7% ל-1.4 מיליארד שקל, כתוצאה משיפור בהון החוזר. המשכנו להקטין את החוב באופן משמעותי, תוך שיפור נוסף של יחסי הכיסוי המאפשר לנו לשדרג את מדיניות הדיבידנד ל-60% מהרווח הנקי. הפרופיל הפיננסי החזק שלנו מאפשר לחברות הקבוצה להמשיך להתמקד בצמיחה ע"י המשך השקעה בתשתיות תוך שיפור ברווחיות. מיצובה העסקי ואיתנותה הפיננסית של הקבוצה מאפשרים לנו להתמודד היטב עם האתגרים בכלכלה הישראלית והעולמית".

בחלוקה למגזרי פעילות:

סיבים אופטיים: לחברה יש 332 אלף מנויים מחוברים לסיבים האופטיים. כ-235 אלף לקוחות פרטיים נכון להיום, וכ-198 אלף בסוף הרבעון, צמיחה של כ-26.1% ברבעון אחד. יש לה פריסה של כ-1.53 מיליון משקי בית ברחבי הארץ, גידול של כ-462 אלף משקי בית בשנת 2022. במקביל, החברה רשמה צמיחה של כ-10.2% בהכנסות משירותי אינטרנט, כ-4.1% בהכנסות מתמסורת ותקשורת נתונים, וכ-4.1% בהכנסות ענן ודיגיטל.

חברת פלאפון - רשמה את התוצאות הטובות ביותר ב-4 השנים האחרונות עם הכנסות של 2.4 מיליארד שקל, גידול שנתי של כ-4.8%, כתוצאה מגידול בהכנסות משירותי נדידה, צמיחה במנויי חבילות דור 5 ובמצבת המנויים עם רווח נקי של 165 מיליון שקל לעומת כ-64 מיליון שקל ב-2021. ה-EBITDA המתואם צמח בכ-20.2% והסתכם בכ-761 מיליון שקל. גידול בהכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) שעמדה על כ-57 שקלים, עליה של 3 שקלים לעומת שנת 2021 ושל 2 שקלים לעומת הרבעון המקביל.

חברת yes מדווחת על שיא מצטרפים מזה 8 שנים עם כ-16 אלף מנויים בשנת 2022. יש לה 340 אלף מנויים בטלוויזיה באינטרנט, 60% מהלקוחות. היא רשמה את הצמיחה במנויים הגבוהה ביותר מאז 2014 עם כ-16 אלף מנויים חדשים בשנת 2022, מתוכם כ-3.9 אלף ברבעון הרביעי, עם 579 אלף מנויים. 

החברה גם רושמת שנה ראשונה של עליה בהכנסות מאז 2015 ל-1.28 מיליארד שקל, בעיקר מעליה בהכנסות ממכירת תכנים לגופים בינ"ל בקיזוז השפעת השינוי בתמהיל המנויים.

בזק בינלאומי רשמה קיפאון בהכנסות, עליה של 0.2% ל-1.24 מיליארד שקל, בעיקר כתוצאה מעלייה בהכנסות המגזר העסקי (עלי של 7.2%) ובפעילות ענן שקוזזו על ידי הירידה בפעילות האינטרנט הפרטי עקב שינוי הרגולציה. הרווח הנקי עלה משמעותית תל-41 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חברה פח (ל"ת)
    אבי 14/03/2023 12:20
    הגב לתגובה זו
  • דויד 14/03/2023 22:57
    הגב לתגובה זו
    מס 1 בהכל ניראה שאתה לא ממש בענינים בטח קנית תמניה לפני חוש והפסדת לכן אתה עים תחושה של פח ולכן אני מציע לך לקחת אויר כי אתה נימצא במקום טוב רק סבלנות
  • בזק היא החברה הכי טובה בסקטור התקשורת (ל"ת)
    dw 14/03/2023 15:59
    הגב לתגובה זו
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 2.01%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מגה אור מתחזקת 3% אלביט ב-2.2%; איי.סי.אל מאבדת 1% - המדדים עולים עד 0.2%

המדדים במגמה חיובית מתונה כשהם מקבלים תמיכה מעורבת מהמניות הדואליות, מגמה חיובית נרשמת גם במגזר הפיננסים כשהבנקים וחברות הביטוח עולים קלות; נקסט ויז'ן זינקה כמעט פי 40 משווי ההנפקה שלה ב-2021 - מי הגופים שהשקיעו בנקסט ויז'ן עוד בתחילת הדרך, מי הצטרפו באמצע ומי בכלל לא עלו על הרכבת?

מערכת ביזפורטל |

   


התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0.29%     מדד ת"א 90 0.49%   מדד ת"א 125 0.33%   

מדדים ענפיים:  מדד ת"א בנקים 0.09%   מדד ת"א-ביטוח 1.11%   , מדד ת"א נדל"ן   מדד ת"א נפט וגז 0.65%    מדד ת"א בטחוניות 0.87%  

דולר שקל רציף