הראל רוצה לרכוש את ישראכרט ב-2.7 מיליארד שקל
דירקטוריון ישראכרט ישראכרט 0.72% דן בהצעה של חברת הביטוח הראל לרכוש את ישראכרט בתמורה לכ-2.6-2.7 מיליארד שקל. מדובר על פרמיה של 25% על המחיר בשוק, אבל על מחיר קרוב למחיר ההנפקה לפני 3.5 שנים ומחיר שהינו מתחת להון העצמי של החברה. כמו כן, מדובר על מכפיל רווח של 10 שהינו מכפיל יחסית נמוך.
האינטרס של הראל בעסקה ברור - הראל שחולשת על כל תחומי הביטוח וניהול הכספים רוצה גם את תחום ההלוואות וכרטיסי האשראי בדומה למהלך של כלל לרכישת מקס (מהלך שלא ברור אם ייצא לפועל). השאלה אם זה מהלך נכון עבור בעלי המניות של ישראכרט שמנוהלת על ידי רן עוז?
ההצעה של הראל הוגשה בשיטה של מיזוג משולש הופכי. ביצוע העסקה, ככל שהצדדים יחתמו על הסכם מחייב שיאושר בידי הדירקטוריונים של ישראכרט והראל, יהיה כפוף לאישור האסיפה הכללית של ישראכרט וכן הרגולטורים השונים.
- איתמר פורמן עובר מהפועלים לישראכרט
- מנכ"ל ישראכרט: "קצב הרווח מייצג ואף צפוי לעלות, בעזרת קבוצת דלק נוכל להאיץ את הצמיחה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בן המבורגר, סגן יו"ר דירקטוריון הראל השקעות, המוביל את המהלך מטעם הראל מסר: "מזה זמן רב אנו שוקלים בקבוצת הראל מגוון מהלכים אסטרטגיים לשם גיוון מקורות הרווח של הקבוצה והוספת רגל פעילות נוספת לצד הפעילויות הקיימות והיציבות שלנו בענפי הביטוח והפיננסיים. שוק כרטיסי האשראי נבחן על ידינו לעומק מזה תקופה ארוכה ומכאן הצעתנו לדירקטוריון ישראכרט. בכוונתנו כי ישראכרט תמשיך ותפעל כחברה עצמאית ונפרדת, כשבמקביל נאפשר לה ליהנות מהניסיון העיסקי, האיתנות הפיננסית והמוניטין של הראל ובכך תוכל החברה להאיץ את תוכניות הצמיחה שלה.
"אנו בטוחים כי רכישת ישראכרט בידי הראל תעניק הצעות ערך טובות יותר לציבור בישראל, במיוחד ללקוחות פרטיים וכן לעסקים קטנים ובינוניים, ובכך תגביר הרכישה באופן ניכר את התחרות ביחס לאלטרנטיבות הקיימות במערכת הבנקאית ובשוק המימון החוץ-בנקאי. הראל השקעות הציעה לשלם בעבור ישראכרט פרמיה משמעותית של כ- 28% על מחיר השוק, מתוך תפיסה כי מדובר בעסקה אסטרטגית לטווח ארוך. מבנה המימון של העסקה טרם נקבע אך בשל חוסנה הפיננסי של הראל ויחסי הנזילות שלה, קיימות לה מגוון אפשרויות זמינות להשלמת העסקה. להראל השקעות קיימות יתרות נזילות בסך של כ-2 מיליארד שקלים בעוד החוב ברוטו שלה עומד על פחות מ-600 מיליון שקלים".
כך או אחרת, לאחרונה אישר דירקטוריון ישראכרט את תכנית ההתייעלות שתביא לחיסכון של 65-55 מיליון שקל לשנה. בהנחה שאכן זה יהיה הסכום, ישראכרט צפויה בהערכה גסה להגיע לרווח שנתי של 260-300 מיליון שקל. בהינתן המספרים הצפויים האלה, נראה שהעסקה (ככל שתצא לפועל) נעשית במחיר טוב מהזווית של הראל.
- השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
- הפניקס תשקיע עד מיליארד שקל בפרויקטי אנרגיה של EDF ישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- 4.למה לחברת בטוח מותר לרכוש חברת אשראי ולבנק אסור ? (ל"ת)אדם אליוט 09/01/2023 14:52הגב לתגובה זו
- 3.dw 09/01/2023 11:54הגב לתגובה זולבעלי מניות הראל זו לא נראית עיסקה משתלמת במיוחד לקנות את ישראכרט לפי השווי הזה, בשונה ממשקיעי ישראכרט המבסוטים עד הגג.
- 2.חושי הארכי 09/01/2023 09:20הגב לתגובה זוההודעה של הראל הבוקר עושה נחת רוח ליורם נווה במלחמתו נגד אקירוב.
- 1.חברות הביטוח הופכות להיות דינוזאורים ששולטות בכל דבר (ל"ת)גבי 09/01/2023 04:43הגב לתגובה זו
- dw 09/01/2023 11:58הגב לתגובה זואת בעל מניות חברת הביטוח לא מעניין שהחברה קונה נכסים במחיר מפולפל. אותו מעניין שהמניה שלו תעלה וזה יקרה רק אם זו תעשה עסקאות אטרקטיביות. לקנות חברת כרטיסי אשראי לפי 2.5 מיליארד שקל לא נראית כמו עיסקה אטרקטיבית במיוחד, בהינתן אלטרנטיבות השקעה שיש כיום בשווקים. למה לא לקנות את בזן למשל, הנסחרת לפי שווי בדיחה של 4 מיליארד? נכון. זה לא סינרגטי. אז מה? אבל זו השקעה הרבה הרבה יותר טובה, כי בזן הולכת להרוויח מדהים השנה. מדהים. מחזיקי מניות הבנקים ראו תשואה יפה על השקעותיהם בשנים האחרונות, בין השאר הודות למכירת נכסים במחיר מכובד. מחזיקי מניות חברת ביטוח רואים את המניות שלהם מפגרות.
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
הרחבת טרמינל 3. הדמיה: מושלי אלדר אדריכליםטרמינל 3 מתרחב: אפקון ואורון יבצעו את עבודות בהיקף מאות מיליוני שקלים
כ-10 חודשים לאחר ההודעה על הרחבת הטרמינל, הודיעה קבוצות אורון על תחילת העבודות, שצפויות לארוך כשנתיים וחצי, בהיקף של כ-310 מיליון שקל; חברת אפקון תבצע את התקנות ושירותים למערכות אלקטרומכניות בהיקף מוערך של כ-70 מיליון שקל לתקופה של כשנתיים
בתזמון מצוין עם חזרתן של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל, וכמעט שנה לאחר ההודעה של רשות שדות התעופה על הרחבת טרמינל 3 בנתב"ג, הפרויקט נכנס לשלב הביצוע. חברת אפקון אפקון החזקות 1.86% הודיעה היום על כך שחברת בת שלה תשמש כקבלן משנה בפרויקט להרחבת המבנה הקרקעי ואזור ההסעדה בטרמינל 3 בנתב"ג, בהיקף של 67 מיליון שקל. ובהודעה אחרת, אורון תשתיות אורון קבוצה 1.97% הודיעה כי זכתה במכרז שפרסמה רשות שדות התעופה לביצוע העבודות להרחבת המבנה הקרקעי ומתחם המזון של טרמינל 3, בהיקף מוערך של כ-310 מיליון שקל (בתוספת מע"מ).
במסגרת פרויקט הרחבת טרמינל 3, ישודרגו מתחמי ביקורת הגבולות ואזורי הבידוק הביטחוני, יוקם שער כניסה חדש לנוסעים הנוחתים בישראל, ויורחב מתחם ההסעדה ("הפוד קורט") באזור הדיוטי פרי. הפרויקט המרכזי יכלול תוספת של כ-7,000 מ"ר לשטח מתחם ביקורת הגבולות עבור הנוסעים החוזרים לארץ, המתפרשים על פני ארבע קומות. נוסף לכך, יוקם מבנה חדש, "שער תל אביב", בשטח של כ-2,000 מ"ר, שישמש שער כניסה לנוסעים המגיעים באוטובוסים במקום בשרוולי המטוסים. השער החדש צפוי לקצר משמעותית את התהליך מול ביקורת הגבולות ולאפשר מעבר מהיר ונוח יותר אל אזור איסוף הכבודה.
אפקון
במסגרות דוח הרבעון השני, דיווחה אפקון כי ב-11 במאי 2025 זכתה חברה בת בבעלות מלאה בהסכם לביצוע התקנות ושירותים למערכות אלקטרומכניות בהיקף מוערך של כ-70 מיליון שקל לתקופה של כשנתיים. ועכשיו מגיעה העסקה הנוכחית עם רש"ת, בהיקף של 67 מיליון שקל, כשתקופת הביצוע צפויה להתמשך כ-30 חודשים ממועד קבלת צו התחלת עבודה. החברה מעריכה כי שיעור הרווח הגולמי בפרויקט דומה לשיעורים הנהוגים בפרויקטים מסוג זה.
דודי הראלי, מנכ״ל קבוצת אפקון: ״ההסכם מחזק את מעמדנו בשוק הפרויקטים הלאומיים הצומח ומצטרף לשורת פרויקטים אסטרטגיים שנמצאים בביצוע. מדובר בביטוי נוסף ליכולות המקצועיות הגבוהות של הקבוצה ולהעמקת פעילותנו בתחום מערכות אלקטרו-מכאניות מורכבות. עבודה זו מתווספת לצבר העבודות הרווחי והאיכותי של הקבוצה. קבוצת אפקון תמשיך לפעול להרחבת תחומי פעילותה תוך שילוב כלל יכולותיה למתן ערך מוסף ללקוחותינו ולהשיא ערך לבעלי מניותינו".
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור אפקון, זהו אינו הפרויקט הראשון עם רש"ת, היות והקימה כבר את מגדל הפיקוח החדש, זרוע E והטרמינל החדש בתמנע. אפקון תבצע עבודות של קבלן משנה עבור אורון.

