ירון גלבוע מנכל טורבגן
צילום: ביזפורטל

טורבוג׳ן תתקין מיקרו טורבינה לייצור חשמל וחום בבנין בניו יורק - מזנקת במסחר

בשעה טובה - מדובר בבניין הראשון בו מתקינה טורבוג׳ן את הטורבינה אותה פיתחה לשם ייצור חשמל וחום באמצעות גז טבעי לצרכי מגורים ועסקים לטובת דיירי הבניין ושוכריו; המניה התרסקה ב-60% מתחילת השנה
דור עצמון | (1)

חברת טורבוג'ן 4.64% העוסקת בפיתוח מיקרו-טורבינה רב דלקית לייצור מקומי של חשמל, מזנקת במסחר לאחר שהודיעה כי תתקין מערכת ראשונה ליצור חשמל עצמאי למבנים בגורד שחקים בברוקלין, ניו יורק. מדובר בבניין הראשון בו מתקינה טורבוג׳ן את הטורבינה אותה פיתחה לשם ייצור חשמל וחום באמצעות גז טבעי לצרכי מגורים ועסקים לטובת דיירי הבניין ושוכריו. המיקרו טורבינה נשלחה להתקנה בבנין לאחר ששלב הרצת המערכת באתר חיצוני בישראל, אשר נערך בטכניון, הושלם כמתוכנן.

המערכת שנשלחה כוללת את כל הרכיבים והמערכות לשם עמידה בתקני UL, הנדרשים עבור התקנה מסחרית בארה"ב. החברה צפויה להשלים את הליך התקינה כאמור לאחר הצבת המערכת באתר ההדגמה. במקביל נערכת החברה לתחילת התקנות מסחריות בארה"ב, במהלך שנת 2023.

מניית טורבוג'ן התרסקה מתחילת השנה ב-60% מתחילת השנה למחיר של 12.7 שקל המבטא שווי של 174.3 מיליון שקל. החברה הפסידה במחצית הראשונה של השנה 9.2 מיליון שקל. ב-2021 הפסידה כ-20.9 מיליון שקל.

ירון גלבוע מנכ"ל טורבוג'ן: "ההתקנה הראשונה של המיקרו טורבינה בבנין מגורים היא נקודת ציון משמעותית בחיי החברה. היא מסמלת את המעבר משלב הפיתוח והוכחת הטכנולוגיה לשיווק מסחרי של מוצרי החברה. הצלחתה של ההתקנה תסלול את הדרך להקמת רשתות חשמל עצמאיות וירוקות לבניני מגורים ומבני ציבור ברחבי העולם אשר יקטינו את התלות בחברות החשמל המקומיות ויאפשרו את אספקת הצריכה הגוברת כל שנה. בנוסף, מבנה אשר תתוקן בו הטורבינה יוכל לעבור מיידית לייצור חשמל וחום באמצעות מימן".

חברת טורבוג'ן עוסקת כאמור בפיתוח מיקרו-טורבינה רב דלקית והיברידית, לייצור עצמי של חשמל וחום בבניינים ומבנים כגון: בתי אבות, בתי מלון, בנייני דירות, מבנים תעשייתיים וכו'. המיקרו-טורבינה הינה בעלת נצילות אנרגטית גבוהה, משקל נמוך ועלויות ההקמה והתחזוקה שלה נמוכות מפתרונות קיימים בקטגוריית 50 קילו-וואט עד 1 מגה-וואט.

המוצרים שמפתחת החברה נכללים בקטגוריית מערכות ייצור משולב של חשמל וחום ומשמשים לחימום מבנים ובכך מעלים את הנצילות האנרגטית הכוללת על מנת לטפל בבעיות מהותיות במשק החשמל העולמי כמו התיישנות תשתיות החשמל והאתגר בהולכת אנרגיות מתחדשות אל מרכזי הערים ומאידך עלייה בביקוש לחשמל עקב התחממות כדור הארץ וחדירת רכבים חשמליים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צריכת החשמל של רכבים היא אפסית (ל"ת)
    ארנוו 19/12/2022 10:51
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.