ירידה במכירת דירות יוקרה; אקרו מכרה 36 דירות ברבעון, לעומת 56 ברבעון מקביל
חברת הנדל"ן אקרו אקרו -3.35% הכניסה ברבעון השלישי 358.9 מיליון שקל לעומת הכנסות של 208.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 72.2%. הרווח הנקי המיוחס לבעלים גדל ברבעון בכ-67% והסתכם לכ-75 מיליון שקל לעומת כ-45 מיליון שקל ברבעון המקביל.
במהלך הרבעון נרשמה עליה בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה בסך של כ-42 מיליון שקל. ההכנסות ממכירת מקרקעין ודירות גדלו פי 2.5 והסתכמו בכ-292 מיליון שקל לעומת כ-116 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח הגולמי ממכירת דירות הסתכם ברבעון בכ-115 מיליון שקל לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 39% לעומת 28% אשתקד. בנטרול הרווח הגולמי מפרויקט מד"א בסך 76 מיליון שקל, הרווח הגולמי ברבעון הסתכם לכ-39 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי היה כ-25%.
במהלך הרבעון השלישי החברה מכרה 36 יח"ד בהיקף כספי של כ-195 מיליון שקל, לעומת 56 יח"ד בהיקף כספי של כ-250 מיליון שקל ברבעון המקביל. המחיר הממוצע לדירה עלה לכ-5.4 מיליון שקל בהשוואה ל-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל (כולל מע"מ). במהלך הרבעון מכרה החברה כ-464 מ"ר משרדים בהיקף כספי של כ-9 מיליון שקל.
- אקרו וטרה נדל"ן יוצאות לדרך: 730 דירות חדשות בדרום פלורנטין, אכלוס ב-2030
- רפאל רכשה 6.5 קומות בפרויקט של קבוצת אקרו בכ-521 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות מדמי שכירות גדלו ברבעון לכ-7.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-26%. לחברה כיום 5 נכסים מניבים אשר צפויים לתרום NOI שנתי של כ-38 מיליון שקל. בנוסף, החברה נמצאת בהקמה של 6 נכסים נוספים אשר צפויים לתרום NOI שנתי של כ-59 מיליון שקל וכן 12 נכסים בתכנון אשר צפויים לתרום NOI שנתי של כ-156 מיליון שקל.
ההון העצמי של החברה ליום 30 בספטמבר 2022, עמד על כ-1.9 מיליארד שקל לעומת כ-1.3 מיליארד שקל בסוף שנת 2021 ומהווה כ-35% ביחס למאזן.
זיו יעקובי, מנכ"ל החברה: "אנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה בהיקף ההכנסות וברווח הנקי. אנו ממשיכים לראות ביקושים בפרויקטים של החברה, בדגש על אזורי הביקוש בת"א באזורים בהם קיים קושי בייצור מלאים. לחברה צבר פרויקטים רחב באזורים אלה אשר יתמוך בצמיחת החברה בשנים הבאות, כאשר החל משנת 2024 יכנסו לשיווק מספר פרויקטים גדולים בתל אביב-יפו, בהם: פרויקט Bloom ברחוב הרצל, הכולל למעלה מ-700 יחידות דיור, מגדל מאז"ה במתחם יצחק שדה ופרויקט קהילת קנדה בשדרות ירושלים. בשנה האחרונה חיזקנו משמעותית את האיתנות הפיננסית של החברה אשר מאפשרת לנו להמשיך לפעול באופן מושכל להמשך צמיחה עתידית, תוך ניצול הזדמנויות בשוק ככל שיהיו".
- 2.אנונימי 23/11/2022 18:05הגב לתגובה זועלות העסקתו של זיו יעקובי בחברת הנדל"ן עמדה אשתקד על כ-76 מיליון שקל - שיאן השכר בבורסה בת"א
- 1.דוח חלש (ל"ת)רון3554 21/11/2022 10:48הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
