שיח גדלה בהכנסות; הרווחיות בירידה

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה שיח מדיקל

חברת הקנאביס שיח מדיקל שיח מדיקל 0% בדוחות אמביוולנטיים. אחרי הרבעון הרביעי המצוין, אפשר היה לצפות להמשך המגמה (ניתוח דוחות קודמים וראיון עם הנהלת החברה), בפועל - הכנסות של מעל 30 מיליון שקל ברבעון זה נתון חזק, אבל השורה התחתונה חלשה. גם אם מנטרלים אירועים חד פעמיים, הרי שמדובר על רווח נקי נמוך ממיליון שקל - נמוך משמעותית מהרבעון הקודם. ביחס לרבעון מקביל מדובר באותה סביבה של רווח בשורה התחתונה, אבל המכירות עלו פי 3. 

אז יש הסברים וזה נכון שהרווחיות בתום הקנאביס עולה יורדת דרמטית בין הרבעונים, ראינו זאת גם בדוחות החברות האחרות, השאלה - מתי ועל איזו רווחיות מיצגת, התחום הזה יתייצב. כל עוד הוא לא יתייצב, יהיה קשה להעריך את שווי החברות שבינתיים חטפו חזק מאוד בשנה האחרונה וממשיכות לרדת גם השנה.

ההכנסות של שיח הסתכמו ברבעון הראשון ב-30.8 מיליון שקל – צמיחה של כ- 180% לעומת הרבעון המקביל. קצב ההכנסות השנתי 120 מיליון שקל, בעוד ששנה שעבר ההכנסות הסתכמו ב-67.3 מיליון שקל. ה-Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ-3.4 מיליון ש"ח צמיחה של כ-76% ביחס לרבעון המקביל

 

כחלק מניהול אחראי והתאמת תמהיל המוצרים לביקושים תוך התמקדות במוצרי פרימיום  – מכרה החברה ברבעון חומר גלם בצובר (Bulk) ללקוח ישראלי, ולאחר תאריך הדוח ייצאה חומר גלם. בהתאם, מחיר חומר גלם נמוך ממחירו של מוצר פרימיום וזה חלק מההסבר לרווחיות נמוכה יחסית. 

 

 

לאחר תאריך הדוח קיבל בית המרקחת "שפע" בת"א רישיון לניפוק קנאביס - זהו בית המרקחת השלישי של החברה המנפק קנאביס, כחלק מהקמת רשת ארצית בת כעשרה סניפים

 

 

על רקע הדוחות אמר יוגב שריד, מנכ"ל שיח מדיקל גרופ: "אנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה עם שיא בהכנסות החברה. מגמות הצמיחה שאפיינו את המחצית השנייה של שנת 2021 נמשכות ואנו עומדים על קצב מכירות של כ- 120 מיליון ש"ח לשנה לעומת כ- 70 מיליון ש"ח בשנת 2021. כמובן, אנו שמים דגש לצמיחה המלווה בשמירה על רווחיות לאורך זמן. אנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה המתמקדת בשוק הישראלי ובלקוח הישראלי וזו באה לידי ביטוי בשנת 2022 בכמה היבטים:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צורי דבוש
צילום: ראובן קפיצינסקי
דוחות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר

ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"

מנדי הניג |

זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.

רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי


קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום. 

קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.


עיקרי התוצאות

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

אייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסףאייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסף
דוחות

ויקטורי שומרת על יציבות, עם גידול במכירות ושיפור ברווח הגולמי

הכנסות הרבעון עלו ל-661 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי התרחב, אך ההוצאות הגבוהות פגעו בשורה התפעולית והנקייה; במקביל החברה חילקה דיבידנדים, רכשה מניות עצמיות והרחיבה את שטחי המסחר

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטורי

רשת הסופרמרקטים ויקטורי ויקטורי -1.25%  דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2025, והציגה עלייה של כ-2.5% בהכנסות שהסתכמו בכ-661 מיליון שקל עיקר העלייה נבע מפתיחת שני סניפים חדשים בחריש ובעמק חפר, בעוד שבמהלך התקופה נסגר סניף אחד. תחום המכירות המקוונות ממשיך לגדול ועלה במחצית הראשונה של השנה לכ-6.5% מכלל המכירות, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה. החברה מציבה יעד להגיע לשיעור של כ10% מהמחזור בטווח הקצר. הפדיון למ"ר נותר יציב ואף השתפר במקצת, עם 9.1 אלף שקל למ"ר בממוצע, לעומת 9 אלף שקל בתקופה המקבילה. בחנויות זהות נרשם גידול מתון של 0.4%.

הרווח הגולמי של ויקטורי ברבעון השני הסתכם בכ-161 מיליון שקל, עלייה של כ-4.5% לעומת כ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 24.3%, עלייה לעומת 23.9% אשתקד, וזאת בניגוד לרבעון של רמי לוי רמי לוי -0.64%  , שם ירד הרווח הגולמי של החברה את כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק.

מנגד, הרווח התפעולי נשחק וירד בכ-7.5% ל-21.5 מיליון שקל, בעיקר בשל גידול בהוצאות מכירה ושיווק, הוצאות הנהלה וכלליות, עליית שכר בסניפים, וכן הוצאות גבוהות יותר בגין פחת, ארנונה וחשמל. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-3.25%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד על 9.5 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הנקי עמד על 1.44%, אך בנטרול השפעת תקן החשבונאות IFRS16 עמד על כ-13.1 מיליון שקל, כ-1.98% מההכנסות. ההבדל נובע מהשפעת היוון הסכמי שכירות חדשים בריבית גבוהה יחסית.

נזילות גבוהה, דיבידנדים ורכישה עצמית 

ויקטורי ממשיכה לשמור על נזילות גבוהה: נכון לסוף יוני 2025, יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר עלו בכ-18% לכ-109 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון גם הוא עלה בכ-9% ועמד על כ-51.1 מיליון שקל. ההון העצמי עלה בכ-6.1% והסתכם בכ-396 מיליון שקל.