דוחות

ריט 1: ה-NOI גדל ל-94.9 מ' ש', ה-FFO גדל ל-70.6 מ' ש'

אשתקד הסתכם ה-NOI ב-76.5 מ' ש', בעוד שה-FFO הסתכם ב-53.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-NOI בנכסים זהים הסתכם השנה ב-91.4 מיליון שקל, זאת לעומת אשתקד אז עמד על 76.5 מ' ש'. החברה צופה NOI של בין 390 ל-400 מ' ש' ב-2022
תומר אמן |

קרן הנדל"ן  ריט 1 -0.53% מדווחת ברבעון הרביעי על NOI שהסתכם ב-94.9 מיליון שקל, זאת לעומת 76.5 מיליון דולר ברבעון הקודם, גידול של 24.1% אשתקד. ה-FFO הסתכם ברבעון ב-70.6 מיליון שקל, גידול של 31.2% לעומת הרבעון המקביל אז עמד על 53.8 מיליון שקל. ה-FFO למניה הסתכם ב-0.39 שקלים, גידול של 30.7% לעומת אשתקד אז עמד על 0.3 שקל למניה.

ה-NOI בנכסים זהים הסתכם במהלך השנה ב-91.4 מיליון שקל, גידול של 19.5% לעומת הרבעון המקביל אז הסתכם ב-76.5 מיליון שקל. ההכנסות מדמי שכירות הסתכמו ברבעון ב-88.8 מיליון שקל, גידול לעומת הרבעון המקביל אז הסתכם הנתון ב-73.7 מיליון שקל. הרווח לתקופה הסתכם ב-301.9 מיליון שקל. 

במהלך כל 2021 

החברה דיווחה על NOI שהסתכם ב-307.1 מיליון שקל במהלך כל השנה, זאת לעומת 287.7 מיליון שקל. ה-NOI עבור כל נכסים זהים הסתכם במהלך כל השנה ב-340.1 מיליון שקל, גידול של 4.9% אשתקד לעומת השנה הקודמת אז עמד הנתון על 324.3 מיליון שקל.

ה-FFO במהלך כל 2021 הסתכם ב-254.1 מיליון שקל, גידול של 9.6% לעומת ה-FFO במהלך השנה הקודמת אז הסתכם ב-231.8 מיליון שקל. ה-FFO למניה הסתכם ב-1.41 שקלים, גידול של 9.3% לעומת השנה הקודמת אז הסתכם ב-1.3 שקלים למניה. 

ההכנסות מדמי השכירות הסתכמו בשנה ב-328.7 מיליון שקל, גידול לעומת אשתקד אז עמד על 307.8 מיליון שקל. הרווח הכולל הסתכם במהלך השנה ב-507.7 מיליון שקל, גידול של 350 מיליון שקל לעומת השנה המקבילה אז עמד על 151.7 מיליון שקל.  הרווח הבסיסי לבעלי המניות הסתכם ב-2.83 שקלים, גידול של 230% לעומת השנה המקבילה אז עמד על 0.85 שקלים למניה.

החברה דיווחה על רווחי שיערוך של 289.6 מיליון שקל, זאת לעומת השנה המקבילה אז הסתכמו רווחי השיערוך בהפסד של 99.5 מיליון שקל. 

ומה בהמשך?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳