אבגול: ההכנסות צמחו בתקופה, הרווח עלה בגלל הירידה במחירי הסחורות
חברת אבגול -3.78% , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) בארץ ובחו"ל מדווחת ברבעון הרביעי על כך שההכנסות הסתכמו בכ-136.6 מיליון דולר, גידול של 42% לעומת אשתקד אז הסתכם הרווח בכ-96 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם בכ-6.3 מיליון דולר, כמעט שילוש של נתון זה כאשר אשתקד הסתכם בכ-2.4 מיליון דולר.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-15.7 מיליון דולר ברבעון (11.5% מההכנסות) וזאת בהשוואה לרבעון הקודם אז הסתכם בכ-11 מיליון דולר (11.5% מההכנסות). הרווח הגולמי הסתכם בתקופה בכ-24.6 מיליון דולר (18.1% מההכנסות), וזאת לעומת אשתקד אז התסכם בכ-19.2 מיליון דולר (20.1% מההכנסות).
ה-EBITDA בפועל של אבגול ברבעון הרביעי ב-22.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אז הושפע לרעה מעליית מחירי חומרי הגלם כך מסבירים בחברה. ה-Underlying EBITDA - כלומר בנטרול השפעת השינויים במחירי חומרי הגלם של אבגול - ברבעון הסתכם בכ-19.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-21.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
עבור כל 2021
עבור כל השנה דיווחה החברה על הכנסות של 471.4 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אז הסתכמו ההכנסות בכ-383 מיליון דולר. הרווח הנקי לכל השנה הקודמת הסתכם בכ-8.1 מיליון דולר, ירידה משמעותית לעומת כל השנה הקודמת אז הסתכם הנתון בכמעט 37 מיליון דולר. הרווח המדולל הסתכם בכ-0.02 דולר למניה, אשתקד הסתכם הנתון בכ-0.1 דולר למניה.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אירועים מהותיים בתקופת הדוח
במהלך התקופה המשיכה החברה את הליכי הקמת המפעלים החדשים בהודו וברוסיה. את המפעל החדש בהודו סיימה החברה להקים וכתוצאה מכך החלה בהקמה של קו יצור חדש שיועבר מישראל למפעל בהודו, הקמתו צפויה להסתיים במהלך הרבעון השני של השנה הקרובה. ברוסיה המשיכה החברה את הקמת המפעל וזה צפוי כעת להתחיל לפעול במהלך שנת 2023.
עוד דיווחה החברה על על שיתוף פעולה עם חברת פולימטריה במסגרתו פיתחו החברות בדים לא ארוגים מתכלים אשר צפויים לשמש לייצור במגוון מוצרים בתחום ההיגיינה, המגבונים וה-Personal Protective Equipment.
עוד נמסר על שיתוף פעולה עם חברת אלגה-לייף אשר מיועד לשלב לכאורה את הידע הטכנולוגי של ייצור הבדים הלא ארוגים של אבגול עם הטכנולוגיה של אלגה-לייף, על מנת ליצור תוספי צבע מתכלים וידידותיים לסביבה, המבוססים על אצות הידועות גם בתכונות המטיבות לבריאות העור.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
ומה הלאה?
במידה ותשמר החברה את קצב ההכנסות הרבעוני שלה, תסיים את שנת 2022 עם הכנסות של 546.4 מיליון דולר, גבוה בכ-50% מהשנה שעברה אז התסכם הנתון בכ-384 מיליון דולר.
מה הסיפור עם אבגול?
החברה חוותה צמיחה בשנתיים האחרונות, בעיקר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והעלייה החדה בביקושים למוצרי היגיינה בתקופה. מנגד, כאשר בתקופה האחרונה חלה ירידה בביקושים למוצרים אלו - בעיקר בעקבות ירידה בתחלואה הקשה בקרב החולים - גדלו ההכנסות של החברה ב-42% אשתקד לצד עלייה של 160% ברווח הנקי ברבעון.
מנגד, ההכנסות עבור כל השנה צמחו ב-23% בלבד בעוד שהרווח הנקי עבור כל השנה התרסק בכמעט 80%. החברה מסבירה כיצד בשנת 2020, החלה עלייה חדה בביקושי שוק הבדים הלא ארוגים , כאמור מכיוון שאלו משמשים לדבריה (בצורה כזו או אחרת) להתמודדות עם נגיף הקורנה.
לעומת זאת, במהלך שנת 2021 מגמה זו החלה להתייצב. באזור אסיה-פסיפיק, אף נרשמה מגמת ירידה, והביקוש חזר לרמה בה הייתה בתקופה שלפני הקורונה. מגמה זו קיימת גם בשווקים המערביים, אולם באזור אסיה-פסיפיק היא מתרחשת באופן חד יותר, כתוצאה מהגדלת כושר ייצור על ידי מספר יצרנים וכן השיבושים בשרשרת האספקה העולמית.
לאחר עליות מחיר קיצוניות במחירי חומרי הגלם החל מתום שנת 2020 ,החלה מגמת ירידה במחירי חומרי הפוליפרופילן החל מרבעון השלישי לשנת 2021. מגמה זו הביאה להשפעה חיובית על נתוני ה-EBIDTA ברבעון זה. טרם ידוע כיצד נתון זה ישפיע על תוצאות החברה בהמשך.
- 2.מולייר 23/02/2022 07:15הגב לתגובה זומוזר אוליי לא אבל שמחיר החומר הגולמי ירד והרווח עלה אף אחד לא הוריד מחירים ועכשיו שהמחיר עולה מעלים מחירים ובוכים שהחומר הגולמי והשינוע התיקר
- 1.העיקר המוכרים מתבכיינים על "עליית מחיר חומרי הגלם" (ל"ת)בנט הנוכל, לך! 22/02/2022 13:46הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳