מפעל אבגול
צילום: יח"צ
דוחות

אבגול: ההכנסות צמחו בתקופה, הרווח עלה בגלל הירידה במחירי הסחורות

ההכנסות עמדו על 136.3 מ' ד', 42% יותר מאשתקד אז עמדו על 96 מ' ד'. הרווח הנקי עמד על 6.3 מ' ד', גידול לעומת אשתקד אז עמד על 2.4 מ' ד' - הגידול נבע מהירידה במחירי חומרי הגלם. עבור כל השנה דיווחה החברה על הכנסות של 471.1 מ' ד'. 
תומר אמן | (2)

חברת אבגול 0% , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) בארץ ובחו"ל מדווחת ברבעון הרביעי על כך שההכנסות הסתכמו בכ-136.6 מיליון דולר, גידול של 42% לעומת אשתקד אז הסתכם הרווח בכ-96 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם בכ-6.3 מיליון דולר, כמעט שילוש של נתון זה כאשר אשתקד הסתכם בכ-2.4 מיליון דולר. 

הרווח התפעולי הסתכם בכ-15.7 מיליון דולר ברבעון (11.5% מההכנסות) וזאת בהשוואה לרבעון הקודם אז הסתכם בכ-11 מיליון דולר (11.5% מההכנסות). הרווח הגולמי הסתכם בתקופה בכ-24.6 מיליון דולר (18.1% מההכנסות), וזאת לעומת אשתקד אז התסכם בכ-19.2 מיליון דולר (20.1% מההכנסות). 

ה-EBITDA בפועל של אבגול ברבעון הרביעי ב-22.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אז הושפע לרעה מעליית מחירי חומרי הגלם כך מסבירים בחברה. ה-Underlying EBITDA - כלומר בנטרול השפעת השינויים במחירי חומרי הגלם של אבגול - ברבעון הסתכם בכ-19.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-21.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

עבור כל 2021

עבור כל השנה דיווחה החברה על הכנסות של 471.4 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אז הסתכמו ההכנסות בכ-383 מיליון דולר. הרווח הנקי לכל השנה הקודמת הסתכם בכ-8.1 מיליון דולר, ירידה משמעותית לעומת כל השנה הקודמת אז הסתכם הנתון בכמעט 37 מיליון דולר. הרווח המדולל הסתכם בכ-0.02 דולר למניה, אשתקד הסתכם הנתון בכ-0.1 דולר למניה. 

אירועים מהותיים בתקופת הדוח

במהלך התקופה המשיכה החברה את הליכי הקמת המפעלים החדשים בהודו וברוסיה. את המפעל החדש בהודו סיימה החברה להקים וכתוצאה מכך החלה בהקמה של קו יצור חדש שיועבר מישראל למפעל בהודו, הקמתו צפויה להסתיים במהלך הרבעון השני של השנה הקרובה. ברוסיה המשיכה החברה את הקמת המפעל וזה צפוי כעת להתחיל לפעול במהלך שנת 2023. 

עוד דיווחה החברה על על שיתוף פעולה עם חברת פולימטריה במסגרתו פיתחו החברות בדים לא ארוגים מתכלים אשר צפויים לשמש לייצור במגוון מוצרים בתחום ההיגיינה, המגבונים וה-Personal Protective Equipment. 

עוד נמסר על שיתוף פעולה עם חברת אלגה-לייף אשר מיועד לשלב לכאורה את הידע הטכנולוגי של ייצור הבדים הלא ארוגים של אבגול עם הטכנולוגיה של אלגה-לייף, על מנת ליצור תוספי צבע מתכלים וידידותיים לסביבה, המבוססים על אצות הידועות גם בתכונות המטיבות לבריאות העור.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ומה הלאה?

במידה ותשמר החברה את קצב ההכנסות הרבעוני שלה, תסיים את שנת 2022 עם הכנסות של 546.4 מיליון דולר, גבוה בכ-50% מהשנה שעברה אז התסכם הנתון בכ-384 מיליון דולר. 

מה הסיפור עם אבגול?

החברה חוותה צמיחה בשנתיים האחרונות, בעיקר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והעלייה החדה בביקושים למוצרי היגיינה בתקופה. מנגד, כאשר בתקופה האחרונה חלה ירידה בביקושים למוצרים אלו - בעיקר בעקבות ירידה בתחלואה הקשה בקרב החולים - גדלו ההכנסות של החברה ב-42% אשתקד לצד עלייה של 160% ברווח הנקי ברבעון. 

מנגד, ההכנסות עבור כל השנה צמחו ב-23% בלבד בעוד שהרווח הנקי עבור כל השנה התרסק בכמעט 80%. החברה מסבירה כיצד בשנת 2020, החלה עלייה חדה בביקושי שוק הבדים הלא ארוגים , כאמור מכיוון שאלו משמשים לדבריה (בצורה כזו או אחרת) להתמודדות עם נגיף הקורנה.

לעומת זאת, במהלך שנת 2021 מגמה זו החלה להתייצב. באזור אסיה-פסיפיק, אף נרשמה מגמת ירידה, והביקוש חזר לרמה בה הייתה בתקופה שלפני הקורונה. מגמה זו קיימת גם בשווקים המערביים, אולם באזור אסיה-פסיפיק היא מתרחשת באופן חד יותר, כתוצאה מהגדלת כושר ייצור על ידי מספר יצרנים וכן השיבושים בשרשרת האספקה העולמית.

לאחר עליות מחיר קיצוניות במחירי חומרי הגלם החל מתום שנת 2020 ,החלה מגמת ירידה במחירי חומרי הפוליפרופילן החל מרבעון השלישי לשנת 2021. מגמה זו הביאה להשפעה חיובית על נתוני ה-EBIDTA ברבעון זה. טרם ידוע כיצד נתון זה ישפיע על תוצאות החברה בהמשך. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מולייר 23/02/2022 07:15
    הגב לתגובה זו
    מוזר אוליי לא אבל שמחיר החומר הגולמי ירד והרווח עלה אף אחד לא הוריד מחירים ועכשיו שהמחיר עולה מעלים מחירים ובוכים שהחומר הגולמי והשינוע התיקר
  • 1.
    העיקר המוכרים מתבכיינים על "עליית מחיר חומרי הגלם" (ל"ת)
    בנט הנוכל, לך! 22/02/2022 13:46
    הגב לתגובה זו
אגח
צילום: ביזפורטל
תמונת מצב

שוק האג"ח הקונצרני: ירידה של 10% באוקטובר אך זינוק של 200% בשנתיים

18 מנפיקים גייסו באוקטובר 5.2 מיליארד שקל - ההיקף המצטבר מתחילת השנה מטפס ל-127.4 מיליארד שקל, עלייה של כ-71% לעומת 2024 ופי שניים מהיקף ההנפקות בשנת 2023; "ציבור המשקיעים ממשיך לחפש תשואות עודפות על פני פיקדונות בנקאיים, נרשמה מאז תחילת 2025 עלייה ניכרת בהנפקות אג"ח מגובה פקדון בנקאי"

מנדי הניג |

שוק האג"ח הקונצרני ממשיך להפגין פעילות ערה גם באוקטובר, אם כי ברמה החודשית נרשמה האטה קלה. לפי נתוני מידרוג, היקף ההנפקות באוקטובר צפוי להסתכם בכ-5.2 מיליארד שקל ע"נ, ירידה של כ-10% לעומת אוקטובר 2024 שבו הונפקו כ-5.8 מיליארד שקל, אך קפיצה של כ-201% לעומת אוקטובר 2023, שבו גויסו כ-1.7 מיליארד שקל.

לעומת זאת, בהסתכלות שנתית התמונה שונה לגמרי. מתחילת השנה (ינואר-אוקטובר) הסתכם היקף ההנפקות בכ-127.4 מיליארד שקל, לעומת כ-74.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של כ-71%. בהשוואה ל-2023 מדובר בזינוק של כמעט פי שניים.


סך הנפקות חודשי של אג"ח קונצרניות בשנים 2025-2023, במיליוני שקלים ע"נ:


לדברי אבי שטרנשוס, מנכ"ל מידרוג, "על אף ירידה מתונה בסך הגיוסים בחודש אוקטובר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, הנובעת בעיקר מכך שמרבית חגי תשרי חלו באוקטובר השנה, מתחילת השנה נרשם שיא בהיקף ההנפקות המצטבר, בהובלת המוסדות הפיננסיים וסקטור הנדל"ן. מגמה זו משקפת היטב את התרחבות הפעילות הכלכלית במשק במהלך התקופה האחרונה, הצורך ההולך וגובר של חברות במקורות מימון ארוכי-טווח והיכולת לנצל את המומנטום החיובי בשוק ההון המקומי על מנת לגוון את מקורות המימון שלהן מעבר לאשראי הבנקאי המסורתי. במקביל, על רקע העובדה שציבור המשקיעים ממשיך לחפש תשואות עודפות על פני פיקדונות בנקאיים, נרשמה מאז תחילת 2025 עלייה ניכרת בהנפקות אג"ח מגובה פקדון בנקאי"


משה ממרוד תדיראן
צילום: סיון פרג'

בגלל הורדת התחזיות -הורדת דירוג לתדיראן

מעלות מורידה את הדירוג של תדיראן בנוץ' אחד, ברקע הורדת התחזיות וביצועים תפעוליים שהיו נמוכים מהצפי

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה תדיראן דירוג

חברת תדיראן גרופ תדיראן גרופ סופגת מכה נוספת, והפעם היא מגיעה מכיוון שוק החוב. סוכנות הדירוג S&P מעלות (Maalot) הורידה את דירוג המנפיק של החברה ל-'ilA+'. הורדת הדירוג היא ירידה בנוץ' אחד מ-'ilAA-', כאשר תחזית הדירוג יציבה.

פעולת הדירוג מגיעה כהמשך ישיר לעדכוני התחזיות של החברה כלפי מטה. סוכנות הדירוג מציינת במפורש כי ההורדה נובעת בעיקר מהיחלשות הפרופיל הפיננסי של החברה, כמו גם התוצאות התפעוליות שהיו נמוכות מהצפי. 

נזכיר כי תדיראן הודיעה על קיצוץ משמעותי בתחזית ההכנסות ל-2026 ל-2.5 מיליארד שקל בלבד, ירידה של 45% לעומת היעד המקורי של 4.5 מיליארד שקל שהוצג במאי 2024. העדכון נבע בין היתר מהערכה מחודשת של קצב הצמיחה המתון בשוק הסולארי באיטליה, מה שהוביל להפחתת מוניטין לא תזרימית של 73 מיליון שקל על חברת הבת VP Solar. בנוסף, מימוש הפוטנציאל בתחום מערכות האגירה בישראל נדחה לשלהי 2026 ולשנים מאוחרות יותר. מדובר בעדכון שלישי כלפי מטה בתוך שנה, המשקף פער עצום בין הצהרות ההנהלה למציאות העסקית בשווקי האנרגיה. להרחבה - תדיראן שוב מאכזבת את המשקיעים - מעדכנת תחזיות למטה

החולשה בפעילות ובפרופיל הפיננסי

השיקול המרכזי להורדה הוא פער משמעותי בין ציפיות הצמיחה המקוריות לבין הביצועים בפועל בתחומי הפעילות המרכזיים, קרי מוצרי צריכה ואנרגיה מתחדשת. S&P מעלות מציינת כי הביצועים היו נמוכים מהתחזיות, בין היתר בשל הסביבה המקרו-כלכלית, עליית הריבית והירידה החדה במחירי המוצרים בשל שינויים בשיטת התמריצים בשוק האיטלקי. בשנה החולפת, ההאטה בצמיחה והשחיקה ברווחיות בתחום האנרגיה באיטליה נבעו בין היתר מהסביבה המקרו כלכלית שכללה שיעורי אינפלציה וריבית גבוהים, מהצטברות מלאי גדול של מערכות סולאריות אצל יצרנים עולמיים שהובילה לירידה חדה במחירי המערכות באירופה, ומשינויים בשיטת התמריצים של ממשלת איטליה שהקטינו את כדאיות רכישתן עבור לקוחות הקצה.

היחלשות הפרופיל הפיננסי באה לידי ביטוי ביחסים המתואמים. יחס חוב ל-EBITDA המתואם עמד על כ-3.9x ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2025 , רמה שלטענת הסוכנות אינה הולמת את דירוג ה-'ilAA-' הקודם. בנוסף, סוכנות הדירוג נתנה משקל משמעותי להפחתת המוניטין המהותית שביצעה החברה. ההכרה בירידת ערך מוניטין של כ-73 מיליון שקל בפעילות האיטלקית (VP Solar) הובילה להפסד נקי של כ-52 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2025.