עודד רוזנברג אפולו פאוור
צילום: רמי זרנגר

אפולו תמכור לאמזון צרפת יריעות סולאריות תמורת 750 א' יורו

בסוף השבוע האחרון קיבלה סולארפיינט, חברת הבת של אפולו, הזמנת עבודה מהשלוחה האירופית של ענקית הטכנולוגיה להתקנת המערכות. החברה תספק את המערכות בהספק מקסימאלי של 450 קילו-וואט. 
תומר אמן | (6)

חברת אפולו פאוור -7.15% , העוסקת בתחום האנרגיה סולארית, מדווחת היום כי חברת הבת סולארפיינט, קיבלה בסוף השבוע האחרון הזמנת עבודה מ- AMAZON (סימול: AMZN) באירופה. ההזמנה כוללת תכנון, אספקה והתקנה של מערכת סולארית לייצור חשמל המבוססת על הטכנולוגיה של אפולו פאוור. החברה צופה כי היקפה הכספי של ההזמנה יסתכם בכ-750 אלף יורו. 

על פי הדיווח, ההזמנה מיועדת עבור מחסנים לוגיסטיים של אמזון בצרפת וכוללת התקנת מערכת סולארית בהספק מקסימאלי מותקן של כ-450 קילו-וואט, על גבי חלק מגג מבנה לוגיסטי, אשר מוגבל קונסטרוקטיבית בנשיאת משקלם של פאנלים סולאריים סטנדרטיים.

להערכת אפולו פאוור, ההזמנה מהווה חלק ממאמציה של אמזון במימוש החזון שלה להגיע ל- 100% צריכת חשמל ממקורות מתחדשים עד לשנת 2025 וליעד של אפס פליטות פחמן עד לשנת 2040. עוד מציינים באפולו פאוור כי מערכות דוגמת זו, מיועדות להוות פתרון למבנים נוספים השייכים לאמזון ולמרכזיים לוגיסטיים גדולים נוספים אותם הם מתכננים להקים - בהם קיים קושי קונסטרוקטיבי להציב פאנלים סולאריים סטנדרטיים.

בנוסף לכך, ההזמנה של אמזון כוללת גם תכנון, אספקה והתקנה של מדרכה סולארית בשביל הגישה למחסנים הלוגיסטיים, בשטח של כ-50 מטר רבוע. לדברי החברה, מדובר ביישום נוסף מתוך אותו מספקת החברה המתמקד בשימוש כפול בשטחים קיימים, בו מדרכה המשמשת הולכי רגל ורוכבי אופניים מיועדת לשמש גם כיצרנית אנרגיה סולארית.

 

תחילת העבודה באתר כפופה לקבלת אישורים שונים העונים על דרישות אמזון והרגולציה המקומית. אפולו פאוור צופה כי התקנת הפרויקט תסתיים במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2022. 

אפולו פיתחה יריעה נמתחת ממנה ניתן להפיק חשמל באנרגיה סולארית. מדובר בחידוש עבור תעשיית האנרגיה הסולארית - שכן עד כה נדרשת הייתה הנחה של פאנלים סולארים כבדים ורגילים - וכעת ניתן למתוח את היריעה של החברה. מדובר ביריעה שעל פניו תוכננה להיות קלה מאוד, ולכאורה ניתן למתוח אותה על גגות של רכבים, בנייני מגורים או תעשייה ואפילו על פני המים. 

ומנגד, קשה לומר שהפוטנציאל הוביל לצמיחה חסרת תקדים במחיר המניה, בלשון המעטה. החברה נסחרת בתל אביב בשווי של 1.02 מיליארד שקל ומחיר הסגירה האחרון שלה עומד על 24.02 שקל למניה. בשנה הקודמת עלה המחיר בכ-70%, ממחיר של כ-13.89 שקל למניה ועד למחיר של כ-23.53 שקל, אם כי הציג ירידה של יותר מחצי מהשווי לאחר שנסחרה בשיא של 49.51 שקל למניה במהלך חודש אוגוסט.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 13/02/2022 19:06
    הגב לתגובה זו
    דריסת רגל באמזון יכולה לפתוח להם שווקים ענקיים
  • 3.
    יוסי 13/02/2022 18:58
    הגב לתגובה זו
    העסקה עם אמאזון היא כבחינת שלח לחמך...
  • 2.
    יניב 13/02/2022 17:25
    הגב לתגובה זו
    אני חושב שהחנות מכולת השכונתית שלי יכולה לדווח על עסקאות גדולות יותר.
  • אלדד 14/02/2022 13:24
    הגב לתגובה זו
    דרך ואתה שווה יותר ממליארד דולר מחכים שתסגור ותפסיק לגנוב אותנו כבר
  • 1.
    אנונימי 13/02/2022 13:24
    הגב לתגובה זו
    לא מאמין בהם הם עובדים על כולם
  • צודק אמזון האלה לא מבינים כלום (ל"ת)
    סטיב ג'ובס 13/02/2022 14:29
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.