"נאוי תעלה ב-26%. השוק מתמחר אותה כמו בנק, וזו טעות"
חברת אפנת הספורט ריטיילורס -1.19% מבית פוקס -3.96% זינקה בנובמבר אחרי דוחות טובים, תיקנה מטה אבל ממשיכה לעלות בהתמדה ונסחרת נכון לצילומי התכנית במחיר של 94 שקלים. עוזי לוי, סמנכ"ל המחקר באפסילון מתארח באולפן ביזפורטל וסוקר את המניה, שלדעתו תעלה ב-23% למחיר של 116 שקלים למניה. עוד הוא מדבר איתנו על שתי מניות נוספות להן הוא צופה אפסייד: פולירם -1.78% תעשיות פלסטיק וחברת האשראי החוץ בנקאי נאוי -1.34% . הראשונה עולה תקופה ארוכה ונסחרת במחיר של 16 שקלים למניה בעת צילום התכנית. לוי צופה שתעלה 25% למחיר של 20 שקלים הרבה בזכות השלוחות שהחברה פתחה מעבר לים. בואו לבחור את איש השנה שלכם: דירוג אנשי השנה של ביזפורטל יוצא לדרך - הצביעו והשפיעו (להצבעה לחצו כאן) באשר לנאוי, השער בעת הראיון היה 30 שקלים למניה ובמחלקת המחקר של אפסילון צופים שהיא תעלה ב-26% למחיר של 38 שקלים. צפו בתכנית המלאה: לתכניות קודמות במדור טופ ביז:
יכול להיות? בנק מזרחי מעריכים שחברת הגיימינג הזו תעלה ב-77%
גם אחרי הקורונה: פייזר תמשיך לעלות, וגם סמסונג והייניקן
הראל פיננסים: דלתא, אדגר וישראל קנדה יעלו בכ-20%
לכל התכניות הקודמות במדור טופ ביז - לחצו כאן
- 11.סוביקטיבי 22/12/2021 08:07הגב לתגובה זולא מבין, איך מנייה של חברה, שמנוהלת בידי אנשי העסקים הכי יסודיים בישראל, עם אפס דיפולט מאז היווסדה !!! יורדת 40% במקום לזנק ב 50%. גמלא הראל , שילוב של ניסיון, ידע ומקצועיות. שפיטולניק וחברת ביטוח, חברו באחת החברות הכי לא מתוקשרות בבורסה. בנוסף, הם נכנסים לתחום הנדלן. מעניין מי הראשון שיבחין בהם, ויתחיל לאסוף. זאת לא המלצה, ושכל אחד יבדוק היטב, לפני שהוא רוכש.
- 10.קולגה 21/12/2021 08:35הגב לתגובה זועוזי יא תותח
- 9.סופות סערות ומכת דבר נגיפי דין שביעי וערלה שלמה גרינברג (ל"ת)מתנפצים אל הגלים 20/12/2021 09:30הגב לתגובה זו
- 8.מדינת דבאע גרדו חיש גד באולפן ביזפורטל (ל"ת)מתנפצים אל הגלים 20/12/2021 09:30הגב לתגובה זו
- 7.משטר פשע ציוני ולך מחסה עד בא גואל (ל"ת)מתנפצים אל הגלים 20/12/2021 09:29הגב לתגובה זו
- 6.רשעים ארורים לבנים וחכמים בוסטר יעשה לך ניסים (ל"ת)מתנפצים אל הגלים 20/12/2021 09:28הגב לתגובה זו
- 5.הפיק של שלמה אי ירוק בים (ל"ת)מתנפצים אל הגלים 20/12/2021 09:27הגב לתגובה זו
- 4.הכינו סירות הצלה אחוזת בית בוערת אש ?? (ל"ת)מתנפצים אל הגלים 20/12/2021 09:27הגב לתגובה זו
- 3.אינטרסנטים 20/12/2021 08:54הגב לתגובה זותפסיקו להיות מונעים מאינטרסים. תראו מקצועיות! בריל עם דיסקאונט מטורף של לפחות 70 אחוז!!! תסתכלו על מכפילים! אבל בריטיילורס יש מוסדיים, אז ברור שתמליצו עליה.
- 2.ציקי 20/12/2021 08:11הגב לתגובה זויתנו את הטון ב- 2022.
- 1.נאוי 20/12/2021 08:09הגב לתגובה זומניף משפרת את ההכנסות כל רבעון אבל אין לה יחסי ציבור

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
