ביומיט בפתיחת המסחר
צילום: סיון פרג'

ביומיט ארזה את אותם נתונים במצגת, וזינקה עם גיוס הענק בפיוצ'ר מיט

פיוצ'ר מיט דיווחה כי תגייס 320 מיליון דולר, וכתוצאה מכך שותפות הפוד-טק ביומיט, שכלל אינה משקיעה בה - זינקה 15%, מדוע?
תומר אמן | (2)

חברת הפודטק הפרטית פיוצ'ר מיט שגייסה עד כה 43 מיליון דולר דיווחה כי גייסה 320 מיליון דולר לפי שווי של כ-600 מיליון דולר לפני הכסף, ו-920 מיליון דולר אחריו. החברה, שמוקד פועלה הוא ביצור בשר מתורבת שיצורו לא כרוך בהנדסה גנטית או בשימוש בסרומים מן החי. 

בקיץ הודיעה פיוצ'ר מיט כי תקים מתקן לייצור בהיקף תעשייתי ברחובות - והיא הראשונה בעולם דאז לעשות זאת. היקף הייצור אמור להיות חצי טון של בשר מתורבת מדי יום. מאות המיליונים שגייסה עתה ישמשו גם כדי לתמוך בפעילות זו. יעד החברה הוא לשווק בארצות הברית בעוד כשנה ואז גם לגייס 2 מיליארד דולר לטובת החדירה לשוק.

לאחר דיווחה של פיוצ'ר מיט, שותפות הפוד-טק  ביומיט פוד יהש 3.45% החלה לזנק במסחר וסיימה את יומה לאחר שהשלימה טיפוס של כ-15%. ביומיט משקיעה בחמש חברות פוד-טק פרטיות כאשר באחת מהן, E-Fishient Protein היא בעלת השליטה (88%).

מי שתהה מדוע ביומיט, שאינה משקיעה בפיוצ'ר מיט, זינקה לאחר הדיווח נוכח לגלות כי חברת אפישנט פרוטאין פרסמה כי תגיע בקרוב גם היא לשלב הייצור של הבשר מתורבת פרי פיתוחה, וזאת לדבריה על מנת להתמודד עם הביקושים הגבוהים שצפויים בשוק בשנים הקרובות, הן על רקע הגידול באוכלוסיה, הן על הפיחות במשאבים הזמינים, והן על רקע ניצול הולך וגובר של מקורות הדיג הזמינים. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אפסייד 13/12/2021 07:23
    הגב לתגובה זו
    לביומיט יש חברת בשר דג מתורבת שווי של דבר כזה הוא מאות מליוני דולרים, היא נסחרת ב150 מליון שקלים, כלומר יש להם עוד הרבה לאן לעלות לדעתי. לא המלצה רק נטו דיעה.
  • כמה אחוזים יש להם בחברה הזו? (ל"ת)
    יוסי 05/01/2022 23:46
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: שלומי יוסף

רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר

רשת הדיסקאונט מציגה צמיחה של כ-4.1% במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, התפעולית וה-EBITDA, לצד ירידה של כ-17% ברווח הנקי על רקע עלייה בהוצאות מימון וצעדי גידור מטבע

ליאור דנקנר |

רשת חנויות הדיסקאונט רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 3.78%  , הפועלת בקמעונאות מזון, פארם וסלולר ברחבי הארץ, מדווחת על רבעון עם המשך הרחבת פעילות הסניפים וצמיחה במכירות. ההכנסות צמחו בכ-4.1%, הרווח הגולמי גדל בכ-8.8%, הרווח התפעולי עלה בכ-13.7% וה-EBITDA עלה בכ-12.7%, בעוד שהרווח הנקי ירד בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל.


צמיחה מתונה בהכנסות, שיפור ברווחיות התפעולית

ברמת המספרים המלאה, ההכנסות ברבעון השלישי של 2025 עלו לכ-2.04 מיליארד שקל, לעומת כ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-4.1%. לפי החברה, עיקר העלייה נבע מפתיחת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת תכנית להרחבת הרשת, בעוד שפדיון חנויות זהות בקמעונאות המזון נותר ללא שינוי. במקביל, רשת הפארם גוד-פארם רשמה גידול של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ועלייה בהכנסות בעקבות פתיחת חמש חנויות פארם חדשות.

הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-493 מיליון שקל, לעומת כ-453 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-8.8%. שיעור הרווחיות הגולמית התחזק ל-24.2% מההכנסות, בהשוואה לכ-23.1% ברבעון המקביל. לפי החברה, השיפור מוסבר בעיקר בתנאי סחר טובים יותר מול ספקים, גידול ביבוא הישיר ושימוש בכלים טכנולוגיים לניהול מלאי ותמחור, תוך המשך קיום מבצעי מחיר.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי עלה לכ-101 מיליון שקל, לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-13.7%. שיעור הרווח התפעולי השתפר ל-5% מההכנסות, לעומת כ-4.6% ברבעון המקביל. הגידול ברווח התפעולי מגיע מהשיפור ברווח הגולמי, ומקוזז בחלקו על ידי עלייה בהוצאות התפעול, בין השאר עקב פתיחת סניפים חדשים שעדיין לא הגיעו להבשלה מלאה, השקעות טכנולוגיות וגידול בהוצאות השכר.