עמיחי חדד מנכל גיקס אינטרנט
צילום: יח"צ
ראיון

"רכישת קורטקס תשפיע על הרווח של החברה בצורה משמעותית"

כך אומר עמיחי חדד, מנכ"ל גיקס אינטרנט, בעקבות הרכישה; על המיזוג של החברות הבנות: "המיזוג יאפשר לנו לצמוח במהירות, ויחשוף אותנו למשקיעים בשוק האמריקאי"; מהם מנועי הצמיחה של החברה?
סתיו קורן | (5)
נושאים בכתבה אינטר גיקס

חברת גיקס 0.29%  אינטרנט (אלגומייזר לשעבר) הודיעה בשבוע שעבר על מיזוג שתי חברות שבשליטתה, גיקס מדיה המאגדת את כל פעילות הפרסום שלה, ומוחזקת על ידה ב-78%, וחברת וויוביקס (Viewbix. סימול: VBIX) שנסחרת בארה"ב בבורסת ה-OTC (מעבר לדלפק) בה גיקס אינטרנט מחזיקה ב-58%. 

"מה שבעצם עשינו, הוא למזג את גיקס מדיה שהיא חברה פרטית, לתוך החברה הציבורית וויוביקס. בהמשך אנחנו מתכננים להחליף את השם של וויוביקס לגיקס מדיה. גיקס אינטרנט תחזיק ב-76% מהחברה המאוחדת לאחר המיזוג". כך אומר בראיון לביזפורטל, עמיחי חדד מנכ"ל גיקס אינטרנט, שנסחרת בת"א לפי שווי שוק של 56 מיליון שקל.

לקורס שוק ההון של ביזפורטל - רישום והקלטה של שיעור ראשון

מה מטרת המיזוג?

"החלטנו לבצע את המיזוג כי אנחנו חושבים שבצורה הזו נוכל לצמוח - יש פה שיקולים מקצועיים ופיננסים שיסייעו לנו באמצעות חשיפה לשוק בארה"ב. היום אנחנו ציבוריים רק בישראל, החשיפה בארה"ב תאפשר לחברה להיחשף למשקיעים נוספים, ולגייס כספים ובכך להשקיע יותר בחברות המוחזקות - ובאופן הזה לשפר את הרווחיות. ובנוסף לאפשר לנו חשיפה לקהלים נוספים ודרך זה להצמיח את החברה בצורה יותר מהירה קדימה".

החברה רכשה לאחרונה את השליטה בקורטקס, הרכישה שלה עתידה להגדיל משמעותית את התוצאות של גיקס עצמה, וזאת מכיוון שגיקס דיווחה על הכנסות לחציון הראשון של 2021 של 53.3 מיליון שקל ועל EBITDA של 4 מיליון שקל, ולעומת זאת - במחצית הראשונה של 2021 קורטקס הכניסה 43 מיליון שקל. עם זאת, בחציון המקביל הכניסה החברה 63 מיליון שקל.

הרווח התפעולי הוכפל ועמד על 4.2 מיליון שקל. במהלך הרבעון השלישי התוצאות המשיכו לעלות: ההכנסות (הלא מבוקרות) היו 40 מיליון שקל, כמעט כפול מאשר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי היה 4.5 מיליון שקל, גם כן עליה לעומת הרבעון המקביל. 

ההפסד הכולל של החברה עמד על 2.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 919 מיליון שקל.

בהמשך לרכישת קורטקס, אתם צפויים לרכוש חברות נוספות?

"אנחנו תמיד מחפשים חברות נוספות, יש הרבה הזדמנויות בשוק. אנחנו תמיד מחפשים, וכל הזמן בשיחות ובאיתור חברות - יש לנו אסטרטגיה סדורה של צמיחה בצורה לא אורגנית אלא דרך רכישות, וגם אסטרטגיה של צמיחה אורגנית רחבה. אנחנו מחפשים חברות שיהיו סינרגטיות אלינו, שישלימו את המוצרים והפעילויות שלנו, ושבעתיד יאפשרו לגיקס מדיה להפוך ל"one stop shop"  שנוכל לתת למפרסמים את כל מוצרי הפרסום הקיימים, וידיאו, סושיאל, חיפוש ועוד". 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מה מנועי הצמיחה שלכם?

"הרכישה של קורטקס כשלעצמה תהווה לחברה מנוע צמיחה מאוד משמעותי, וגם כשבוחנים ונכנסים לתוך קורטרס וגיקס מדיה מדובר בשני מנועי צמיחה עיקריים שלנו. קורטרס זו חברה שפעילה בעולמות התוכן, ובעולמות הרשתות החברתיות, וגיקס מדיה מאוד חזקה בעולמות החיפוש.

"האסטרגיה של קורטקס היא להפוך לחברה בינלאומית, והיא תשפיע על הרווחיות שלנו בצורה משמעותית. קורטקס תתרחב בשוק הבינלאומי באמצעות כניסה לשפות חדשות - החברה פעילה כבר בשפה הספרדית, ויש לה מטרה להיכנס לשווקים חדשים ב-2022, עם שפות נוספות כמו גרמנית ויפנית. אך עם זאת, קורטקס לא פעילה בעולמות החיפוש, שוק החיפוש זה שוק המוערך בכ-200 מיליארד דולר, והם לא נמצאים שם - ואילו גיקס מדיה כן נמצאת שם.

ומצד שני, לגיקס אין את היכולת הטכנולוגיות שיש לקורטקס בעולמות הסושיאל מדיה - לכן הן משלימות זו את זו בצורה כל-כך טובה. חיבור בין שתי החברות מביא עומק טכנולוגי,  גיקס תביא את החשיפה דרך מנוע החיפוש הבינלאומי שיש לה איתו הסכם".

איפה אתם רואים את עצמכם בשנים הבאות?

"אנחנו כבר מזהים הזדמנויות בשוק עבור השנים הבאות, אנחנו מביאים הזדמנויות לשחקנים נוספים - התעשייה בישראל היא תעשייה מפותחת, אנחנו רוצים להפוך לחברה ציבורית גדולה שתיתן ערך גבוה למשקיעים ושתיתן מענה לכל המפרסמים. בסופו של דבר לתת מענה רחב ל-360 למפרסמים. אנחנו פועלים בצפון אמריקה, קנדה ואירופה - אנחנו צפויים לפנות לשווקים נוספים כמו אסיה לדוגמא, אני כן רואה אותו בחמש השנים הקרובות פועלים בשפות נוספות וצומחים באופן הזה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    צודק. 11/02/2023 07:21
    הגב לתגובה זו
    יסביר . לא נראה לי אמיתי. עּיף לא להתעסק אם הקבוצה
  • 4.
    צודק. 12/12/2022 05:51
    הגב לתגובה זו
    אז חלומות אפשר לחלום .
  • 3.
    משקיע גיקס 12/12/2021 16:21
    הגב לתגובה זו
    תימחור החברה מאוד אטרקטיבי. בקלות יכולה להיות שווה 200 מליון שקל לדעתי. אחרי שהשוק יראה את תוצאות החברה הנרכשת, האסימון ייפול להערכתי
  • 2.
    מאמין ב עמיחי המנכל שם בעיקר תותח אמיתי וייקח את החברה (ל"ת)
    עמיחי המנכל תותח ! 12/12/2021 13:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תומר 12/12/2021 13:08
    הגב לתגובה זו
    לא לגעת במניה הזאת
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות: