דלק רכב: הרווח התפעולי זינק ב-40% ל-220 מיליון שקל
חברת דלק רכב 1.49% מדווחת על הכנסות של כ-1.2 מיליארד שקל ברבעון השלישי, עלייה של כ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד אז הסתכמו ההכנסות בכמיליארד שקל. הרווח התפעולי הסתכם בכ-219.6 מיליון שקל, עליה של כ-40% מהתקופה אשתקד אז הסתכם הרווח התפעולי בכ-155.4 מיליון שקל, כאשר העלייה בהכנסות הספיקה לטרפד עליה של כ-44% בהוצאות התפעול כתוצאה מתשלום מבוסס מניות בחברת ורידיס אשר מוחזקת (51%) על ידי החברה, מ-17 מיליון שקל אשתקד לכ-24.5 מיליון שקל בתקופת הדוח. הרווח הגולמי עלה בכ-45% והסתכם בכ-270.3 מיליון שקל וזאת לעומת 186.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-134.9 מיליון שקל, לעומת 103.5 מיליון שקל אשתקד, המשקפים עליה של כ-31% ברווח הנקי. הרווח המדולל לבעלי המניות הסתכם בכ-1.43 שקל למניה, לעומת 1.1 שקל בתקופה המקבילה. הכנסות המימון הסתכמו בכ-10.2 מיליון שקל, עליה של כ-18% ביחס לתקופה המקבילה אז הסתכמו בכ-8.6 מיליון שקל, עיקר הכנסות המימון נבעו כתוצאה משיערוך ועליות ערך בהשקעות החברה, בעיקר בחברות "HAILO", "אוטוטוקס" ו" FORD MOTOR . בפילוח למכירות מכרה החברה 4232 דגמי רכב מסוג "מאזדה", וזאת לעומת 3081 דגמים כאלו בתקופה המקבילה. החברה מכרה 680 דגמי "פורד" לעומת 601 דגמים בתקופה המקבילה, וכ-932 דגמי "B.M.W" לעומת 777 רכבים מסוג זה אשתקד. סך הכל מכרה החברה סדר גודל של כ-5844 רכבים לעומת 4449 רכבים אשתקד, גידול של 7%.
- 2.גדעון 29/11/2021 19:37הגב לתגובה זואם החברה מכרה 5844 רכבים ב-Q3/21 לעומת 4459 (ולא 4449)רכבים ב-Q3/20 הגידול הוא 31% ולא 7%,המופיעים בכתבה !-
- 1.המלש 29/11/2021 17:50הגב לתגובה זויש רווחים.יש דיוידנדים.

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
