יאיר לפידות
צילום: רמי זרנגר
דוחות

ילין לפידות בקצב רווחים שנתי של 180 מיליון ש'; מנהל כ-97 מיליארד' ש'

בית ההשקעות הגדיל את הרווח ברבעון השלישי ל-46 מיליון שקל, לעומת ממוצע של 44 מיליון שקל בשני הרבעונים הקודמים ובהשוואה ל-41 מיליון שקל ברבעון המקביל
נתנאל אריאל | (5)

בית ההשקעות ילין לפידות מדווח על תוצאות שיא ברבעון השלישי של השנה. ההכנסות הסתכמו ב-158 מיליון שקל, לעומת הכנסות ממוצעות של כ-152 מיליון שקל ברבעונים הקודמים ולעומת 142.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בית ההשקעות הגדיל את הרווח ברבעון ל-46 מיליון שקל, לעומת ממוצע של 44 מיליון שקל בשני הרבעונים הקודמים ובהשוואה ל-41 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח השנתי צפוי להסתכם בכ-180 מיליון שקל, לעומת 158 מיליון שקל בשנה שעברה. ילין לפידות הוא הגוף הרווחי ביותר בתעשייה אחרי אלטשולר שחם שזרוע הגמל שלה מרוויחה בקצב של כ-200 מיליון שקל בשנה (ועם האיחוד עם פסגות הרווח צפוי לעלות משמעותית).

רוצים לדעת איך להשקיע את הכסף? למה מניות עולות ויורדות, איך משפיעים דוחות כספיים על שוקי המניות? הירשמו לקורס של ביזפורטל - אנחנו נלמד אתכם (ללא עלות) - להרשמה לקורס

ילין לפידות פועל בשלושה תחומים מרכזיים - קרנות נאמנות, קופות גמל וקרנות השתלמות וניהל תיקים. התחום המוביל בהכנסות הוא קופות הגמל עם הכנסות של 78.7 מיליון שקל, בהשוואה לממוצע של 78 מיליון שקל ברבעונים האחרונים. תחום קרנות הנאמנות צמח ברבעון השלישי להכנסות של 64 מיליון שקל לעומת כ-59 מיליון שקל בשני הרבעונים האחרונים. בניהול תיקים הסתכמו ההכנסות ב-14 מיליון שקל לעומת 13.3 מיליון שקל ברבעונים האחרונים.

סך הנכסים שמנהלת ילין לפידות הסתכם בסוף ספטמבר ב-93.8 מיליארד שקל, לעומת 87.6 מיליארד שקל בתחילת השנה. הגידול נמשך גם לאחר ספטמבר כשעל פי ההערכות היקף הנכסים המנוהלים של ילין לפידות כבר מגיע ל-97 מיליארד שקל. 

בהינתן הגידול בפעילות ועל רקע ההפקדות המוגברות לאמצעי חיסכון בסוף השנה כדי ליהנות מהטבות המס, נראה שהרבעון הרביעי עשוי להמשיך את רצף שבירת השיאים, אך זאת בתנאי שהנגיף החדש, לא יקלקל את החגיגה בשווקים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מגיע להם, מנהלי השקעות מצוינים (ל"ת)
    דוד 29/11/2021 10:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גניבה מהציבור. איפה הממשלה? (ל"ת)
    משקיע 29/11/2021 05:57
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 29/11/2021 08:33
    הגב לתגובה זו
    נא פרט והסבר. מי הוציא מהבנקים את קופות הגמל וההישתלמות...-ועדת בכר. אין לנו אלא להלין על עצמינו בלבד, לא על הטייקונים שקיבלו את ניהול הכספים שלנו בעזרת המדינה.
  • 1.
    יוסי 29/11/2021 00:14
    הגב לתגובה זו
    מחר חגיגה באטראו שמחזיקה נתח בילין לפידות
  • אחלה מניה עם מכפיל נמוך (ל"ת)
    תום 29/11/2021 08:10
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.