"חלק מעסקי פוקס עדיין חדשים - הרווחיות תעלה בהמשך"
קבוצת פוקס -0.06% דיווחה על צמיחה של כ-57% בהכנסות לרמה של כמיליארד שקל ברבעון הראשון, רווח תפעולי של כ-173 מיליון שקל ורווח בשורה התחתונה של כ-115 מיליון שקל. כעת, סמנכ"ל הכספים שחר רניה מספר בראיון לביזפורטל על מצבן של הפעילויות החדשות יחסית בקבוצה ואלה שיושקו בקרוב ויהוו מנועי צמיחה, כמו גם על הפעילות הקיימת והשינויים בה בתקופת הדוח ובעתיד הקרוב.
בצד הדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 154 מיליון שקל והרחבת מדיניות הדיבידנד ל-75% מהרווחים השנתיים. "במשך שנים המדיניות הייתה לפחות 50% מהרווחים. יתרות העודפים הראויים לחלוקה הגיעו למעל 600 מיליון שקל", רניה אומר לנו. "אם היינו מחלקים את זה כסכום חד פעמי זה היה נראה פחות טוב. פוקס מציגה רווחים פרמננטיים מדי שנה והגיוני שנשתף בהם יותר את בעלי המניות. מכל מקום, אם שינינו עתה את המדיניות זה לא כדי לצמצמה בחזרה ל-50% בהמשך".
מגזר האפנה ואפנת הבית (פוקס + פוקס הום, מנגו, דה צ'ילדרנס פלייס, מנגו, אמריקן איגל) היוותה כ-47% מההכנסות ברבעון, חנויות ללין עם נתח של 6%, מגזר הספורט ( ריטיילורס 2.44% שמפעילה בארץ חנויות של פוט לוקר, נייקי ודרים ספורט – וגם בחו"ל את השתיים הראשונות) עם 24%, ואתר האונליין טרמינל איקס -0.95% , הרשתות שילב, סאקס, יאנגה ובילאבונג עם כ-23% יחדיו.
בעוד שהרווחיות הגולמית עלתה מ-60.7% ברבעון המקביל ל-62.6% עתה, בעיקר הודות לשקל החלש מול הדולר שהוזיל את הייבוא, וכן תמהיל המכירות שנטה לטובת המגזרים הרווחיים יותר, השיפור קוזז בחלקו עם מחירי ההובלה הימית המאמירים.
באחרונה אמר ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס בראיון לביזפורטל, כי החברה הצטיידה במלאים מעט יותר מהרגיל כדי לגדר את החשיפה לעלויות ההובלה. לפי רניה, בפוקס עצמה המצב די שונה: "לטרמינל איקס מחזורים שנתיים של כ-220 מיליון שקל - אצל פוקס זה 4 מיליארד. לא אנחנו לא קונים מלאים מהיום לאתמול, אלא בדרך כלל עונה קודם, כלומר 3-4 חודשים מראש, לפעמים חצי שנה. למשל, לעונת הקיץ שנמכרת החל ממרץ מזמינים כבר מנובמבר.
"אז זה לא שאנחנו ממש יכולים להצטייד במלאי. ייתכן שבמשך רבעון או שניים נוספים עלויות ההובלה ימשיכו להתייקר בשברי אחוזים. אבל זאת לא בעיה של פוקס, זה קורה גם ב קסטרו -1.72% וב-H&M וברשתות נוספות, ובכלל בכל העולם. אציין שאנחנו לא מגלגלים מחירים לצרכן כי בינתיים אין בכך צורך".
באפנה ואפנת הבית הרווחיות התפעולית בארץ הייתה כ-22% ברבעון השני, בעוד בספורט הייתה 9.5%. אפשר להגדיל את השוליים במגזר הספורט?
"9-10% בספורט זה שיעור מאד טוב. מעבר לזה, צריך להסתכל על זה בתקופה ארוכה יותר, בחציון או בשנה השלמה. ברבעון ראינו השפעות של הקורונה – בקנדה למשל שם אנחנו מוכרים את נייקי במגזר הספורט היינו סגורים לגמרי, באירופה היו סגרים בחלק מהתקופה. בחציון שיעור הרווחיות התפעולית באפנה ואפנת הבית היה 13.5% לערך ובספורט כ-8% - וגם זאת תמונה לא מייצגת. צריך לזכור שבספורט יש לנו פעילויות חדשות. אם ננטרלן ונשאיר את הוותיקות שיעור הרווחיות התפעולית יהיה גבוה יותר. כשאתה מחודד כבר ויודע מה אתה עושה אתה מגיע לשיעורים גבוהים יותר".
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
את אורבן אאוטפיטרס ואנתרופולוג'י סגרתם – עד כמה אתם מרוצים מהעסקים בסאקס ויאנגה?
"על אורבן ואנתרופולוג'י היינו מדווחים תחת מגזר אפנה ואפנת הבית, וחלק מהשיפור בו הפעם ברבעון נבע מכך שבתקופה המקבילה מחקנו 11.5 מיליון שקל בנכסים על סגירת אורבן. מסאקס ומיאנגה אנחנו מאד מרוצים. שתיהן פעילויות רווחיות. סאקס היא מצומצמת יחסית עם 18-19 חנויות, ואמנם הייתה עליה השפעה בקורונה, כי מדובר בביגוד שמתאים יותר ליציאה ולערב, הושפעה מהקורונה כי זה בגדים של יציאה וערב אבל זו פעילות טובה".
"לובש ג'ינס ונועל סניקרס 4-5 פעמים בשבוע - כולם ככה". שחר רניה (צילום: שוקה כהן)
את שילב אתם מתכננים להנפיק?
"הנפקנו השנה שתי חברות, את ריטיילורס וטרמינל איקס, בטווח של שלושה חודשים זו מזו - אנחנו אולי סופרמנים אבל שילב היא חברה פרטית, והיא חברה מצוינת".
יש לכם 8 סניפים של דרים ספורט, לכמה עוד תתרחבו, ואיך התחרות בינתיים עם דקטלון שנראה שיש סביבה יותר הייפ?
"בדרים ספורט אנחנו מוכרים מותגים שונים של ספורט מקצועי ואלה סניפים של כ-1,000 מ"ר. כלומר, היות ואלה חנויות גדולות, לא צריכות להיות הרבה מהן. טווח של 15-25 סניפים הוא כזה שנרגיש איתו בנוח, ויחד עם זאת כל גידול יעשה בהתאם להצלחה ולא נמהר לפתוח חנויות. לשאלתך, דקטלון היא מתחרה אבל מסוג אחר. הם מוכרים שם את המותג של עצמם. הישראלים, וגם אני אגב, מאד אוהבים מותגים והם קונים אדידס ונייקי, שלא תמצא בדקטלון".
מבחינת האסטרטגיה בטווח הארוך יותר, אין חשש שהמכירות שלכם מאפנת הספורט תתחיל לרדת כשהטרנד יחלוף ונראה אתכם סוגרים סניפים בעצימות גבוהה? הרי היום אנשים קונים ביגוד ספורט גם ואולי בעיקר ליומיום, ולא בהכרח בשביל באמת לעשות ספורט. זה לא כמו פוקס הרשת שמוכרת בייסיק וגם לא כמו מנגו שמחליפים בה קולקציות בהתאם לטרנדים. אתם מחזיקים רשתות ייעודיות לספורט בפריסה רחבה.
"מגמות תמיד יכולות להשתנות, אבל יש כאלה שהן ארוכות טווח. בחיפוש פשוט בגוגל אפשר למצוא מחקרים שמצאו שהעיסוק בספורט יגדל ב-10-15 שנים הקרובות. אמנם אני רואה חשבון, עם חולצה כחולה מכופתרת הייתי הולך לפני שנתיים. היום תראה אותי 4-5 פעמים בשבוע לובש ג'ינס ונועל סניקרס, ויש לי 10 כאלה, ואת החולצה הכחולה שם רק בימים של כנסים. המגמה הזאת היא לא רק אצלי, אלא אצל כולם. יש כזו אמרה 'No more brown shoes'. אפילו מי שלובש חליפה שם סניקרס, ולא נראה לי שהדור הצעיר יחזור לנעליים החומות. אם יהיה שינוי מגמה נדע לעשות התאמות ונוכל לסגור סניף כזה או אחר שלא יעבוד טוב".
עם כל הפרובינציאליות שבהתלהבות ממותג מחו"ל שמגיע לארץ – מה בעצם מוכרים ברשת פליינג טייגר שאתם מביאים לארץ? זה לא כמו סוהו?
"זה מותג שמגיע מדנמרק ורוב מי שביקר בחו"ל מכיר ואוהב אותו. מוכרים שם בעיקר מוצרים שמיועדים לילדים ולנשים, גאג'דטים ומתנות נחמדות, זה תחום שהולך היום. גם מוכרים שם חוויית קנייה. אלה חנויות יפות ומוארות".
רשת נוספת מחו"ל שתביאו לכאן היא רשת הסטוק ג'מבו עם סניפי הענק שלה. ראינו את דייסו, שמכרה פה בעיקר "פיצ'פקעס" סוגרת את הפעילות. איך אצלכם זה יראה אחרת?
"הנהלת פוקס יודעת את העבודה ומוכיחה את עצמה מזה שנים. תן לנו קרדיט שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים. ג'מבו זה שונה לגמרי. גם פה כמו בפליינג טייגר חוויית הקניה איכותית. אלה לא סניפים מתחת לבית, אלא במרחק של 5 דקות נסיעה ממך, וכאלה שתגיע אליהם עם הילדים ותמלא שם עגלה במשך 3 שעות. בנוסף, המוצרים הרבה יותר טובים מבדייסו והמחירים נוחים".
מה לגבי סבן אילבן שפורסם בעבר שתהיו חלק מהזיכיון שלה כאן לצד אלקטרה 2.76% ?
"אין לנו פרטים חדשים למסור מעבר למה שדיווחנו (הדיווח האחרון של החברה בנושא היה בנובמבר אשתקד ובו נכתב כי "החברה בוחנת מעת לעת הזדמנויות עסקיות להרחבה וגיוון של פעילותה ושיתופי פעולה עם גופים שונים. ככל שתחול התפתחות בנושא, החברה תשוב ותדווח כנדרש" – א.פ)".
לסיום, ספר על מנוע צמיחה נוסף, רשת רד שלכם ושל הוט. אתם מתכננים למכור מכשירים ואביזרים לסמארטפון ומוצרי מולטימדיה, בזמן שהיום חנויות שכאלה צצות כפטריות אחרי הגשם, כי לכולם יש סמארטפונים. איזו בשורה תביאו?
- 3.ויזל (ל"ת)רמי 25/08/2021 23:18הגב לתגובה זו
- 2.פוקס תעלה עוד הרבה (ל"ת)אבי 25/08/2021 18:55הגב לתגובה זו
- 1.שקשוקה 25/08/2021 18:26הגב לתגובה זולקחו מעניים ונתנו לעשיר חברת נייקי ישראל נתנה לויזל את כל השוק על מגש זהב אין לכם חצי מושג מה הולך מאחורי הקלעים..אתם שואלים אותו על דקטלון מי הם בכלל?? לכו תשאלו 700 חניות ספורט פרטיות שהקימו את כל המותגים בארץ שהיו בחתולים ועכשיו ויזל מחסל את כל הפרטיים...מצחיק שהוא היה הנציג של העסקים הקטנים בקורנה...
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 2.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה" יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות" האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט
פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 12.17% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- עדכון המדדים - נקסט ויז'ן נכנסת ודמרי נשארת במדד ת"א 35; והשינויים הנוספים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".
