"אני משקיע באפי לטווח ארוך. מאמין בהנהלה ובחברה; לא ידעתי על עסקת אלטשולר כשרכשתי מניות"
איתן בר זאב רכש מניות אפי נכסים 0% בסכום של 20 מיליון שקל רגע לפני ש ביג 0% עצמה רכשה מניות באפי ב-120 מיליון שקל ואלטשולר שחם רכשה מניות בביג ב-300 מיליון שקל – מהלך שהקפיץ את המניות אתמול בבורסה (הרחבה). בר זאב יו"ר ביג ואפי נכסים מסביר שמדובר בצירוף מקרים בלבד.
אנחנו נוטים במקרים רבים לחפש את "המניעים האפלים" ועיתונות צריכה להיות בועטת, חושפת ונושכת, אבל יש גם צד שני - בר זאב נשמע אמין עם הסברים מובנים ומוצקים. בר זאב מסביר שרכישת המניות על ידו היתה מהלך שהחל במאי ונדחה דווקא בשל זהירות ורצון לבצע את העסקה אחרי פרסום הדוחות של אפי.
"בסוף מאי עברה החלטה במועצת המנהלים לאשר מניות בסכום של 20 מיליון שקל. ההחלטה אושרה בדירקטוריון של ביג ששולטת באפי. למה לא בוצעה העסקה? הדוחות היו אמורים להתפרסם ומחמת הזהירות החלטתי לא לבצע. אני לא נביא גדול, לא ידעתי על עסקת אלטשולר, זה לא היה מדובר בזמנו. לא ידעתי שיבואו ויגידו לנו רוצים לקנות מניות באפי?
"כשאני רכשתי את המניות באפי העסקה באלטשולר לא היתה על השולחן ויש לי סימוכין על כך. העסקה החלה להתגלגל ביום שני האחרון. אני השלמתי את רכישת המניות ביום חמישי בשבוע שעבר".
- מנכ"ל אפי נכסים: "בכל רבעון נכסים חדשים מצטרפים לפורטפוליו; הצמיחה תמשיך להיות אורגנית"
- אפי נכסים: NOI עלה ב-9.5% ו-FFO ב-11%; ההון העצמי הסתכם בכ-7.3 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כן, אבל בתור יו"ר של ביג ושל אפי, אתה יודע מי מעוניין לרכוש מי מעוניין לקנות, לא ידעת על המוטיבציה של אלטשולר לבצע עסקה כזו?
"לא. ממש לא".
למה החלטת לרכוש מניות באפי?
"אני מאמין בחברה. יש לה ניהול מצוין. אנחנו מתמקדים במזרח אירופה, התשואות שם גבוהות, יש לנו תחזית מפורסמת טובה. הבעתי אמון בחברה ואני לא רוכש מניות לטווח קצר, זה לטווח ארוך.
מהם מנועי הצמיחה של החברה?
"מנועי הצמיחה הם הפעילות רומניה צ'כיה פולין וסרביה. פעילות בהיקפים גדולים מאוד. אנחנו קונים נכסים בשביל להחזיק כנכסים מניבים ולא בשביל למכור. הצמיחה בתמ"ג במקומות האלו טובה יותר ממקומות אחרים, התשואה טובה יותר. זו הסיבה שהחלטנו לעזוב את ארה"ב ולהתרכז שם. ביג יחד עם אפי היא החברת נדל"ן הראשונה או השנייה בגודלה בסרביה".
אפי נכסים מייצרת FFO של מתחת ל-200 מיליון שקל ואמורה על פי התחזית להכפיל את ה-FFO בתוך 3-5 שנים. בר זאב, לא מספק תחזית למניה, אבל הוא אופטימי ומסביר שלמרות שהמניה עלתה הרבה לאחרונה (עוד לפני עסקת אלטשולר) הוא מאמין בה לטווח הארוך.
- 6.אשרי המאמין (ל"ת)לא מתרשם 08/07/2021 13:20הגב לתגובה זו
- 5.חרטטן חסר בושה 08/07/2021 11:26הגב לתגובה זוחרטטן חסר בושה
- 4.ניר 08/07/2021 10:55הגב לתגובה זוהוא מאמיןןןןן חחחחחחחחח הוא מאמין במידע פנים לרווח מהיר של מליונים ואף אחד לא אומר כלום כאילו זה תקין חחחחחחחחחחח איזה בורסה מגעילה בושה וחרפה
- 3.מ 08/07/2021 10:55הגב לתגובה זוצריך לתת לו 20K קנס או אפילו 50K קנס, כי בכל זאת הוא הרויח 2M
- 2.Jdbdb 08/07/2021 10:04הגב לתגובה זואפשר לסגור את הבורסה שלנו כל השוק פה רקוב עד היסוד ככה אני לא מוכן לקנות מניות בארץ אני בחוץ הכל במניות ארהב ומזומן בארץ אני לא נוגע יותר בכלום בהצלחה לכם מול נוכלים שעושים שוד על חשבון הציבור
- 1.טוני 08/07/2021 10:00הגב לתגובה זוצריך לבדוק זה ניצול מידע תכלס

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

1.0 למקס סטוק: יוחחנוף נפרדת מזול סטוק - לפי שווי של 96 מיליון שקל
אחרי השקעה של 45 מיליון שקל בשנת 2021, יוחננוף מוכרת את חלקה ברשת הדיסקאונט (50.1%) תמורת כ־48 מיליון שקל, תרשום הפסד הון של כ־4.7 מיליון שקל; הרוכשים: היזמים החרדים רונן גנון ושמואל אטיאס שרוצים להכפיל את פריסת הרשת ולהגיע לכ־150 סניפים כבר במהלך השנה
הקרובה ואולי גם להנפיק אותה בבורסה
ארבע שנים וקצת אחרי שנכנסה להשקעה ברשת "זול סטוק", יוחננוף מוכרת את החלק שלה (50.1%) תמורת כ־48 מיליון שקל. העסקה משקפת ל"זול סטוק" שווי חברה של כ־96 מיליון שקל. יוחננוף רכשה את המניות של רשת הדיסקאונט בשנת 2021 בסכום של 45 מיליון שקל, ובמהלך התקופה
קיבלה כ־5 מיליון שקל כדיבידנדים. עם זאת, במכירה הנוכחית היא תרשום הפסד הון של כ־4.7 מיליון שקל. למעשה אפשר לומר שיוחננוף הצליחה להחזיר לעצמה כמעט את כל ההשקעה אבל ברור שהמהלך לא התפתח כפי שיוחננוף קיוותה, והניסיון להתרחב מעבר לליבת המזון לא הניב את הערך האסטרטגי
שהיא רצתה להשיג. עכשיו היא מעדיפה להתמקד מחדש בתחום הליבה שלה שזה רשת המרכולים ולהשאיר את זירת הסטוק לשחקנים הגדולים כמו מקס סטוק.
מי שנכנס במקום יוחננוף זו חברת "שי עולמות בגליל", שבבעלות היזמים החרדים רונן גנון ושמואל אטיאס. בעקבות העסקה מחזיקים גנון ואטיאס במחצית מהבעלות על "זול סטוק", לצידם של אדיר וענונו (30%) וסער כוכבי (20%).
"זול סטוק", שנוסדה ב־2011, היא כיום השנייה בגודלה בישראל בענף הסטוק, ומונה 86 סניפים בפריסה ארצית. מחזור המכירות השנתי של הרשת עומד על למעלה מ־400 מיליון שקל, והיא
פעילה בתחומים מגוונים מריהוט וכלי בית ועד ציוד לבית הספר, מוצרי פלסטיק, חד־פעמי, צעצועים ומוצרי נוי.
על פי הערכות, שוק רשתות הסטוק בישראל גלגל בשנת 2024 כ־3.2 מיליארד שקל. גנון ואטיאס מתכננים להרחיב את "זול סטוק" בקצב מואץ יעד ההתרחבות הוא להגיע
לכ־150 סניפים כבר במהלך השנה הקרובה. בנוסף, הוא שוקלים את האפשרות להנפיק את זול סטוק בבורסה.
- יוחננוף הטעה צרכנים ויקנס כמעט במיליון שקל - זה בכלל מרתיע?
- יוחננוף בשותפות עם JTLV: מקימות מרכז מסחרי חדש ב-200 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סינרגיה לפעילות הדיסקאונט במגזר החרדי
בעלי השליטה החדשים מסתכלים על הרכישה ככזאת שיכולה להשתלב מצויין עם העסקים שלהם. הם ינסו לחבר בין תחום המזון שבו הם פועלים לבין עולם מוצרי הסטוק. רונן גנון, העומד בראש קבוצת "גנון גרופ", ביסס בשנים האחרונות את פעילותו הקמעונאית עם הקמת רשת המרכולים השכונתיים "שי מרקט", שנועדה להתחרות במכולות ובמרקטים הקטנים עם דגש על כשרויות מהודרות שפונות למגזר החרדי, לצד מחירים זולים ומבחר רחב בלב השכונות.