אל על ממשיכה להפסיד אבל פחות (86 מ' ד' לעומת 140 מ' ד'). האם היא תיכנס גם לתחום המלונאות?
הקורונה ממשיכה לחבוט בחברת אל על 2.39% שמדווחת על הכנסות של 116.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021, לעומת כ-320.8 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד, נפילה של 64%. עם זאת לעומת הרבעון הקודם מדובר בעלייה של 5%, לעומת כ-11.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020. ה-EBITDAR השתפר ועבר לצד החיובי בסך 2.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 22.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020, ולעומת 28.4 מיליון דולר ברבעון הקודם. ההפסד התפעולי עמד על 93.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 76.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020 ולעומת הפסד תפעולי של 123 מיליון דולר ברבעון הקודם. ההפסד הנקי עמד ברבעון הראשון של 2021 על 86 מיליון דולר, לעומת הפסד של 139.6 מיליון דולר אשתקד. ברבעון הרביעי ההפסד הסתכם ב-140.1 מיליון דולר תזרים המזומנים של החברה המשיך להיות שלילי ועמד על מינוס 54 מיליון דולר, אם כי מדובר בשיפור לעומת תזרים שלילי של 84 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020. יצוין כי בשנים קודמות התזרים היה חיובי והגיע לעיתים ל-100 מיליון דולר. ברבעון האחרון לא היה שינוי מהותי במחיר הדלק הסילוני. הוצאות הדס"ל של החברה קטנו ברבעון המדווח בכ-63.4 מיליון דולר (קיטון של כ-73%) ביחס להוצאות ברבעון המקביל אשתקד וזאת בעיקר כתוצאה מירידה בשיעור של כ-63% בכמות הדלק שנצרכה על ידי מטוסי החברה בשל צמצום הפעילות. הוצאות הדס"ל עמדו 23.5 מיליון דולר, על צריכתם של 14.5 מיליון גלונים, לעומת כ-71.2 מיליון דולר על צריכת 39.1 מיליוני גלונים ברבעון המקביל אשתקד. על פי נתוני החברה, נתח השוק ברבעון הראשון של 2021 חזר לרמתו מלפני הקורונה ועמד על כ-23.1%, לעומת 16% ברבעון הרביעי של 2020 (ב-2014 עמד נתח החברה על 28%). החברות הבאות בגודל נתח השוק הן איזיג'ט עם 7% וטורקיש איירליינס עם 5%. בשנת 2019, לפני הקורונה, היה נתח השוק של אל על 24.3%, של וויזאייר 5.3%, טורקיש איירליינס ואיזיג'ט עם 4.9% כל אחת. אירופלוט עם 3.2%, ישראייר וארקיע הישראליות היו עם נתח שוק של 3.2% כל אחת, ריינאייר עם 3.1% ושאר החברות הבינלאומיית עם נתח קטן יותר מ-3%. החברה מציבה יעד של איזון תזרימי עד סוף 2021 על פי החברה, השיפור הושג בעיקר ע"י צעדים להתאמת מבנה העליות להיקף הפעילות, צמצום נוסף במצבת כוח האדם (העזבתם של 1,900 עובדים שצפוי להסתיים במהלך הרבעון השני של 2021) והפחתת עלויות מטה. בנוסף, בהודעת החברה נמסר כי היא "מתכוונת לבצע פעולות תפעוליות ופיננסיות נוספות לחיסכון בהוצאות החברה ולשיפור תזרים המזומנים שלה, כך שעם החזרה המדורגת של הפעילות, מקורות מימון אלו יאפשרו לחברה, בשנת 2021, להגיע לאיזון תזרימי. כמו כן, מקיימת החברה משא ומתן עם מלווים ונושים (creditors) לפריסת תשלומי חובות העבר ושוקדת על תכנית אסטרטגית למיצוי הפוטנציאל העסקי". החברה צופה התייעלות בהוצאות שאינן בשכר, בהיקף של עשרות מיליוני דולר, שתושג בין היתר, על ידי שינויים בתהליכי העבודה, חיסכון בתשומות עודפות ומיקסום המשאבים הקיימים של החברה. נזכיר כי החברה גייסה במהלך הרבעון סכום של כ-83 מיליון דולר מהנפקת אופציות ומימושן, והחודש חתמה על הסכם המימון עם המדינה, במסגרתו נתקבל מהמדינה סך של 210 מיליון דולר וכן במסגרתו התחייבה החברה להנפקה נוספת בהיקף של 105 מיליון דולר מתוכם בעלת השליטה התחייבה להזרים סך של 43 מיליון דולר. עוד לפני כן הנפיקה החברה כתבי אופציה בסך של כ-75 מיליון דולר, ובנוסף גייסה עד כה כ-7 מיליון דולר בעקבות מימוש חלק מהאופציות שהונפקו. אל על מלונאות ותיירות? בהודעת החברה נמסר כי היא "בוחנת כניסה לתחומים המשיקים לתחום הפעילות של החברה, כגון תיירות ומלונאות, וזאת על מנת למקסם את ההכנסות של החברה, וכן לגוון את מקורות הכנסותיה וגם הצעת ערך לחברי מועדון הנוסע המתמיד, אותו רואה החברה כמקור הכנסות חשוב וכמנוע צמיחה עיקרי". מנכ"ל אל על, אביגל שורק אמר לביזפורטל: "המותג של אל על חורג מעבר לתחום התעופה. אנחנו רוצים למצות אותו על שרשרת הערך. כרגע איננו מציגים תוכנית ספציפית לכניסה לתחום התיירות והמלונאות, חושבים איך לעשות זאת בצורה הכי נכונה ונעדכן את שוק ההון כשיהיה לנו משהו קונקרטי לעדכן" לדברי שורק לאחר הדוחות: "נקטנו בריסון מהודק ככל האפשר של ההוצאות. בתקופה האחרונה, בנוסף לשיפור בתוצאות, גייסנו בהצלחה כ-300 מיליון דולר על ידי חתימת הסכם מימון עם מדינת ישראל והנפקת אופציות, בדרך להשגת היעד של החברה לשנת 2021 להגעה לאיזון תזרימי. בנוסף, אנו משלימים בימים אלה את המהלך המורכב של היפרדות מכ-1,900 עובדים, כאשר צעד זה, לצד פעולות נוספות שאנו מבצעים, במישורים הפיננסי והתפעולי, יובילו אותנו להשגת האיזון האמור. במקביל לפעולות הפיננסיות, אנו פועלים לשינוי תפיסת הפעילות של החברה השמת הלקוח במרכז. לצד זאת, אנו עובדים על גיבוש תכנית אסטרטגית, אשר ממצא את הפוטנציאל הטמון בחברה ובמותג. אנו מאמינים, כי המהלכים הרבים בהם אנו נוקטים ישיבו את אל על לפסי צמיחה". סמנכ"ל הכספים, איציק אליאב: "אנו נערכים בימים אלו לביצוע החזרים לכלל לקוחות החברה ופועלים לתמיכה מלאה בתוכנית העסקית של החברה. במקביל, אנו נערכים להמשך גיוסי ההון הנדרשים לחברה לעמידה בתוכניותיה. אנו מרגישים את המומנטום החיובי שנוצר עם תוצאות הרבעון הראשון"
- 8.אמיר 23/05/2021 14:18הגב לתגובה זוזו גם התקדמות
- 7.תמים 22/05/2021 18:14הגב לתגובה זוהגניבות והניצול של המנהלים גורמים לכל הפסדים של אל על.
- 6.אנונימי 21/05/2021 15:38הגב לתגובה זומי שמע על וועד לבעלי שכר של סמנכ"לים ומנכ"לים במשק
- 5.אביחי 20/05/2021 20:59הגב לתגובה זויש הנהלה חדשה באלעל שלאיש ממנה אין שום מושג בתעופה, תיירות או מלונאות. אז כל מה שההנהלה הזו מוכרת לציבור נועד בעיקר לגרום לתהיות. החברה, על פי הדוחות לא שווה אפילו את הנייר שעליו הדפיסו את הדוחות. אין לה זכות קיום כחברה עיסקית וחבל שההנהלה מתעתעת בציבור הלקוחות ובעובדים.
- 4.גועל נפש אמיתי , ועד הטייסים עם קשרים עם בכירי המש 20/05/2021 20:41הגב לתגובה זוגועל נפש אמיתי , ועד הטייסים עם קשרים עם בכירי המשק מאלצים את האוצר לממן את החברה. האם לא ברור שגורל החברה נחרץ ? עכשיו חברת אל על קיבלה את השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון ל 20 שנים קדימה !!!!!!
- 3.חברים 20/05/2021 16:16הגב לתגובה זוחכו להדק חגורות ....
- 2.הקורונה לא חובטת בהם 20/05/2021 14:57הגב לתגובה זורק לאל על יש זמן ווועדים
- 1.רונן 20/05/2021 14:37הגב לתגובה זולמרות היותן מניות לא אטרקטיביות ויחסית חלשות כל מניות המטוסים הרביצו מזמן גאפ חזק למעלה וכעת מדשדשות במרחק סביר משיאי כל הזמנים. האפסייד באמת קטן ורבים דווקא יוצאים ונכנסים למניות חזקות יותר כמו אפל שנכנסת חזק לתחום הרכבים החשמליים
- שיא ? אולי שיא השפל ... 20/05/2021 15:54הגב לתגובה זושיא ? אולי שיא השפל ...
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותחשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים
של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים
ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום.
על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.
קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.
ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

60 מיליון שקל: מור נכנסת לאפקון עם השקעה בהקצאה פרטית
סך הגיוס מגיע לכ-74 מיליון שקל, יחד עם הפניקס, מנורה, ספרה ואלטרנטיב שהעמיקו השקעה
קבוצת אפקון אפקון החזקות 4.34% , שפועלת בתחומי ההנדסה, האנרגיה, התעשייה והתשתיות בישראל ובשווקים בינלאומיים, מדווחים על מהלך שמכניס לחברה משקיע מוסדי חדש. מור בית השקעות מור השקעות 0.11% משקיעה כ-60 מיליון שקל באפקון החזקות במסגרת הקצאה פרטית של מניות, ובכך נכנסת לראשונה להשקעה בקבוצה. מבחינת השוק זה עוד סימן לכך שהחברה מצליחה למשוך גופים גדולים לעסקאות ממוקדות, בלי רעש מסביב. ההשקעה מביאה את מור להחזקה של כ-3.8% מהונה של אפקון, ובמקביל היא מקבלת גם אופציות שעשויות להגדיל את האחזקה בהמשך. במילים פשוטות, זה מהלך שמתחיל בנתח קטן יחסית, אבל משאיר למור דלת פתוחה להגדיל נוכחות אם התנאים יתאימו.
במקביל למניות, יוקצו למור אופציות לפי שווי חברה של כ-2.120 מיליארד שקל. אופציות הן זכות לרכוש מניות בעתיד במחיר שנקבע מראש, ואם ימומשו מור צפויה להפוך לבעלת עניין באפקון. בעל עניין זה גוף שמחזיק נתח מהותי מהחברה ומגיע איתו גם סט חובות דיווח רחב יותר, ככה שהכניסה כבר הופכת ליותר מסתם השקעה נקודתית. להקצאה הפרטית הצטרפו גופים מוסדיים נוספים ובהם הפניקס, מנורה, ספרה ואלטרנטיב בית השקעות, כך שסך המזומן שייכנס לאפקון במסגרת המהלך יעמוד על כ-74 מיליון שקל. בשורה התחתונה, אפקון מקבלת הזרמת הון לא קטנה, וגם מחזקת את השורה של השמות שמופיעים לצידה.
מפת בעלי העניין והשליטה בקבוצה ומי ילווה את העסקה
עם מימוש האופציות, מור צפויה להצטרף כבעלת עניין נוספת בקבוצת אפקון, לצד הפניקס שמחזיקה בכ-7% מהחברה, מגדל עם כ-6% ומנורה עם כ-6%. מעל כולם נמצאת משפחת שמלצר, בעלת השליטה בקבוצה, עם כ-63% מההון. בפועל, מדובר בהרחבה של מעגל הגופים המוסדיים סביב החברה, תוך שמירה על שליטה ברורה אצל בעלת השליטה. זה מהלך שמוסיף עוד שכבת תמיכה פיננסית, אבל לא מזיז את מרכז הכובד של השליטה. בגלל זה ההקצאה נתפסת כמהלך ממוקד שמחזק את החברה בלי להפוך את המבנה שלה על הראש.
החתמים שליוו את העסקה הם רוסאריו קפיטל ומנורה מבטחים חיתום. מבחינת החברה, זה עוד מהלך שמסדר לה אוויר קדימה ומחזק את החיבור עם המוסדיים שמלווים אותה גם בסבבים כאלה.
- מנדל״ן לחשמל: אפקון ונמקו ישקיעו עד 185 מיליון דולר במיזם אנרגיה בארה"ב
- קבוצת אפקון עם מיקוד מחדש; ה-EBITDA צמח ב-31%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באפקון מציגים את המהלך כחלק מהכיוון הכולל של הקבוצה, ומדווחים שההשקעה משקפת הבעת אמון בפעילותה של אפקון, באסטרטגיית הצמיחה שלה ובפוטנציאל ארוך הטווח של הקבוצה. בחברה מדגישים בעיקר את הפן של שותפות והמשך צמיחה, ולא רק את המספרים היבשים.
