אקסטא רכוב
צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות רוכשת חברה ירושלמית ב-31 מיליון דולר

נתנאל אריאל | (1)
נושאים בכתבה אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות -1.25% הדואלית רוכשת את חברת Rokar BAE Systems כ-31 מיליון דולר, לא כולל מזומן בקופת Rokar. החברה מפתחת מקלטי GPS ומערכות הנחייה ליישומים ביטחוניים, וממוקמת בהר חוצבים בירושלים.

על פי אלביט "הרכישה נועדה לחזק את יכולותיה של אלביט מערכות בתחום הדיוק למערכות נשק ביבשה באוויר ובים. טכנולוגיות מתוצרת רוקאר כבר משולבות בחימוש המדויק  של אלביט מערכות, המתמחה בתחום החימוש המדויק מזה שנים רבות. פעילות זו התרחבה, עם רכישת תעש מערכות בשנת 2018".

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "ישנה עליה בדרישה לפתרונות האש המדויקים והמרושתים שלנו. הטכנולוגיות של Rokar מוטמעות במערכות שלנו והרכישה תעצים עוד יותר את היכולות שלנו בתחום פעילות זה ההולך וגדל".

 

בדוחות ל-2020 אלביט עקפה את צפי האנליסטים בהכנסות ובשורה התחתונה

בשבוע שעבר דיווחה אלביט בדוחותיה ל-2020 על הכנסות ברבעון הרביעי של כ-1.378 מיליארד דולר, לעומת 1.322 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019, ועלייה של 4% - גבוה מכ-1.33 מיליארד דולר על פי צפי האנליסטים. הרווח התפעולי Non-GAAP ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-113.8 מיליון דולר לעומת כ-125.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 9%. 

הרווח הנקי Non-GAAP המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-105 מיליון דולר (רווח למניה של 2.38 דולר), בהשוואה לרווח של 109.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (רווח למניה של 2.47 דולר), ירידה של כ-4% אך גבוה מצפי האנליסטים שעמד על 1.93 דולר למניה.

 

עליה של 2.7% ברווח התפעולי ל-2020, עליה של 7% ברווח הנקי

הכנסות לשנת 2020 הסתכמו ב-4.663 מיליארד דולר לעומת 4.508 מיליארד דולר ב-2019, עליה של כ3% - וגבוה מצפי אנליסטים של 4.62 מיליארד דולר. על פי החברה, התחומים העיקריים שתרמו להכנסות החברה היו תחום המערכות המוטסות ותחום מערכות היבשה. הגידול במכירות המערכות אלקטרואופטיות נבע בעיקר ממכירות של ENV.

הרווח התפעולי Non-GAAP לשנת 2020 הסתכם בסך של כ- 390.1 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי בסך 379.7 מיליון דולר ב-2019, עליה של כ-2.7%. הרווח הנקי לשנת 2020 Non-GAAP המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ב-318.5 מיליון דולר (רווח של 7.2 דולר למניה), בהשוואה ל-297.8 מיליון דולר אשתקד (רווח של 5.38 למניה), עליה של כ-7% - וגבוה מצפי האנליסטים שעמד על 6.26 דולר למניה. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מה האנליסטים צופים קדימה?

על פי האנליסטים, בשנת 2021 אלביט צפויה להכניס כ-4.78 מיליארד דולר, ולרווח למניה של 6.85 דולר למניה.

צבר ההזמנות גדל ב-10%

צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף 2020 הסתכם ב-11 מיליארד דולר, לעומת צבר של 10 מיליארד דולר בסוף 2019. כ-65% מצבר ההזמנות של החברה נובע מהזמנות מלקוחות מחוץ לישראל, וכן כ-65% מצבר ההזמנות מתוכנן לביצוע במהלך השנתיים הקרובות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איזה כייף להימכר לאלביט?, גם קופה מלאה,גם בורות ויהירות (ל"ת)
    אריק-נייס 01/04/2021 17:21
    הגב לתגובה זו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.