
איירון סורס במו"מ להנפקה דרך ספאק לפי שווי של 10 מיליארד דולר
החברה הישראלית שפיתחה טכנולוגיה לפרסום בדיגיטל במגעים מול שלד של חברת ההשקעות Thoma Bravo. מדובר בקפיצה של פי 5 ויותר בשווי תוך שנה וחצי. שותפות המו"פ ביג-טק 50 הנסחרת בת"א מחזיקה גם כן במניות של איירון סורס
איירון סורס הישראלית המפתחת טכנולוגיה לפרסום דיגיטלי בדרך להנפיק בוול סטריט דרך ספאק, לפי שווי של 10 מיליארד דולר לפחות - כך לפי הדיווח בבלומברג. בסוכנות הידיעות כותבים כי הסטארט אפ ימוזג לתוך השלד Thoma Bravo Advantage (סימול: TBA) הנסחר בניו-יורק ושייך לקרן השקעות אמריקאית בשם זה. לשותפות המו"פ ביג-טק 50 -2.15% שהונפקה באחרונה בת"א ונסחרת לפי שווי של כ-120 מיליון שקל אחזקות בשיעור קטן באיירון סורס, אותן רכשה -1.5 מיליון דולר. חברת שלד עולה בטרום מסחר בכ-5%. בסוף 2019 השקעה שביצעה קרן ההשקעות CVC באיירון סורס שיקפה לה שווי של 1.75 מיליארד דולר. השווי לפי הדיווח בבלומברג משקף קפיצה של פי 5 ויותר בפרק זמן של כשנה וחצי בלבד. מאז הקמתה ב-2011, איירון סורס גייסה כ-570 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום כאלף עובדים. CVC מחזיקה בכ-26% ממניות החברה, אותן רכשה עבור 450 מיליון דולר, ובעלי מניות בולטים נוספים הם המייסדים תומר בר זאב ורועי, אייל ואיתי מילרד, (32% לארבעתם יחד), ויולה ונצ'רס (10%) - שהייתה זו שקידמה את המהלך. עוד משקיעים באיירון סורס המיליארדרים לן בלווטניק וחיים סבן, לאומי פרטנרס, הפרסומים ראובן אדלר ואייל חומסקי וכן קבוצת אלייד של יצחק סוארי (המחזיקה בין היתר בצ'מפיון מוטורס, ניופאן וממן). יו"ר ובעל השליטה בביג-טק 50, שותפות המשקיעה בסטארט-אפים בשלבים מתקדמים, הוא אריק צ'רניאק, מייסד Supersonic שנמכרה לאיירון סורס תמורת כ-200 מיליון דולר לפני 5 שנים. צ'רניאק מכר לביג-טק חלק ממניותיו באיירון סורס. חברות פורטפוליו נוספות של השותפות הן ויה (תחבורה חכמה), פיוניר ופאנדבוקס. שתי האחרונות הן חברות פינטק (הראשונה עוסקת בפתרונות סליקה, השנייה בהלוואות) שלפי הדיווחים מתכננות גם הן להנפיק בוול סטריט באמצעות ספאק - פיוניר לפי שווי של כ-3 מיליארד דולר ופאנדבוקס לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. ספאקים (SPAC - Special Purpose Acquisation Company) הם למעשה מעין שלדים בורסאיים ללא פעילות קיימת, שנשענים על המוניטין של היזמים מאחוריהם, שמתחייבים בפני המשקיעים בהם לאתר תוך שנתיים חברה אותה ירכשו.
- 1.זה הזמן להשקיע בביג-טק (ל"ת)מייק1 15/03/2021 13:20הגב לתגובה זו

הבנקים זינקו בכ-6%, הפניקס זינקה 7%; סאפיינס ב-24%
נעילה חיובית בתל אביב: הבנקים זינקו על רקע הגדלת הדיבינד הצפוי, סאפיינס זינקה בעקבות הרכישה המסתמנת
המסחר ננעל בירוק בוהק: מדד ת"א 35 הוסיף 1.42% ומדד ת"א 90 עלה 1.59%.
במבט על הסקטורים, מדד הבנקים זינק 5.88%, מדד הביטוח עלה 3.4%, מדד הנפט והגז סגר שלילי ב-0.78% ומדד הנדל"ן עלה 0.82%. הבנקים כמובן גנבו את ההצגה. עליות מטורפות של 6%, בעיקר כי הם יחלקו 50% מהרווחים ברבעון הקרוב כדיבידנדים ומדובר על דיבידנדים מאוד משמעותיים.
מדד MSCI עושה עדכון ומניית הפניקס הפניקס -2.4% צפויה להיכנס למדד. עדכון MSCI - הפניקס מצטרפת למדד MSCI ישראל, מי עוד ברשימה?
בנק ישראל יאפשר לבנקים לחלק עד 50% מהרווח הנקי לבעלי המניות כדיבידנד, לעומת 40% עד כה, צעד שתקף בשלב זה רק לרבעון השני וייבחן מחדש ברבעון הבא. ההחלטה מגיעה על
רקע ירידה ברמת הסיכון במשק, עודפי הון משמעותיים והיערכות הבנקים לפרסום דוחות חזקים במיוחד. המניות במגמה חיובית ומדד הבנקים עולה מעל 3%
חמשת הבנקים
הגדולים צפויים לדווח יחד על רווח נקי של 8.5-9 מיליארד שקלים ברבעון השני, עם תשואה ממוצעת להון של 16%-17%. סביבת הריבית הגבוהה, פעילות כלכלית ערה במשק, יתרות עו"ש גבוהות ורוח גבית משוק ההון צפויים לתמוך בשורת הרווח, ולתרום לתוצאות חזקות גם בהכנסות מעמלות וניירות
ערך. עם זאת, לא הכל רק ורוד. הסיכונים המרכזיים מגיעים מהגברת התחרות בשוק האשראי, לחץ רגולטורי, כולל מס זמני על רווחי יתר, והיחלשות בשוק הנדל"ן, שמתבטאת בירידה בביקושים להלוואות משכנתא. אחרי עלייה של כמעט 40% במדד הבנקים מתחילת השנה ומעל 80% ב-12 חודשים, השאלה
המרכזית כעת היא לא אם הדוחות יהיו טובים, אלא כמה מזה כבר מגולם במחיר. הניתוח המלא לרבות ניתוח מניות הביטוח - לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות?
ומה עם מניות הביטוח
- סאנפלאואר מנזקת 8% אפקון ב-6%; הבנקים נופלים ב-2%
- סיכום שבועי בת"א - הירידות מעמיקות והמשקיעים מחפשים ביטחון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלב חדש במסחר בבורסה
היום מתחיל שלב מסחר חדש במסחר בבורסה שנקרא שלב ה-TAL (ראשי תיבות של Trading at last). שלב זה מתחיל מיד לאחר שלב הנעילה והוא נמשך כ-5-6 דקות. בשלב זה ניתן להעביר הוראות קנייה ומכירה ללא מחיר. ככל שיהיה מפגש בין קונים למוכרים הוא יבוצע לפי שער הנעילה. השלב הזה נועד בעיקר לקרנות פאסיביות - מחקות וסל שעוקבות אחרי המדדים, הן צריכות במקרים רבים להתכסות והשלב הזה מאפשר להן יותר "מרווח" כדי להתכסות ולעקוב במדויק אחרי המדדים.

צים תימחק מניו יורק? גליקמן ואונגר מנסים להשתלט בפרמיה של 30%
אלי גליקמן מנכ"ל צים רוקח עסקה שבה הוא ישתלט על צים וימחק אותה מוול סטריט. בשלב הבא צים עשויה להתמזג עם ריי שיפינג של רמי אונגר
מנכ"ל צים, אלי גליקמן במהלך לרכוש את השליטה בצים ולמחוק אותה מהמסחר. צים שנסחרת מתחת למזומנים (אם כי יש התחייבויות עתידיות) ובמכפיל רווח נמוך, היא שחקנית משמעותית בתחום הספנות ולמרות תחזיות אפורות לפני שנה-שנה וחצי היא מצליחה עדיין לייצר רווחים מרשימים (מכפיל רווח מתחת ל-8). כל זה קורה למרות מצב לא פשוט בכמה זירות - תעלת סואץ סגורה, עלייה בהיקף המכולות וההאטה מסוימת בשווקים.
זה כנראה מעיד על הפוטנציאל בתקופות הטובות וגליקמן נערך לכך - לצד מנהלים בכירים בצים הוא חובר לאיש העסקים רמי אונגר, שמייבא רכבי קיה ובעל חברת הספנות ריי שיפינג, על מנת לרכוש את השליטה. השאלה - למה שהציבור יסכים למחיקה. למרות שיש פרמיה שכנראה תגיע לקרוב ל-30%, עדיין צים שנסחרת בכ-1.85 מיליארד דולר כבר ביקרה לא מזמן במספרים שהקבוצה רוצה לשלם כ-2.5 מיליארד דולר. זאת לא בוננזה אדירה בהינתן הפוטנציאל בצים.
בשביל גליקמן זו יכולה להיות עסקת חייו. משכיר בכיר הוא יקפוץ לעמדה של חלק מבעלי השליטה. השבחה בהמשך עשויה להיות מאוד רווחית, בקנה מידה של עשרות ומאות מיליוני דולרים. אלא שכעת גליקמן בא ללא יכולות מימוניות ולכן אונגר הוא דמות מפתח בעסקה. אונגר הוא מעשירי הארץ, שגם מחזיק בפעילות סינרגטית לצים. הכוונה היא, ככל הנראה, למזג בהמשך את צים וריי.
עסקה כזו תהיה ממונפת והיא תיעזר בכמות המזומנים הגדולים בקופה. הסיכון בעסקה כזו הוא כמובן שינוי בתנאי השוק. צים חיה בשוק מחזורי כשכעת אנחנו עומדים לקראת כניסה גדולה מאוד של ספינות חדשות, אלא שבמקביל הצרכים גדלים ויש כמויות גדולות של ספינות ישנות שיוצאות מהמחזור. צים חידשה את רוב הצי שלה בשנים האחרונות והיא נמצאת במבנה תפעולי שמתמודד טוב עם התחרות. היא יעילה ורווחית והיא בהדרגה גם עולה בנתח השוק העולמי.
- "צים גמישה ורווחית יותר מהמתחרות וממוקדת; לא התפתנו כמו אחרים לגוון את הפעילות"
- צים מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה ומאשררת תחזית; המניה עולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסייקליות של השוק לא מרתיעה את גליקמן מעסקה נוכחית כי הוא רואה לטווח בינוני-ארוך. הזמנת ספינות זה עניין של מספר שנים ותמיד יהיה מצב בשוק שכאשר הכל טוב מזמינים ספינות חדשות וכשהספינות האלו מגיעות וגדלה התחרות, מצמצמים הזמנות. ואז השוק חוזר להיות טוב. חברות שיודעות לעבור את המשבר, מגיעות לגאות, וצים נמצאת במב שהיא חזקה פיננסית, תפעולית ועם כרית מזומנים גדולה. כלומר, להבדיל מבעבר שהיא קרסה מספר פעמים והגיע להסדר חוב, מצבה עכשיו טוב.
המכשול העיקרי של גליקמן יהיה הציבור. לא בטוח שהוא יהיה מוכן למחוק את צים במחיר שגליקמן ואונגר רוצים.