גאון אחזקות מדווחת על צמיחה בשורה העליונה והתחתונה
קבוצת גאון אחזקות 0% עוסקת בתחום תשתיות המים והזורמים בישראל, ופועלת בשלושה תחומים עיקריים: תשתיות והתעשיה, מערכות בנין ותחום מערכות בקרה ומדידה. ההכנסות ברבעון הרביעי עלו בכ-4.4% לכ-135.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-130.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מגידול במגזר מדידה ובקרה בקיזוז מגזר תשתיות ומערכות בניין.
הכנסות הקבוצה בשנת 2020 הסתכמו לכ-511.1 מיליון שקל, לעומת סך של כ-517.6 מיליון שקל בשנת 2019. ההכנסות במגזר תשתיות ותעשיה רשמו ירידה קלה של כ-1% לכ-399 מיליון שקל לעומת כ-404 מיליון שקל בשנת 2019, ההכנסות במגזר מערכות בניין הסתכמו בשנת 2020 בכ-64.5 מיליון שקל לעומת כ-70.9 מיליון שקל ב-2019, ההכנסות במגזר ברזים כדוריים ואביזרים עלו בשנת 2020 לכ-56.3 מיליון שקל לעומת כ-55 מיליון שקל ב-2019, והכנסות מגזר 'אחרים' הכולל את תחום המדידה והבקרה ותחום הגילוון עלו לכ-47.6 מיליון שקל לעומת כ-42.3 מיליון שקל ב-2019
החברה רשמה ברבעון הרביעי רווח נקי של כ-2.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון צמח בכ-40% לכ-20.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-14.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בשנת 2020 הסתכם לכ-13.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-13.9 מיליון שקל בשנת 2019. יצוין, כי בשנת 2020 נרשמו הוצאות מיסים בסך כ-8 מיליון שקל, ואילו ב-2019 נרשמו הכנסות מיסים בסך כ-3.1 מיליון שקל, לאור הסכם פשרה שנחתם מול רשות המיסים בגין הקרקע בצריפין.
"דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך 10 מיליון שקל ורכישה עצמית של מניות בסכום של עד 5 מיליון שקל. הרכישות תבוצענה מעת לעת, בתקופה של שנה, בהתאם לשיקול דעת הנהלת החברה." הוסיפה החברה. מנית החברה מטפסת כעת בכ-4% אל שווי של 134.7 מיליון שקל, כלומר ביחס לתוצאות 2020, החברה נסחרת במכפיל מכירות של 0.26, במכפיל רווח של כ-9.8 ובמכפיל EBITDA נמוך מ-2.
גיא רגב, מנכ"ל קבוצת גאון: "למרות השנה הלא פשוטה שעובר השוק הבינלאומי והמקומי עקב מגפת הקורונה ,אנחנו מסכמים את שנת 2020 עם שיפור משמעותי ברווחיות התפעולית של הקבוצה והכפלת הרווח לפני מס, זאת כתוצאה ישירה לצעדים שביצענו בשנים האחרונות במיקוד הפעילויות ,ייעול וחסכון משמעותי בתקורות."
"קבוצת גאון ממוקדת בענף תשתיות ההולכה שוק צומח שנהנה מהשקעות לאומית בהיקפים עצומים, עם פלטפורמת פעילות יצור יעילה הרבה יותר, ומנועי צמיחה משמעותיים שישמשו להמשך הצמיחה האורגנית בשנים הבאות. בכוונתנו להמשיך ולהרחיב את היקפי הפעילות, בין היתר באמצעות הרחבת סל המוצרים, הגדלת פעילות הסחר וכניסה לפעילויות נוספות משיקות וסינרגטיות."
- 1.יובל 14/03/2021 20:14הגב לתגובה זוגאון קבוצה

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
