דב סלע
צילום: BIZTV
TV

"אנחנו רק מגרדים את הפוטנציאל. 4.5 מיליארד דולר עוד מחכים"

מנכ"ל ראדא, דב סלע, בראיון על הפוטנציאל בשוק המכ"מים העולמי, על ההשקעה המפתיעה בחברה לרכבים אוטונומיים וגם - האם ראדא תישאר עצמאית או תירכש ע"י חברה גדולה בתחום? - צפו בראיון
עדי ברזילי | (6)

חברת ראדא, המפתחת בעיקר מערכות מכ"מ לשוק הביטחוני, הכפילה את השווי שלה בחצי השנה האחרונה ל-600 מיליון דולר וניצלה את העלייה בשווי לגיוס של 50 מיליון דולר. ראדא שעד לפני מספר שנים היתה חברה מדשדשת, הפכה לצומחת ורווחית ובהתאמה המשקיעים "גילו" אותה. בחמש השנים האחרונות, המניה זינקה פי 13. האם השיפור בתוצאות יימשך? מה פוטנציאל הוק של החברה? האם החברה תישאר עצמאית או תירכש בהמשך? שאלנו בראיוןTV את מנכ"ל החברה, דובי סלע:

"אנחנו צומחים כמו משוגעים. אנחנו בשוק דיפנס אבל מתנהגים כמו חברת טכנולוגיה. מייצרים למדף ומוכרים לפי תחזיות. לפעמים מספקים סחורה תוך שבועות ספורים. כל זה דורש מזומנים" מסביר סלע את הרציונל מאחורי הגיוס. כולל הצורך בגיוס עוד אנליסטים ולשבת על תזרים מזומנים נוח.

ראדא מתמחה במערכות מכ"מים טקטיים לכוחות תמרון, לטווח קצר. מכ"מים שמסוגלים לגלות איומים מסביב לכוח הנע. סלע מעריך שמדובר בשוק בגודל של 5 מיליארד דולר "אנחנו והמתחרים רק מגרדים אותו. מתוך 5 מיליארד דולר, ארבעה וחצי עוד מחכים".

ואיך קרה שראדא, הביטחוניסטית, השקיעה במוצר לשוק הפרטי? סלע מסביר שהיעד הוא ליצור מגנט סביב העולם של טכנולוגיות מכ"ם וכך לייצר סינרגיה של טכנולוגיות בין השוק הצבאי לפרטי והוא מאמין שההשקעה בשוק הרכבים האוטונומיים יעזור לצמיחה של ראדא בעוד 3-5 שנים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ליאור 10/03/2021 13:03
    הגב לתגובה זו
    לא יודע להעריך כמה המחיר של המניה הוגן או לא הוגן ומה פוטנציאל הצמיחה, אבל כן יכול להגיד שיש להם מהנדבים נהדרים ולפחות מוצר אחד מצוין במחיר מאוד תחרותי ביחס לשוק.
  • 5.
    יואל 10/03/2021 10:16
    הגב לתגובה זו
    הרבה פוטנציאל, בהצלחה
  • 4.
    נתי 10/03/2021 09:07
    הגב לתגובה זו
    ראדא היא אחת מהן
  • 3.
    ראדא הולכת להפציץ בשנים הקרובות. שגר ושכח. (ל"ת)
    מימי 10/03/2021 08:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא רואים את הכתבה (ל"ת)
    אנונימי 10/03/2021 08:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניפלא (ל"ת)
    נתי 10/03/2021 08:14
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס -4.56%  תעלה ב-1.7%, טבע -2.16%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


אחרי פתיחה חלשה לדצמבר, המומנטום חזר לשוק המקומי כשגם מעבר לים יש שיפור בסנטימנט. זה זמן טוב גם לבדוק מי שלושת המניות שהניבו את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת החודש ומה הסיבות לזה: