דב סלע
צילום: BIZTV
TV

"אנחנו רק מגרדים את הפוטנציאל. 4.5 מיליארד דולר עוד מחכים"

מנכ"ל ראדא, דב סלע, בראיון על הפוטנציאל בשוק המכ"מים העולמי, על ההשקעה המפתיעה בחברה לרכבים אוטונומיים וגם - האם ראדא תישאר עצמאית או תירכש ע"י חברה גדולה בתחום? - צפו בראיון
עדי ברזילי | (6)

חברת ראדא, המפתחת בעיקר מערכות מכ"מ לשוק הביטחוני, הכפילה את השווי שלה בחצי השנה האחרונה ל-600 מיליון דולר וניצלה את העלייה בשווי לגיוס של 50 מיליון דולר. ראדא שעד לפני מספר שנים היתה חברה מדשדשת, הפכה לצומחת ורווחית ובהתאמה המשקיעים "גילו" אותה. בחמש השנים האחרונות, המניה זינקה פי 13. האם השיפור בתוצאות יימשך? מה פוטנציאל הוק של החברה? האם החברה תישאר עצמאית או תירכש בהמשך? שאלנו בראיוןTV את מנכ"ל החברה, דובי סלע:

"אנחנו צומחים כמו משוגעים. אנחנו בשוק דיפנס אבל מתנהגים כמו חברת טכנולוגיה. מייצרים למדף ומוכרים לפי תחזיות. לפעמים מספקים סחורה תוך שבועות ספורים. כל זה דורש מזומנים" מסביר סלע את הרציונל מאחורי הגיוס. כולל הצורך בגיוס עוד אנליסטים ולשבת על תזרים מזומנים נוח.

ראדא מתמחה במערכות מכ"מים טקטיים לכוחות תמרון, לטווח קצר. מכ"מים שמסוגלים לגלות איומים מסביב לכוח הנע. סלע מעריך שמדובר בשוק בגודל של 5 מיליארד דולר "אנחנו והמתחרים רק מגרדים אותו. מתוך 5 מיליארד דולר, ארבעה וחצי עוד מחכים".

ואיך קרה שראדא, הביטחוניסטית, השקיעה במוצר לשוק הפרטי? סלע מסביר שהיעד הוא ליצור מגנט סביב העולם של טכנולוגיות מכ"ם וכך לייצר סינרגיה של טכנולוגיות בין השוק הצבאי לפרטי והוא מאמין שההשקעה בשוק הרכבים האוטונומיים יעזור לצמיחה של ראדא בעוד 3-5 שנים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ליאור 10/03/2021 13:03
    הגב לתגובה זו
    לא יודע להעריך כמה המחיר של המניה הוגן או לא הוגן ומה פוטנציאל הצמיחה, אבל כן יכול להגיד שיש להם מהנדבים נהדרים ולפחות מוצר אחד מצוין במחיר מאוד תחרותי ביחס לשוק.
  • 5.
    יואל 10/03/2021 10:16
    הגב לתגובה זו
    הרבה פוטנציאל, בהצלחה
  • 4.
    נתי 10/03/2021 09:07
    הגב לתגובה זו
    ראדא היא אחת מהן
  • 3.
    ראדא הולכת להפציץ בשנים הקרובות. שגר ושכח. (ל"ת)
    מימי 10/03/2021 08:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא רואים את הכתבה (ל"ת)
    אנונימי 10/03/2021 08:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניפלא (ל"ת)
    נתי 10/03/2021 08:14
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

באלומיי מחזיקים גם גופים מוסדיים גדולים, ובהם ילין לפידות, כלל, הפניקס ומנורה. עדיין לא כל בעלי השליטה חתמו סופית על ההסכם, אך אם תושלם, העסקה תהפוך את נופר לשחקנית משולבת, כזו שפועלת הן באנרגיה מתחדשת והן בייצור חשמל קונבנציונלי. עבור ינאי, מדובר במהלך שמרחיב משמעותית את פרופיל הפעילות של החברה.


העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.