דב סלע
צילום: BIZTV
TV

"אנחנו רק מגרדים את הפוטנציאל. 4.5 מיליארד דולר עוד מחכים"

מנכ"ל ראדא, דב סלע, בראיון על הפוטנציאל בשוק המכ"מים העולמי, על ההשקעה המפתיעה בחברה לרכבים אוטונומיים וגם - האם ראדא תישאר עצמאית או תירכש ע"י חברה גדולה בתחום? - צפו בראיון
עדי ברזילי | (6)

חברת ראדא, המפתחת בעיקר מערכות מכ"מ לשוק הביטחוני, הכפילה את השווי שלה בחצי השנה האחרונה ל-600 מיליון דולר וניצלה את העלייה בשווי לגיוס של 50 מיליון דולר. ראדא שעד לפני מספר שנים היתה חברה מדשדשת, הפכה לצומחת ורווחית ובהתאמה המשקיעים "גילו" אותה. בחמש השנים האחרונות, המניה זינקה פי 13. האם השיפור בתוצאות יימשך? מה פוטנציאל הוק של החברה? האם החברה תישאר עצמאית או תירכש בהמשך? שאלנו בראיוןTV את מנכ"ל החברה, דובי סלע:

"אנחנו צומחים כמו משוגעים. אנחנו בשוק דיפנס אבל מתנהגים כמו חברת טכנולוגיה. מייצרים למדף ומוכרים לפי תחזיות. לפעמים מספקים סחורה תוך שבועות ספורים. כל זה דורש מזומנים" מסביר סלע את הרציונל מאחורי הגיוס. כולל הצורך בגיוס עוד אנליסטים ולשבת על תזרים מזומנים נוח.

ראדא מתמחה במערכות מכ"מים טקטיים לכוחות תמרון, לטווח קצר. מכ"מים שמסוגלים לגלות איומים מסביב לכוח הנע. סלע מעריך שמדובר בשוק בגודל של 5 מיליארד דולר "אנחנו והמתחרים רק מגרדים אותו. מתוך 5 מיליארד דולר, ארבעה וחצי עוד מחכים".

ואיך קרה שראדא, הביטחוניסטית, השקיעה במוצר לשוק הפרטי? סלע מסביר שהיעד הוא ליצור מגנט סביב העולם של טכנולוגיות מכ"ם וכך לייצר סינרגיה של טכנולוגיות בין השוק הצבאי לפרטי והוא מאמין שההשקעה בשוק הרכבים האוטונומיים יעזור לצמיחה של ראדא בעוד 3-5 שנים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ליאור 10/03/2021 13:03
    הגב לתגובה זו
    לא יודע להעריך כמה המחיר של המניה הוגן או לא הוגן ומה פוטנציאל הצמיחה, אבל כן יכול להגיד שיש להם מהנדבים נהדרים ולפחות מוצר אחד מצוין במחיר מאוד תחרותי ביחס לשוק.
  • 5.
    יואל 10/03/2021 10:16
    הגב לתגובה זו
    הרבה פוטנציאל, בהצלחה
  • 4.
    נתי 10/03/2021 09:07
    הגב לתגובה זו
    ראדא היא אחת מהן
  • 3.
    ראדא הולכת להפציץ בשנים הקרובות. שגר ושכח. (ל"ת)
    מימי 10/03/2021 08:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא רואים את הכתבה (ל"ת)
    אנונימי 10/03/2021 08:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניפלא (ל"ת)
    נתי 10/03/2021 08:14
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

גילת לווינים
צילום: תמר מצפי

גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת

ההנפקה מתבצעת במחיר של 11.25 דולר למניה, בדיסקאונט של כ-7.9% על המחיר הממוצע בעשרת ימי המסחר הקודמים, ומביאה דילול של כ-12.15% בדילול מלא; המניה נופלת ב-6%

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה גילת גיוס הון

מניית גילת גילת -6.83% , חברת תקשורת לוויינית שמספקת פתרונות קישוריות רחבת פס לשווקים אזרחיים וביטחוניים, נסחרת היום בירידה של 6% לאחר שהודיעה על גיוס הון פרטי בהיקף של כ-100 מיליון דולר. החברה מציינת שדירקטוריון החברה אישר קבלת התחייבויות בהקצאה פרטית למשקיעים מוסדיים וכשירים מישראל, ושמדובר בהקצאה שנרשמת בה ביקוש יתר. הכסף ישמש לרכישות. עדי צפדיה, מנכ"ל גילת אומר

לביזפורטל כי "החברה נמצאת במגמה של התרחבות כולל התרחבות לא אורגנית על ידי רכישות נוספות ולכך בעיקר אמור לשמש הכסף". 

ועדיין - את המשקיעים זה לא באמת מעניין. הם המפסידים בהנפקות כאלו - גם גופים "מקורבים" קיבלו מניות בדיסקאונט גדול וגם המניה יורדת כי יש דילול. הם רואים את ההפסד, ומילים על צמיחה עתידית לא ממש מרפאים את ההפסד. במבט קר - הנהלת גילת צודקת - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך, ובמיוחד שהמחיר טוב. אחרי העלייה המרשימה בשנה וחצי האחרונות זה זמן טוב להנפיק. 

גיוס של 100 מיליון דולר

החברה צפויה להנפיק ולמכור 8,888,889 מניות במחיר של 11.25 דולר למניה, כך שהיקף הגיוס ברוטו מגיע לכ-100 מיליון דולר. לפי החברה, ההקצאה מיועדת למשקיעים מוסדיים ולמשקיעים כשירים כהגדרתם בחוק ניירות ערך. החברה מדגישה שהמחיר נקבע בדיסקאונט של כ-7.9% ביחס למחיר הממוצע המשוקלל לפי מחזור בעשרת ימי המסחר הרצופים שקדמו ל-15 בדצמבר, כלומר מתחת למחיר שבו המניה נסחרה בממוצע בתקופה קצרה ממש לפני העסקה. בפועל, זה מנגנון די מוכר בעסקאות כאלה, לקבוע מחיר שמספיק אטרקטיבי כדי “לסגור” את ההקצאה מהר ובוודאות, אבל כזה שגם יוצר פער מול המחיר שהשוק ראה קודם.

אחרי השלמת ההקצאה, המניות החדשות צפויות להוות כ-12.15% מהון המניות של החברה בדילול מלא, וזה כבר מספר שמורגש במבנה ההון ולא תוספת שולית. מהצד של הקופה, גילת מעריכה שהתמורה נטו אחרי הוצאות הנפקה תעמוד על כ-98.8 מיליון דולר, כלומר כמעט כל סכום הגיוס נכנס פנימה אחרי העלויות. החברה מציינת שההשלמה צפויה במהלך דצמבר בכפוף לתנאי סגירה מקובלים, כך שבשלב הזה העסקה מוגדרת כעסקה בתהליך שמגובה בהתחייבויות, אבל עדיין תלויה בהשלמת השלבים הטכניים עד הסגירה.

למה המניה מגיבה בירידה

ביום שיוצאת הודעה על הנפקה פרטית, המסחר בדרך מכוון לעוגן -  כשמחיר ההנפקה נמוך מהמחיר הממוצע שלפני העסקה, נוצר פער שמושך את התמחור לכיוון המחיר החדש, כי פתאום יש “מחיר עסקה”.

לתמונה הזו נכנס גם הדילול, המשקיעים מדוללים במחיר נמוך - הם נפגעים.