ד"ר דדי סגל - פנאקסיה
צילום: יחצ

פנאקסיה ושיח יתחילו לייצא קנאביס לגרמניה לפני סוף החודש

החברות קיבלו היתר יצוא מסחרי לגרמניה ממשרד הבריאות עבור סדרת מוצרים מבוססי קנאביס רפואי שמגדלת שיח ואשר תימכר תחת המותג משותף לפנאקסיה ולענקית הפארמה האירופאית Neuraxpharm
ערן סוקול | (1)

חברת הקנאביס הרפואי פנאקסיה ישראל הודיעה על קבלת היתר יצוא מסחרי לגרמניה ממשרד הבריאות עבור סדרת מוצרים מבוססי שמן קנאביס רפואי שתימכר תחת המותג Naxiva-Panaxol, המשותף לה ולענקית הפארמה האירופאית Neuraxpharm. פנאקסיה היא החברה הראשונה לקבל היתר ליצוא מסחרי בגרמניה, שוק הקאנביס הגדול והצומח ביותר באירופה ותעשה שימוש בקנאביס שמגדלת השותפה העסקית שיח מדיקל -0.17% .

 

בחודש האחרון קיבלה פנאקסיה היתרי יצוא גם לאוסטרליה ולפורטוגל, אולם בחברה מעריכים כי פוטנציאל השוק בגרמניה גדול הרבה יותר מזה שבמדינות אלו ובהתאמה כי היתר יצוא זה הוא בבחינת אירוע משמעותי עבור החברה, שנערכת כבר למעלה משנה למימוש אסטרטגיית היצוא שלה למדינה, המהווה עבורה נקודת מפנה עסקית.

לפני שבועות בודדים הודיעה החברה על קבלת אישור רגולטורי סופי מרשויות הבריאות בגרמניה, לשיווק והפצה של סדרת מוצרי הקנאביס שלה בגרמניה. בכך למעשה חותמת החברה את כל ההליכים הרגולטוריים הדרושים ליצוא מסחרי ראשון למדינה. משלוח ראשון של המוצרים צפוי לצאת לגרמניה עד סוף השנה.

 

עבור החברה מדובר באבן דרך משמעותית שתוביל למימוש האסטרטגיה העסקית ליצוא מוצרי פרימיום לשוק הגרמני הצעיר המונה היום מעל ל-70 אלף מטופלים ובעל פוטנציאל צמיחה משמעותי בתחום בשנים הקרובות. בחברה מציינים כי ההוצאה החודשית הממוצעת של מטופל קנאביס רפואי בגרמניה עומדת על כ-400 אירו לחודש, לעומת הוצאה חודשית ממוצעת של כ-500 שקל למטופל בישראל. על כן, הרווחיות הטמונה במכירת מוצרים בשוק האירופאי מהווה בשורה משמעותית עבור החברה, שמכירותיה, בדומה לחברות הקנאביס האחרות, התבססו עד כה על השוק הישראלי בלבד.

 

סדרת מוצרי Naxiva-Panaxol מיוצרת על ידי פנאקסיה  על פי דרישות תקן EU-GMP. המוצרים מיוצרים מחומר גלם המגודל על ידי שותפתה של פנאקסיה, שיח מדיקל -0.17% , במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברות.

 

אתמול הודיעה פנאקסיה על קבלת היתרים ממשרד הבריאות ליצוא דוגמאות של טבליות קנאביס רפואי ושמני קנאביס רפואי לצרפת, כחלק מהגשת מועמדות להשתתפות בפיילוט של ממשלת צרפת לאסדרת ענף הקנאביס הרפואי במדינה. הפיילוט צפוי להתחיל בחודשים הקרובים ולהמשך כשנתיים ובמסגרתו יבחרו 5-6 חברות שתספקנה מוצרי קנאביס רפואי ל-3,000 מטופלים שיעמדו בקריטריונים שיקבעו, ללא תמורה.

הגשת המועמדות בפיילוט נעשתה יחד עם שותפתה Neuraxpharm, לאחר שהשתיים הודיעו בחודש שעבר על הרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגי ביניהן לשוק הצרפתי ועל התקשרות במזכר הבנות מחייב.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

בנוסף לסדרת המוצרים שאושרו כעת ליצוא, במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם Neuraxpharm יוגשו בהמשך בקשות לרישום ולשיווק של מוצרים מתקדמים נוספים שפיתחה פנאקסיה, כולל טבליות, פתילות (נרות) ומוצרים לשאיפה על פי דרישות הרגולציה בגרמניה.

ד"ר דדי סגל, מייסד ומנכ"ל פנאקסיה ישראל: "זהו יום גדול עבור פנאקסיה אליו נערכנו תקופה ממושכת. קבלת היתר היצוא לגרמניה היא אבן הדרך החשובה ביותר עבור החברה עד היום ומהווה נקודת מפנה בפעילותה. פנינו אל השוק הגרמני שנמצא בצמיחה מתמדת כשאנו צופים להוציא משלוח ראשון עד סוף השנה כמתוכנן, ובתחילת 2021 להתחיל מכירות מסחריות בגרמניה לסדרת מוצרי הקנאביס הרפואי שלנו ושל שותפתנו האסטרטגית Neuraxpharm. המוצרים שאנו מייצאים לגרמניה הם בבחינת בשורה לשוק הגרמני שייחשף לראשונה למיצויים בסטנדרטים רפואיים ומדעיים מחמירים שלא הכירו עד היום."

מנכ"ל שיח מדיקל גרופ, יוגב שריד: "חזון ייצוא הקנאביס הרפואי מתממש עם היתר ייצוא נוסף. לאחר הייצוא לאוסטרליה אנו גאים לדווח על ייצוא לגרמניה שהינה מדינה משמעותית מבחינתנו. מוקדם יותר השנה קיבלנו החלטה אסטרטגית לחבור לפנאקסיה במיזם משותף שמטרתו לייצא ולשווק תמציות ושמני קנאביס רפואי באיכות גבוהה באירופה, וזאת במטרה לייצר פעילות ייצוא משמעותית הנסמכת על הידע הרב של שתי החברות אשר יתורגם בהמשך לנתחי שוק במדינות היעד."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה עם התביעה הייצוגית נגד החברה ?? (ל"ת)
    רון 08/12/2020 11:45
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.53%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.