אלקטרה: ההכנסות עלו ב-12% ברבעון השלישי ל-2 מיליארד שקל
חברת אלקטרה -1.1% סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של כ-50.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-112.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח אשתקד כלל רווח לאחר מס בעל אופי חד פעמי בסך של כ-92 מיליון שקל (כ-116 מיליון שקל לפני מס) ממכירת פעילות חלוקת הגז הטבעי בדרום הארץ. בנטרול רווח זה, רשמה החברה אשתקד רווח נקי של כ-21 מיליון שקל, כך שהרווח הנקי עלה בכ-144%.
הכנסות הקבוצה ברבעון עלו בכ-12% לכ-1.99 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.78 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע ממגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל.
צבר העבודות של אלקטרה נכון ליום 30 לספטמבר 2020, הסתכם בכ-16 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-14.3 מיליארד שקל בסוף שנת 2019.
הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-19.4% לכ-172.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-144.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-153.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-237.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הרווח האמור ממכירת פעילות חלוקת הגז הטבעי, הסתכם ה-EBITDA ברבעון המקביל אשתקד בכ-121.6 מיליון שקל.
השיפור המשמעותי של החברה נעשה בתחום ההכנסות בפרויקטים למבנים ותשתיות בשוק המקומי. ההכנסות עלו ברבעון בכ-22.7% לכ-1.08 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-878 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במגזר עלה ברבעון בכ-334% לכ-51.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-11.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מעלייה בהיקפי הביצוע בפרויקטים של החברה בתחומים של קבלנות ראשית לתשתיות והתקנת מערכות אלקטרו-מכניות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל, עלו ההכנסות ברבעון בכ-2.4% לכ-345 מיליון שקל, בהשוואה לכ-337 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במגזר זה הסתכם ברבעון בכ-13.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-22.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח נובעת בעיקרה מהשפעות משבר הקורונה שפגעה ברווחי החברות הפועלות בתחום קבלנות מערכות אלקטרו-מכאניות בארה"ב, בניגריה ובאירופה.
במגזר שירות ואחזקה עלו ההכנסות ברבעון בכ-10.1% לכ-520.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-472.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במגזר זה עלה ברבעון בכ-5.1% לכ-43.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-41.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום הסתכמו ההכנסות ברבעון בכ-93 מיליון שקל, בהשוואה לכ-128.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בירידה של כ-28%. הרווח התפעולי במגזר זה הסתכם ברבעון בכ-9.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע מירידה זמנית בפעילות המגזר בישראל בעקבות המגבלות שהטילה הממשלה לאור משבר הקורונה וכן מירידה ברווחי חברה המטופלת לפי שיטת השווי המאזני הפועלת בסנט פטרסבורג, רוסיה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
במגזר הזכיינות רשמה החברה ברבעון הכנסות של כ-20.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-39.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה ברבעון רווח תפעולי במגזר זה של כ-1.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-110.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שכלל את הרווח ממכירת פעילות חלוקת הגז, כאמור.
ממאזן החברה, נכון ל-30 בספטמבר 2020, עולה כי סך אמצעיה הנזילים של הקבוצה (מזומנים ושווי מזומנים וניירות ערך סחירים) הסתכמו בכ-574 מיליון שקל.
ההון של החברה, נכון ל-30 בספטמבר 2020, הסתכם בכ-1.28 מיליארד שקל, מתוכו כ-1.26 מיליארד שקל הון המיוחס לבעלי המניות של החברה.
- 1.מנהל בכיר 27/11/2020 14:08הגב לתגובה זומכפיל 30 לחברה קבלנית ??? אמריקה בצבעים

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳