אחישי גל איסתא
צילום: יח"צ

איסתא רוכשת זכויות בפרויקט אונו סנטר תמורת 303 מיליון שקל

החברה תיכנס יחד עם שותפה לעסקה כוללת לרכישת הזכויות בשני בנייני משרדים, לצד 50% משטחי המסחר בפרויקט אשר צפוי לכלול ארבעה בנייני משרדים, קרקע המיועדות לשימוש מסחרי, וכן ארבעה בנייני מגורים
נושאים בכתבה קורונה תיירות

חברת איסתא 2.47% מדווחת על הסכמים לרכישת זכויות בפרויקט אונו סנטר יחד עם שותף תמורת כ-303 מיליון שקל. במסגרתם, ירכשו הצדדים את הזכויות בשני בנייני משרדים, לצד 50% משטחי המסחר בפרויקט.

על פי ההסכם, חברת הבת של איסתא - איסתא נכסים, יחד עם סלע נדל"ן בין לאומי (מוחזקת 50% על ידי החברה) ושותף ירכשו חלק מהזכויות בפרוייקט "אונו סנטר". הפרויקט צפוי לקום על שטח באור יהודה - צומת סביון, ולכלול ארבעה בנייני משרדים בני 4.5 קומות כל אחד מעל קומות ביניים וקרקע המיועדות לשימוש מסחרי, וכן ארבעה בנייני מגורים ושטחים לשימוש מסחרי נוספים.

בתוך כך, איסתא נכסים תרכוש את הזכויות בשטחי המשרדים באחד מבנייני המשרדים (בניין D), בשטח כולל של כ-10,564 מ"ר, אליהם יוצמדו 190 חניות, בתמורה לכ-100 מיליון שקל.

סלע בין לאומי תרכוש את הזכויות בשטחי המשרדים באחד מבנייני המשרדים (בניין A) בשטח כולל של כ-7928 מ"ר, אליהם יוצמדו 10 חניות ו-25 חניות כפולות, בתמורה לכ-64 מיליון שקל.

בנוסף, הרוכשים ירכשו את הזכויות ב-50% משטחי המסחר בפרויקט במושע (מתוך כ- 19,000 מ"ר), וכן כמות של 115 חניות (מתוך 230), בתמורה לכ-139.4 מיליון שקל. חלקה הכולל של החברה בשטחי המסחר, יחד עם חלקה בהחזקות סלע בין לאומי, יעמוד על 50%.

בחודש האחרון איבדה מניית החברה 22.5% והשלימה צניחה של כ-53% מתחילת השנה. כעת נסחר החברה לפי שווי שוק של כ-408 מיליון שקל, ולפי מכפיל 5 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    זאב 07/07/2020 11:09
    הגב לתגובה זו
    הוצאת עובדים מבוגרים לחלת אין להם כסף לאוכל
  • 8.
    ליז ליגד 05/07/2020 22:46
    הגב לתגובה זו
    שלושה חודשים אני אחרי ביטול טיסה שהם יעזבו טלפונים לא יריבו הם לא שלחו הכספים כבר שומשום ובנובמבר נוכלות נתראה בבית משפט
  • 7.
    איסתא 05/07/2020 22:31
    הגב לתגובה זו
    חבל שאתם לא בודקים את השותפים שלכם ...
  • 6.
    רפאל פחימה 05/07/2020 20:29
    הגב לתגובה זו
    איסתא האם אני גם שותף
  • 5.
    חיפאי 05/07/2020 17:30
    הגב לתגובה זו
    איסתא סגרה משרדים פיטרה ושלחה עובדים לחלת פנתה למדינה לקבל סיוע ושיקום ופתאום צצו מליונים לרכישת נדלן על חשבון העובדים מדהים זה שוב כמו ויזל או כמו כל טייקון בכיין או ביבי שמראה דוגמא של מסכנות על חשבון המדינה על חשבון הציבור על חשבון המסכנים משלמי המיסים רבותי קצת צניעות זה לא הזמן
  • 4.
    הם החזירו את כל הכספים עבור טיסות? (ל"ת)
    אני 05/07/2020 16:41
    הגב לתגובה זו
  • חברות הטיסה מחזירות לסוכן והסוכן ללקוח (ל"ת)
    כלכלן דמיקולו 06/07/2020 08:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גאונים 05/07/2020 15:33
    הגב לתגובה זו
    מחשבה נכונה לחשוב על גידור פיננסי לתקופת הפוסט קורונה, במיוחד שהמשרדים הולכים לשמש את משכן החדש של החברה
  • 2.
    זה לא חברת נסיעות? (ל"ת)
    ? 05/07/2020 15:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משהמ 05/07/2020 15:10
    הגב לתגובה זו
    הכיוון הוא לעבוד מהבית והם בונים על זה שיקחו אצלם משרדים ??
  • כלכלן דמיקולו 06/07/2020 08:20
    הגב לתגובה זו
    מה שהיה הוא שיהיה ואין חדש תחת השמש...אחרי שהקורונה תעבור ותעלם ויעבור מספיק זמן, אנשים ישכחו וכולם יחזרו למרוץ העכברים שהיו בו לפני הקורונה...
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסףיאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף
הועידה הכלכלית

"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״

"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ילין לפידות

בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?

באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני,  יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע.  צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״

הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.

"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.

אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.

אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסףאורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף
הועידה הכלכלית

"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"

אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אורן הר נבו אל על

אל על אל על 1.36%   של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שישראל שהכרתם. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.

אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026. 

באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.

על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה. 

אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.