איסתא רוכשת זכויות בפרויקט אונו סנטר תמורת 303 מיליון שקל
חברת איסתא 2.47% מדווחת על הסכמים לרכישת זכויות בפרויקט אונו סנטר יחד עם שותף תמורת כ-303 מיליון שקל. במסגרתם, ירכשו הצדדים את הזכויות בשני בנייני משרדים, לצד 50% משטחי המסחר בפרויקט.
על פי ההסכם, חברת הבת של איסתא - איסתא נכסים, יחד עם סלע נדל"ן בין לאומי (מוחזקת 50% על ידי החברה) ושותף ירכשו חלק מהזכויות בפרוייקט "אונו סנטר". הפרויקט צפוי לקום על שטח באור יהודה - צומת סביון, ולכלול ארבעה בנייני משרדים בני 4.5 קומות כל אחד מעל קומות ביניים וקרקע המיועדות לשימוש מסחרי, וכן ארבעה בנייני מגורים ושטחים לשימוש מסחרי נוספים.
בתוך כך, איסתא נכסים תרכוש את הזכויות בשטחי המשרדים באחד מבנייני המשרדים (בניין D), בשטח כולל של כ-10,564 מ"ר, אליהם יוצמדו 190 חניות, בתמורה לכ-100 מיליון שקל.
סלע בין לאומי תרכוש את הזכויות בשטחי המשרדים באחד מבנייני המשרדים (בניין A) בשטח כולל של כ-7928 מ"ר, אליהם יוצמדו 10 חניות ו-25 חניות כפולות, בתמורה לכ-64 מיליון שקל.
- מי המניה הנמכרת בחסר ביותר ב-S&P 500?
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, הרוכשים ירכשו את הזכויות ב-50% משטחי המסחר בפרויקט במושע (מתוך כ- 19,000 מ"ר), וכן כמות של 115 חניות (מתוך 230), בתמורה לכ-139.4 מיליון שקל. חלקה הכולל של החברה בשטחי המסחר, יחד עם חלקה בהחזקות סלע בין לאומי, יעמוד על 50%.
בחודש האחרון איבדה מניית החברה 22.5% והשלימה צניחה של כ-53% מתחילת השנה. כעת נסחר החברה לפי שווי שוק של כ-408 מיליון שקל, ולפי מכפיל 5 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
- 9.זאב 07/07/2020 11:09הגב לתגובה זוהוצאת עובדים מבוגרים לחלת אין להם כסף לאוכל
- 8.ליז ליגד 05/07/2020 22:46הגב לתגובה זושלושה חודשים אני אחרי ביטול טיסה שהם יעזבו טלפונים לא יריבו הם לא שלחו הכספים כבר שומשום ובנובמבר נוכלות נתראה בבית משפט
- 7.איסתא 05/07/2020 22:31הגב לתגובה זוחבל שאתם לא בודקים את השותפים שלכם ...
- 6.רפאל פחימה 05/07/2020 20:29הגב לתגובה זואיסתא האם אני גם שותף
- 5.חיפאי 05/07/2020 17:30הגב לתגובה זואיסתא סגרה משרדים פיטרה ושלחה עובדים לחלת פנתה למדינה לקבל סיוע ושיקום ופתאום צצו מליונים לרכישת נדלן על חשבון העובדים מדהים זה שוב כמו ויזל או כמו כל טייקון בכיין או ביבי שמראה דוגמא של מסכנות על חשבון המדינה על חשבון הציבור על חשבון המסכנים משלמי המיסים רבותי קצת צניעות זה לא הזמן
- 4.הם החזירו את כל הכספים עבור טיסות? (ל"ת)אני 05/07/2020 16:41הגב לתגובה זו
- חברות הטיסה מחזירות לסוכן והסוכן ללקוח (ל"ת)כלכלן דמיקולו 06/07/2020 08:19הגב לתגובה זו
- 3.גאונים 05/07/2020 15:33הגב לתגובה זומחשבה נכונה לחשוב על גידור פיננסי לתקופת הפוסט קורונה, במיוחד שהמשרדים הולכים לשמש את משכן החדש של החברה
- 2.זה לא חברת נסיעות? (ל"ת)? 05/07/2020 15:26הגב לתגובה זו
- 1.משהמ 05/07/2020 15:10הגב לתגובה זוהכיוון הוא לעבוד מהבית והם בונים על זה שיקחו אצלם משרדים ??
- כלכלן דמיקולו 06/07/2020 08:20הגב לתגובה זומה שהיה הוא שיהיה ואין חדש תחת השמש...אחרי שהקורונה תעבור ותעלם ויעבור מספיק זמן, אנשים ישכחו וכולם יחזרו למרוץ העכברים שהיו בו לפני הקורונה...
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.
אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"
אל על אל על 1.36% של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שישראל שהכרתם. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.
אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026.
באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.
על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה.
אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.
