יצחק תשובה
צילום: תמר מצפי
זרקור

דלק לעליות - אגרות החוב של קבוצת דלק מזנקות; מה צריך להיות כדי שהחברה תינצל מהסדר חוב, ולמה המשקיעים נותנים לזה צ'אנס?

מצד אחד יש ירידה בביקושים לאנרגיה (רע לקבוצה), מצד שני מחירי הנפט והגז מתאוששים (טוב לקבוצה) - הסיכויים והסיכונים בדלק
ערן סוקול | (29)

אחד הסקטורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר במהלך משבר הקורונה היה סקטור הנפט ובאופן ספציפי - מניות חברות הנפט. השבתת תנועת הרכבים והמטוסים הפילה את הביקוש לנפט, המלאים נערמו ומחיר הנפט קרס בהתאמה. עם זאת, מאז סוף חודש אפריל מחיר הנפט מתאושש. מחירו עדיין נמוך בכ-36% ביחס למחיר בתחילת השנה, אולם מרמת השפל שנרשמה בסוף אפריל ועד היום, זינק מחיר חבית נפט (ברנט) בכ-100%. ומי שאמורה ליהנות מהמהלך הזה היא מי שנחשבת כסוג של אופציה ממונפת על מחיר הברנט ועל סקטור הנפט והגז בכלל -  דלק קבוצה 0% . אלא שמעל מניית קבוצת דלק עדיין מרחף האיום של ביצוע הסדר חוב, תרחיש שעלול לפגוע כמובן בצורה משמעותית במחיר המניה ובשערי אגרות החוב. אז האם דלק קבוצה תינצל מהסדר חוב? התשובה תלויה לא רק במחירי הנפט והגז, אלא בעיקר בביקושים לאנרגיה. חזרה מהירה לשגרה עשויה להציל את הקבוצה, מנגד - גל שני וחזרה איטית משמעם ביקושים נמוכים לאנרגיה וקושי גדול לקבוצה להציף ערך בחברות המוחזקות.  מחיר הנפט (ברנט) מול מניית דלק קבוצה - הפער נפתח * בירוק - מחיר הנפט (ברנט), בכתום - מחיר מניית דלק הזרמת הון והגדלת נזילות המצב השברירי אליו נקלעה הקבוצה, הגיע על רקע משבר הקורונה, כאשר קריסת מחיר הנפט הובילה לירידות חדות בשווי מניות החברה, ובשווי יחידות ההשתתפות של אחד הנכסים המרכזיים - דלק קידוחים יהש . במקביל ירד שווי ההחזקה באיתקה המרכזת את פעילות הנפט והגז מחוץ לישראל. ירידות אלו, גרמו לקבוצה להפר את אמות המידה הפיננסיות מול המלווים (קובננטים), תשואות האג"ח זינקו בתגובה לשיעור תלת ספרתי ודלק החלה במרדף אחר מזומנים (להרחבה - דלק לא עומדת בהתניות פיננסיות - מגדל הקלפים של תשובה קורס). מאז כאמור, נרשמה התאוששות משמעותית במחיר הנפט, ובמקביל החלו הקבוצה ובעל השליטה בה, יצחק תשובה, לממש נכסים, במטרה להקטין את המינוף של הקבוצה ואת רמת הסיכון שלה. השוק לא נשאר אדיש ותשואות האג"ח הקצרות אשר הגיעו ל-1,000% בסוף מרץ, נסחרות היום בתשואה לפדיון של כ-136% - עדיין מדובר בתשואת זבל, אבל מי שרכש את האג"ח ברמת השפל, הכפיל את שווי ההשקעה כמעט פי 4 (לכתבה קודמת שלנו על הפוטנציאל והסיכונים באגרות החוב של הקבוצה) גרף תשואות האג"ח הקצרות (כב) של דלק * נכון לסוף יום המסחר הקודם (ה-8 ביוני) הגדלת הנזילות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל שלשום דווח על חתימת ההסכם למכירת פי גלילות ב-720 מיליון שקל, וחתימת מזכר הבנות למכירת תחנות הכוח שורק אשקלון תמורת 367 מיליון שקל - המניה הגיבה בזינוק של כמעט 15% ומחירי סדרות האג"ח עלו בעד 10%. בסוף מאי נמכרו זכויות הקבוצה בתמלוגי העל בחזקות כריש ותנין תמורת 318 מיליון שקל, זאת ימים ספורים לאחר השלמת גיוס הון באמצעות הנפקת מניות וכתבי אופציה, בהיקף של כ-137 מיליון שקל - סכום שעשוי לגדול בעוד כ-66 מיליון שקל במידה והאופציות ימומשו - יצחק תשובה הזרים במסגרת ההנפקה כ-34 מיליון שקל. כחלק מהמתווה מול בעלי האג"ח, החברה התחייבה לגייס חוב בהיקף של כ-300 מיליון שקל עד ה-15 ביולי 2020, ו-100 מיליון שקל נוספים עד סוף 2020, כך שסך הכל במהלך שנת 2020 בכוונת החברה לגייס סכום של 400 מיליון שקל. באמצע חודש מאי, מכרה הקבוצה את כל מניותיה בחברת מהדרין הציבורית (18.55%) תמורת כ-74 מיליון שקל, זאת, חודש לאחר שמימשה את אחזקתה במניות כהן פיתוח (51.76%) תמורת 207 מיליון שקל ולאחר שבסוף חודש מרץ הושלמה מכירת החזקות הקבוצה באיי.די.אי הולדינגס (20%) תמורת 164 מיליון שקל.  המימושים האלו מייצרים סביבת עבודה יותר נוחה לקבוצת דלק וכן לנושים שלה. מחזיקי החוב הסכימו למתווה של הזרמת הון של 400 מיליון שקל. הבנקים בהמשך למימושים לא צפויים בהמשך לבוא בתביעות נוספות, ובהינתן שמחיר הנפט חזר לעלות וכך גם מחיר הגז, יש התייצבות מסוימת. אבל אל תטעו - דלק עדיין במצב מסוכן. הוא משופר לעומת המצב לפני חודש-חודשיים ויעידו על כך אגרות החוב שזינקו ב-20% ומעלה. אבל הן עדיין מבטאות מחירי הסדר. החובות של דלק עדיין גבוהים מהנכסים שלה.  החוב של קבוצת דלק מסתכם בקרוב ל-8 מיליארד שקל, מעל 6 מיליארד שקל למחזיקי איגרות החוב. מול ההתחייבויות האלו יש שני נכסים עיקריים - החזקה של 54% בדלק קידוחים (הנכס הגדול) - שמוערך בכ-2 מיליארד שקל ואיתקה. לדלק החזקה מלאה 100% באיתקה, שמחירי הנפט העולים משפרים מאוד את מצבה ועדיין, על פי שיחות עם אנליסטים עולה שהרוב מעריך אותה ב-1-1.5 מיליארד שקל. השווי שלה מאוד תנודתי ומאוד תלוי במחיר הנפט לטוב ולרע. חזרה למחירים של תחילת השנה עשויים להכפיל את השווי וההפך - ירידת מחירים עלולה לאפס את השווי. לשני הנכסים העיקריים של דלק יש אתגרים גדולים - דלק קידוחים צריכה למחזר חובות, ואיתקה צריכה להוכיח הצדקה כלכלית לפעילותה ולהציג יכולת למחזר חובות. כשסוכמים את הנכסים לצד המימושים שנעשו בזמן האחרון מקבלים ערך נכסים כולל של 6 מיליארד ומעלה. מולם יש כאמור התחייבויות של 8 מיליארד שקל. מדובר בשיפור אבל הדרך להבראה עוד ארוכה. הקלפים שיש לתשובה הם - איתקה ודלק קידוחים. שני הקלפים האלו הם בעצם קלף אחד - פוזיציה גדולה על שוק האנרגיה. הביקושים לאנרגיה ירדו - בלוויתן ירדו הביקושים בכ-25%. זה המון וזה פוגע כמובן בדלק קידוחים ובקבוצת דלק. איתקה פחות מתוקשרת ומיוחצנת מדלק קידוחים, אבל גם שם סביר להניח שיש ירידה בביקושים, אם כי למזלה של קבוצת דלק היא השכילה לגדר את רוב המכירות הצפויות השנה ובשנה הבאה. ומכאן - שבשורה התחתונה, מקבלים כאן קבוצה שתלויה במחירי הנפט והגז ויותר מזה - בהתאוששות הכלכלה הגלובלית. התאוששות מהירה תחזיר את הביקושים ותשפר את הרווחים והתזרימים וצפויה במקביל להמשיך לאושש את המחירים. אבל גל שני או התאוששות איטית, מסוכנים לחברה.

תגובות לכתבה(29):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    הגיון כלכלי 09/06/2020 23:55
    הגב לתגובה זו
    בתחילת מרץ 2020 מחיר ממוצע אג"חים דלק 100 נקודות , כיום המחיר הממוצע של אג"חים דלק 35 נקודות , צריכת האנרגיה בעולם עולה ועולה מיום ליום , עולם התעופה מתחיל שוב ויגדל יותר ויותר עם התיירות בעולם וצריכת דלק מטוסים.... ואתם מבלבלים את המוח אחד לשני ממש לשווא!!! שוק האנרגיה יעלה ויצמח אקספוננצילית מעתה ואיתו חברת דלק בעלי אסדות הנפט והגז בשווי אדיר מליארדים של דולרים של דלק תשובה בים מהיום בעיתון..... "אמריקן רשמה את העלייה היומית החדה מעולם - המריאה ב-41 אחוז, מניות התעופה והקרוזים בלמו ירידות חדות יותר בוול סטריט - אמריקן איירליינס הודיעה כי תגביר את טיסותיה, יונייטד זינקה ב-16.2%, נורוויג'יאן קרוז קפצה ב-9%; הסתערה על נאסד"ק ....."
  • 20.
    יוסי 09/06/2020 15:23
    הגב לתגובה זו
    כרגיל בביזפורטל, יש מאחורי כל "המלצה" אינטרס. הגופים הגדולים חייבים להיפטר מהסחורה הזאת, אז מנסים לעורר עניין שיגרום לביקושים
  • כלכלן דמיקולו 10/06/2020 09:09
    הגב לתגובה זו
    דלק היא אחת המניות שהגדולים (חברות גדולות + שחקני מעו"ף) ניצלו את הירידות שספגה בגלל ירידת מחיר הנפט. הם מנצלים זאת כדי לפמפם שוב ושוב את הסדר החוב ומצבה "הרע" של החברה כדי לשחוט את ערך המניה כמה שיותר. יש 2 סיבות אפשריות: 1. הם קנו פוטים ומנסים להפיל את השוק ולמקסם רווחים. 2. הם מאמינים שהמניה תתאושש ומנסים לקנות אותה כמה שיותר בזול..
  • 19.
    יעקב 09/06/2020 14:28
    הגב לתגובה זו
    אם ירצו ואם לא יש לקבוצת דלק לתת 200 אחוז בחודשיים הקרובים
  • עמירם 10/06/2020 00:45
    הגב לתגובה זו
    למה להצהיר הצהרות שאין מאחוריהן שום בסיס עובדתי. מינוף בהירף שעולה על היקפי החברה וחוסר יכולת להתמודד עם החוב הם לא דברים שנסגרים בהצהאות אופטימיות. תשובה מממש נכסים בקצב גבוה בחודשים האחרונים וזה עדיין לא מספיק. תספורת נוספת לפנסיה של כולנו מסתמנת כמוצא שתשובה כבר רגיל אליו
  • 18.
    dw 09/06/2020 12:34
    הגב לתגובה זו
    מקסימום ירידה זמנית, עקב מצב חריג, הקורה אחת ל 80 שנה. בטווח הארוך אנחנו מתרבים כמו שפנים. כל שנה יש פה עוד 200 אלף תושב. עוד 5 שנים יצטפוו פה עוד מיליון, עוד עשור יש פה עוד 2 מיליון תושב. כולם רוצים חשמל ומי שתיה. איך לדעתכם אתם מסובבים ברז, במדינה במדבר, ויוצאים ממנו מים? עם הפיה הטובה? צאו מהסרט. הביקושים לאנרגיה רק הולכים ועולים. היום ב 16:00 יש כנס פייסבוק של מכון INSS. מוזמנים לצפות. תהיה שם ד"ר נורית גל. הייתי בהרצאה קודמת שלה והיה מרתק. עאלק ירידה בביקושים. איפה אתם חושבים שאתם חיים? ביפן המצטמקת? אנשים פה רוצים מדינת עולם 1 אבל מתרבים כמו עולם 3. צאו מהסרט.
  • המפקח 09/06/2020 18:06
    הגב לתגובה זו
    מתשובה כבר עשור ורושם ברשת ובפורום שאתה מנהל לא עושה אותך לחכם גדול. אנשים תמימים נופלים בפח שלך. אין מה לגעת בתשובה , מחזיקי האג"ח דלק נדל"ן כבר חטפו תספורת אתה תגרום לעוד אנשים לחטוף עוד תספורת מתשובה .. העסק שם רקוב מהיסוד רק אצלך האסימון עוד לא ירד. לפחות אל תדפוק אנשים אחרים.
  • 17.
    YL 09/06/2020 11:40
    הגב לתגובה זו
    ברור לי שאף אחד מ המוסדיים לא למד דבר עובדה שוב זורקים כסף פנסיוני של הציבור ל בור ש הצחנה בו רבה. תזכרו תשובה דואג ל תשובה ובצדק הציבור הוא נשאר השארית של המחשבה
  • 16.
    עדי 09/06/2020 11:23
    הגב לתגובה זו
    הנוכל מטריפולי ידפוק אתכם
  • 15.
    המפקח 09/06/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
    הפסדים גרם לעוקבים אחריו ברציו הבטיח רווחים אדירים למחזיקים ברציו זרק הכנסות באוויר סופר מכפילים דימיוניים. לא מספיק מה שעשה להם ברציו גם בדלק חוזר הסיפור. אם אתם לא רוצים להיות פראיירים פשוט תברחו מכל הודעה שלו. רציו ודלק יורדות חזק בשנים האחרונות השוק מזהיר אתכם. מי שרוצה לשמור על כספו פשוט שלא יקשיב לייצור הזה.
  • 14.
    דלק סילוני 09/06/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    בתחילת מרץ 2020 מחיר ממוצע אג"חים דלק 100 נקודות , כיום המחיר הממוצע של אג"חים דלק 35 נקודות , צריכת האנרגיה בעולם עולה ועולה מיום ליום , עולם התעופה מתחיל שוב ויגדל יותר ויותר עם התיירות בעולם וצריכת דלק מטוסים.... ואתם מבלבלים את המוח אחד לשני ממש לשווא!!! שוק האנרגיה יעלה ויצמח אקספוננצילית מעתה ואיתו חברת דלק בעלי אסדות הנפט והגז בשווי אדיר מליארדים של דולרים של דלק תשובה בים מהיום בעיתון..... "אמריקן רשמה את העלייה היומית החדה מעולם - המריאה ב-41 אחוז, מניות התעופה והקרוזים בלמו ירידות חדות יותר בוול סטריט - אמריקן איירליינס הודיעה כי תגביר את טיסותיה, יונייטד זינקה ב-16.2%, נורוויג'יאן קרוז קפצה ב-9%; הסתערה על נאסד"ק ....."
  • עופר חדד 09/06/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
    לקבוצת דלק יש סיכונים לא מבוטלים והיא תלויה במחירי האנרגיה של הנפט והגז ,יעלו מצבה ישתפר, אם חס וחלילה יקרסו מצבה בכי רע והיא ככול הנראה בדרך להסדר חוב . בכול אופ משקיע חכם נחשף לקבוצת דלק רק דרך אגרות החוב שלה וגם שם צריך לדעת לבחור ,זאת לא המלצה לקנות ולא למכור וכול העושה זאת עושה זאת על פי דעתו האישית וחובה להיוועץ עם יועץ השקעות בעל רישיון .
  • 13.
    משה 09/06/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    וכרגע נסחר על 40. מציאה
  • 12.
    Yl 09/06/2020 10:15
    הגב לתגובה זו
    כמה עצוב שזו רמת המוסדיים שוב מנפחים את הערך של דלק ולו להימנע מ העמדה לדין בגין עברת פשע של מתן כספי ציבור ללא בטחונות
  • 11.
    חכמה שהשקיע באג"ח ולא במניה. (ל"ת)
    יש ר א לי 09/06/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    יהו 09/06/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    למשקיעים יש סבלנות
  • 9.
    דורבן 09/06/2020 09:14
    הגב לתגובה זו
    ולא יחזיק הרבה זמן מעמד הקיצוץ כי הרבה מדינות המפרץ לוחצות על פירוקו
  • 8.
    אאא 09/06/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    דלק קידוחים 2 מיליארד, אתיקה 1-1.5 מיליאאד דולר, כמעט 2 מיליארד שח במזומן ממימושים וגיוס הון ומעל חצי מיליאד מתמלוגי העל בליוויתן. הכל מסתכם בלפחות 8-9 מיליארד.
  • נו הגעת ל-6 מיליארד (ל"ת)
    דניאל 09/06/2020 10:42
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יניב 09/06/2020 08:48
    הגב לתגובה זו
    לכן דלק קבוצה שווה את המחיר בו נסחרה בתחילת שנה- פי 5
  • 6.
    שאול 09/06/2020 08:40
    הגב לתגובה זו
    פחות מגלומניה , פחות אגו . העולם צועד לשימוש ופיתוח אנרגיות ירוקות . אין מקום לחומרים מזהמים שהורסים את קיומנו .
  • נכון....בעוד 30 שנים החזון יתממש (ל"ת)
    בוב 09/06/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנליסט 09/06/2020 08:35
    הגב לתגובה זו
    לפי דוח משאבים מהוון בריבית 10% נכון להיום ולכן דלק קבוצה עם ערך חיובי מובהק. בנוסף דלק קידוחים שווה לפחות פי 2 מהערך הסחיר
  • 4.
    העליות ימשיכו 09/06/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה תשובה היקר
  • 3.
    מנצח 09/06/2020 08:13
    הגב לתגובה זו
    רק לא חכם מאמין שתשובה יוותר על דלק האיש עשיר מאוד ומי שמאמין בו ירויח הרבה כסף
  • תאמין בה' יותר בטוח (ל"ת)
    משיח 09/06/2020 09:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 09/06/2020 08:11
    הגב לתגובה זו
    חברה חזקה ובטוחה ועם עליית מחיר הנפט בעולם נראה אותה עולה פי 5לפחות.
  • זה אכן מה שיקרה. אני מעריך תוך 6 חודשים (ל"ת)
    כלכלן דמיקולו 09/06/2020 08:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ייקב 09/06/2020 07:39
    הגב לתגובה זו
    מי שקונה בסוף יפסיד
עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.

גורג חורש
צילום: תמר מצפי

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל

ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'ורג' חורש
יוניון החזקות, שבבעלות ג'ורג' חורש, תפעיל את רשת דקטלון בישראל תחת מודל זכיינות. דקטלון, שפעלה עד כה ישירות בארץ מאז כניסתה ב-2017, תעביר את הפעילות לידיים מקומיות, מהלך גלובלי של הרשת שמיושם כעת גם במדינות נוספות. חורש, שגבר על מתמודדים כמו קבוצת פוקס פוקס -0.62%   של הראל ויזל ומובמנט  (בעלת רשת בש־גל), צפוי להשקיע מעל 100 מיליון שקל ברכישת הפעילות המקומית, הכוללת את 11 הסניפים הקיימים, המלאי, זכויות השכירות והתשתיות. העסקה עדיין ממתינה לאישור רשות התחרות. לצד הרכישה, חורש מתכנן השקעות נרחבות: חידוש מראה הסניפים, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיפור חוויית הקנייה והרחבת פריסת הסניפים – מהלך שמסמן את כניסתו הרשמית של יוניון לעולם הספורט והוולנס, נוסף על פעילותו בתחומי האופנה, הרכב, הנדל"ן והפיננסים.

דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל. 

מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל. 

לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה. 

העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה בתנאים מסוימים אם יידרשו.