דב סלע, מנכ"ל ראדה
צילום: סיוון פרג'

DBSI - רווח של פי 10 ב-4 שנים על ההשקעה בראדא

ראדא תצמח ב-2020 ב-50%; היקף ההזמנות המצטבר של החברה הגיע השנה ל-60 מיליון דולר, שיא כל הזמנים; ההזמנות החדשות הסתכמו במעל 6 מיליון דולר במהלך חודש דצמבר
נועם בראל | (1)
נושאים בכתבה ראדא

חברת ראדא, המתמחה בפיתוח וייצור מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, מדווחת כי קיבלה הזמנות חדשות בהיקף של מעל 6 מיליון דולר במהלך חודש דצמבר, ובכך מגיע היקף ההזמנות המצטבר ל-60 מיליון דולר, שיא כל הזמנים עבור החברה. 

על רקע ההסלמה ביחסי ארה"ב איראן, טיפסו אתמול מרבית מניות החברות הבטחוניות, ומניית ראדא זינקה ביותר מ-16%. ראדא שנסחרת ב-240 מיליון דולר, היתה לפני 4 שנים בלבד במצב פיננסי לא פשוט כש-DBSI רכשה את השליטה במיליוני דולרים בודדים (שווי החברה בשפל היה 6 מיליון דולר, לפני הקצאת מניות נוספות).

מחברה שכמעט ונעלמה זינקה ראדא לשווי מאוד משמעותי בזכות התוצאות אבל בעיקר בזכות הפוטנציאל - מערכות מכ"מיות מתקדמות, פיתוח ראדרים ופתרונות אוויוניקה. 

DBSI היא חברת השקעות של יוסי בן שלום וברק דותן. דותן הוא בנו של בועז דותן, ממייסדי אמדוקס, טבן שלום היה סמנכ"ל הכספים של כור. האקזיטים המשמעותיים של DBSI היו בסימטרון, טלדור, דנאל, שגריר, כפרית ופוינטר.

ההכנסות ב-2020 - מעל 65 מיליון דולר

בהתבסס על היקף ההזמנות שהתקבלו, החברה צופה כי הכנסות 2020 יצמחו ליותר מ-65 מיליון דולר, גידול של 50% בהשוואה לתחזית שפרסמה החברה להכנסות של 43 מיליון דולר לשנת 2019.

בחברה מציינים כי מעל ל-80% מההזמנות שהתקבלו השנה היו עבור מנוע הצמיחה של החברה - מערכות מכ"מים טקטיים מוגדרי תוכנה, רב-משימתיים. השימושים למכ"מים שהוזמנו הינם בעיקר עבור פתרונות הגנה כנגד רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים, הגנה אווירית לטווחים קצרים מאוד ומערכות הגנה אקטיביות. יתר ההזמנות היו עבור פתרונות ראדא בתחום האוויוניקה.

דב סלע, מנכ"ל ראדא אמר: "אנו בעיצומה של תקופת צמיחה מואצת ושוברת שיאים בכל הפרמטרים, הנובעת מהשוק החדש והצומח בו אנחנו פועלים - מכ"מים טקטיים. ההזמנות החדשות שהתקבלו במהלך השנה האחרונה, לצד היצע המוצרים הרחב שלנו בתחום המכ"מים הטקטיים, שהינם מנוע הצמיחה של החברה, נוטעים בנו ביטחון כי הצמיחה של יותר מ-50% בהכנסות, תמשיך אל תוך שנת 2020.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליאור 08/01/2020 08:19
    הגב לתגובה זו
    היקף מכירות בשיא אין רווחים ופילו הפסדים בועה
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה 0%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

לוגו "קשרי תעופה"
צילום: יח"צ
דוחות

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות

קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה קשרי תעופה

קשרי תעופה קשרי תעופה 0%  פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.

ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7  מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי  הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8  מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של  של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך  של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.