קרור: ירידה של 14% בהכנסות הרבעון הראשון של 2019

הרווח הנקי צנח ב-77% והחברה דיוווחה על ירידה בשולי הרווחיות. בחברה מסבירים כי מועד חג הפסח וחורף קשה ולא שגרתי הם הגורם המרכזי לירידה בהכנסות
גיא עיני | (1)

קרור 0.82% אחזקות פרסמה היום (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2019 שהראו ירידה של 14% בהכנסות, ירידה בשולי הרווחיות וצניחה של 77% ברווח הנקי. המניה נסחרת במכפיל 20 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים. 

הכנסות קרור הסתכמו בכ-182.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, ירידה של כ-14.1% לעומת הכנסות של כ-212.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות החברה מוסבר במועד חג הפסח שחל השנה באפריל לעומת שנה שעבר שבו החג חל במרץ, ובנוסף תולים את הקיטון בחורף קשה ולא שגרתי - כלשון הדו"ח.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-3.6 מיליון שקל, ירידה של כ-77.4% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-16.1 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של קרור ירד כ-18% ברבעון הראשון של 2019 והסתכם ב-77.7 מיליון שקל (42.6% מההכנסות) לעומת 94.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (44.7% מההכנסות).

הרווח התפעולי ירד ל-12.5 מיליון שקל לעומת כ-27.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון של  54.6%.

בנוסף, החברה עברה להוצאות מימון של כמיליון שקל ברבעון הראשון של השנה לעומת הכנסות מימון של 38 אלף שקל ברבעון המקביל. המעבר מהכנסה להוצאה מוסבר במעבר ליישום של תקן דיווח כספי בינלאומי בעניין חכירות, אשר בגינו הוכרו הוצאות מימון בסך 608 אלף שקל.

גורם נוסף שהעיב על השורה התחתונה הינו הפרש של כ-4 מיליון שקל בחלקה של החברה ברווחי חברות מוחזקות ביחס לרבעון המקביל. בחברה מסבירים כי הגורם להפסדים הינו כי תעשיות תפוגן החלה בתכנית השקעה לחידוש קווי הייצור של תחום הטוגנים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בע"ה הסדר חוב בקרוב, שרודב ירגיש מה זה על בשרו... (ל"ת)
    סאקו 25/05/2019 18:07
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳