איי.די.איי ביטוח: צמיחה של 10.2% בהכנסות הרבעון השני של 2018

הרווח הכולל עלה בכ-8.4%. התוצאות טובות יחסית לרבעון המקביל, אך נרשמה ירידה ברווחי תחומי ביטוח החיים והבריאות - "צומחים חרף התחרות הגוברת"
ערן סוקול |

חברת איידיאיי ביטוח -2.88%  המפעילה את המותג "ביטוח ישיר", דיווחה היום (ד') על תוצאותיה לרבעון השני של 2018 עם עלייה של כ-10.2% בהכנסות וגידול של כ-8.4% ברווח הכולל. התשואה להון הסתכמה בכ-51.3% לעומת 41.8% ברבעון המקביל אשתקד והחברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 70 מיליון שקל. למרות התוצאות הטובות, על רקע התגברות התחרות בענף, נרשמה ירידה ברווחי תחומי ביטוח החיים והבריאות.

הכנסות חברת הביטוח הסתכמו בכ-616.2 מיליון שקל ברבעון השני של 2018, עלייה של כ-10.2% לעומת הכנסות של כ-559 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו בשייר הסתכמו בכ-575.6 מיליון שקל, עלייה של כ-8.7% לעומת כ-529.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח כולל של כ-54.3 מיליון שקל, עלייה של כ-8.4% לעומת הרווח הכולל ברבעון המקביל אשתקד.

אין שינוי בשולי הוצאות התפעול

בדומה לצמיחת ההכנסות כאמור, הוצאות התפעול של החברה הסתכמו בכ-531.3 מיליון שקל (86.2% מההכנסות), עלייה של כ-10.3% לעומת הוצאות תפעול של כ-481.8 מיליון שקל ברבעון המקביל (86.2% מההכנסות).

גם בבחינת שולי הרווח התפעולי לא חל שינוי מהותי. החברה הציגה רווח תפעולי של כ-84.8 מיליון שקל (13.8% מההכנסות), עלייה של כ-10% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-77.2 מיליון שקל (13.8% מההכנסות). 

"צומחים חרף התחרות הגוברת"

קובי הבר, מנכ"ל החברה: "אנו שמחים לפרסם תוצאות טובות עם המשך צמיחה בפרמיות וברווח הנקי. השיפור המשמעותי ברווח החיתומי בענף רכב רכוש ניכר גם ברבעון הזה ומהווה עדות נוספת למובילות השוק שלנו בענף. הצמיחה ברווח הנקי קוזזה בחלקה מהתוצאות בחלק מתחומי הפעילות הנוספים, אשר הושפעו, בין היתר, מאירועים חיצוניים לצד התגברות התחרות בחלק מהפעילויות. חרף התחרות, אנו ממשיכים לצמוח בכל הענפים תוך הגדלה עקבית של נתחי השוק. במהלך חודש יוני התפרסמו מדדי השירות של רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון בהם הגענו למקום הראשון במדד הכללי. בכוונתי לפעול לשמירה על איכות שירות ואף להמשך שיפורה כפי שהחברה עשתה בשנים האחרונות טרם הצטרפותי לחברה."

מגזר הביטוח הכללי סידר את שורת הרווח

ביטוח כללי - הפרמיות ברוטו מעסקי ביטוח כללי צמחו בכ-9% והסתכמו בכ-508 מיליון שקל לעומת סך של כ-468 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הכולל לפני מס מעסקי ביטוח כללי צמח ברבעון בכ-46% והסתכם בכ-60 מיליון שקל לעומת כ-41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח מיוחס בעיקר לשיפור משמעותי ברווח החיתומי בענף רכב רכוש, בקיזוז הרעה בתוצאות ענף רכב חובה, בעיקר עקב גידול בהפסדי הפול והשפעת המדד.

ביטוח חיים - הפרמיות ברוטו מעסקי ביטוח חיים וחסכון לטווח ארוך צמחו בכ-9% והסתכמו בכ-72 מיליון שקל לעומת כ-66 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח הכולל לפני מס מעסקי ביטוח חיים וחסכון לטווח ארוך הסתכם ברבעון בכ-15 מיליון שקל, ירידה של כ-28% לעומת כ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת כי הקיטון נובע בעיקר מיחס תביעות גבוה בהשוואה ליחס נמוך במיוחד ברבעון המקביל אשתקד.

ביטוח בריאות - הפרמיות ברוטו מעסקי ביטוח בריאות צמחו בכ-18% והסתכמו בכ-62 מיליון שקל לעומת סך של  כ-53 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳