בנק אגוד
צילום: אלכסנדר כץ

הבנק שנסחר בחצי חינם

בנק אגוד נסחר עמוק מתחת להון העצמי והציג תשואה להון של 5.7% - המשקפת ביחס למחיר המניה תשואה להון הכלכלי של כ-12%. מה הסיבה?
ערן סוקול | (4)

על רקע חוסר הוודאות בקשר עם המשך פעילותו של בנק אגוד כבנק עצמאי, הבנק בניהולו של ישראל טראו, דיווח היום (ה') על תוצאותיו לרבעון השני של 2018, עם ירידה של 3.2% בהכנסות ורווח נקי של 35 מיליון שקל, ללא שינוי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הבנק נסחר בתשואה של כ-11.7% על ההון הכלכלי

מניית הבנק נפלה ב-15% מתחילת השנה והבנק נסחר עמוק מתחת להון העצמי, במכפיל הון של כ-0.5. בנוסף, הבנק הציג תשואה להון של 5.7% ברבעון, המשקף (בהתאם למכפיל ההון) תשואה של כ-11.7% על ההון הכלכלי.

הכנסות בנק אגוד ברבעון השני של 2018 הסתכמו בכ-271 מיליון שקל, ירידה של כ-3.2% ביחס להכנסות של כ-280 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מצניחה של כ-13.5% בהכנסות שאינן מריבית, אשר הסתכמו בכ-83 מיליון שקל ברבעון השני, וקוזזה בעלייה של כ-2.2% בהכנסות מריבית אשר הסתכמו בכ-188 מיליון שקל ברבעון השני של 2018.

בשורה התחתונה דיווח הבנק על רווח נקי של כ-35 מיליון שקל, בדומה לרווח הנקי בתקופה המקבילה.

זינוק בהפסדי האשראי

היקף החובות האבודים של הבנק זינק ב-66.7% ברבעון השני של 2018, והסתכם בכ-25 מיליון שקל, לעומת כ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות השכר ונלוות של הבנק הסתכמו בכ-126 מיליון שקל, ירידה של 0.8% ביחס לתקופה המקבילה.

ההוצאות האחרות של הבנק הסתכמו בכ-60 מיליון שקל, ירידה של כ-6.3% ביחס להוצאות אלו בתקופה המקבילה, אשר הסתכמו בכ-64 מיליון שקל, לאור הצגה מחדש נוכח יישום חוזר בדבר שיפור ההצגה של הוצאות בגין פנסיה והטבות אחרות שלאחר סיום העסקת עובדי הבנק.

הרווח התפעולי של הבנק הסתכם בכ-53 מיליון שקל, אשר היוו כ-19.6% מההכנסות, ירידה של כ-5.4% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-56 מיליון שקל, אשר היוו כ-20% מההכנסות.

חוסר וודאות לגבי העתיד

דירקטוריון בנק  מזרחי טפחות 1.03% דיווח בתחילת שבוע שעבר כי החליט להגיש לבית הדין להגבלים עסקיים ערר על ההחלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים להתנגד למיזוג בנק מזרחי עם בנק אגוד (לכתבה המלאה). 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ז' מזליכה 19/08/2018 12:11
    הגב לתגובה זו
    הבנק הכי קטן והכי לא תחרותי. אין לבנק שום יתרון תחרותי. מה יהיה בעתיד?
  • 3.
    ישראל 17/08/2018 20:38
    הגב לתגובה זו
    בנק יציב שלמרות הנסיבות הבעייתיות ממשיך להיות רווחי, למה שבית הדין להגבלים ישנה את החלטת הרשות?! כנראה עורכי הדין והיועצים שלהם שכנעו אותם, על מנתנלהמשיך להתפרנס מהם עוד כמה חודשים... ובסוף ימצאו עצמם קרחים מכאן ומכאן - ללא מיזוג ועם שווי מניות עלוב.
  • 2.
    לא ברור 17/08/2018 14:17
    הגב לתגובה זו
    סופם יהיה כשל משפחת ברונפמן: מכרו את החזקתם בדיסקונט בבורסה במחיר נמוך, ואחרי כן הבנק התחיל לצמוח.
  • 1.
    ! 16/08/2018 16:29
    הגב לתגובה זו
    הפנים המכוערות של הקפיטליזם....
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

עמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטריתעמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטרית

מחלבות גד: צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות - ודיבידנד ראשון כחברה ציבורית

יצרנית הגבינות הישראלית מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה של 4.2% במכירות מול ירידה ברווחיות הגולמית, התפעולית וב-EBITDA המותאם, על רקע התייקרות החלב הגולמי וחלוקת דיבידנד ראשון מאז ההנפקה

ליאור דנקנר |

מחלבות גד מחלבות גד -0.9%  , אחת המחלבות הגדולות בישראל הפועלת בשוק הקמעונאי והמקצועי, מסיימת את הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-4.2% בהכנסות. מנגד, הרווח הגולמי ירד בכ-4.2%, הרווח התפעולי נשחק בכ-17.8%, ה-EBITDA המותאם ירד בכ-16.5% והרווח הנקי ירד בכ-13.1%. ברמת תשעת החודשים מציגה החברה עלייה דו-ספרתית ברווח הנקי לעומת השנה שעברה.


עיקרי הרבעון השלישי: צמיחה במכירות מול עליית עלויות

הכנסות מחלבות גד ברבעון השלישי עלו ל-185 מיליון שקל, לעומת כ-177.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-4.2%. הגידול נבע בעיקר מעלייה של כ-3.8 מיליון שקל במכירות לשוק הקמעונאי וכ-3.7 מיליון שקל בשוק המקצועי. בחברה מציינים כי עיתוי החגים בחודש ספטמבר, שבו מספר ימי המכירה היה נמוך יותר לעומת התקופה המקבילה, דחה חלק מהמכירות לרבעון הרביעי.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-49.7 מיליון שקל, לעומת כ-51.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-4.2%. הירידה מוסברת בעלייה בעלות החלב הגולמי ורכיביו, וכן במחירי חומרי גלם נוספים ומוצרי יבוא, בהיקף מצטבר של כ-4.4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. העלאת המחיר לצרכן שביצעה החברה בתחילת יוני פיצתה רק באופן חלקי על התייקרות חומרי הגלם ולא השפיעה במלואה לאורך כל הרבעון.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-15.7 מיליון שקל, לעומת כ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-17.8%, בעיקר בעקבות השחיקה ברווח הגולמי. ה-EBITDA המותאם ברבעון עמד על כ-19.2 מיליון שקל, לעומת כ-23 מיליון שקל ברבעון השלישי שנה שעברה, ירידה של כ-16.5%. הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-11.3 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-13.1%.

מנגד, ברמת תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות החברה עלו ב-6.1% והסתכמו ב-542.1 מיליון שקל לעומת 510.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה, למרות הפגיעה במכירות לשוק המקצועי במהלך מלחמת ״עם כלביא״. הרווח הנקי לתקופה עלה לכ-33.1 מיליון שקל, לעומת כ-27.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה - צמיחה של כ-18.5%. מנגד, הרווח התפעולי וה-EBITDA לתשעת החודשים נותרו מתחת לרמות השנה שעברה.