אדמה סיפקה תחזית לרווחי המחצית הראשונה של 2018
חברת האגרוכימיה אדמה, לשעבר מכתשים אגן, פרסמה אתמול (ו') תחזית ראשונית לתוצאות החברה המשולבת למחצית הראשונה של 2018, וזאת כחלק מהשלכות המיזוג עם חברת סנונדה.
לפי אומדן ראשוני של תוצאותיה למחצית הראשונה של 2018 שנמסר לבורסה בשנז'ן, אדמה צופה רווח נקי בטווח שבין 390.1-360.4 מיליון דולר, (ורווח למניה בטווח שבין 0.1594-0.1473 דולרים, לעומת 0.0415 דולרים לסנונדה לבדה בתקופה המקבילה אשתקד). ברבעון הראשון של השנה הרווח הנקי הסתכם ב-85 מיליון דולר. למרות החורף הארוך באירופה שהורגש בנתוני הרבעון הראשון, אדמה רושמת מחצית ראשונה חזקה לשנת 2018.
לפי התחזית, סנונדה לבדה צפויה לרשום רווח נקי של 24.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2018. טרם המיזוג, רשמה סנונדה ברבעון הראשון אשתקד רווח נקי של 8.5 מיליון דולר ואילו אדמה הציגה באותה התקופה רווח נקי של 114 מיליון דולר.
נתוני המחצית כוללים רווח חד פעמי כתוצאה מהחלפת מוצרים להגנת הצומח באירופה, מהלך שבא לסייע לכימצ'יינה לרכוש את סינג'טה השווצרית. המהלך שהושלם ברבעון הראשון בא על מנת למנוע מצב של פעילויות חופפות, שכן בעלת השליטה הסינית מחזיקה גם בשליטה של חברת סינג'טה. החלפת המוצרים נתנה את הטון בשורת הרווח של הרבעון הראשון, אז נרשמה קפיצה מהותית בשורה התחתונה, שכן הסכום שנבע מהחלפת המוצרים נרשם כהשקעה לא כהוצאה.
- אדמה: המכירות עלו ברבעון ב-17% ל-1.1 מיליארד דולר
- "מגמה חיובית בשוק המניות ב-2021 בשל הריבית הנמוכה והחיסונים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנטרול הרווח החד פעמי, הרווח במחצית הראשונה של 2018 ירד במעט מזה שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. נזכיר כי החברה מגנה על הרווח התפעולי החזוי שלה 12 חודשים קדימה. ברבעון הראשון החברה רשמה הפסד של 25 מיליון דולר מהגנות על האירו. אם כי המאזן של החברה מוגן מהשפעות מטבע ב-100%. בשורה התחתונה, בנטרול הסכום שהוציאה החברה להגנת מטבע, הרווח במחצית נותר ברמת שיא נוכח המיזוג.
לגבי השנה הבאה, הגנות המטבע של החברה עומדים סביב 1.2 דולרים לאירו בעוד האירו נסחר כעת מתחת לרמה זו, כך שייתכן והחברה אף תרשום רווח על הגנות אלו. לחברה תנודתיות גבוהה בהון החוזר במהלך השנה הנובעת מעונתיות במכירות ומימי אשראי לקוחות שונים במדינות הפעילות. עם זאת, לאדמה יכולת שיווק והפצה גלובלית הבאה לידי ביטוי בפיזור גיאוגרפי רחב של המכירות, שמקטין את השפעת העונתיות ואת התלות במצב של שווקים בודדים.
אדמה פועלת בענף האגרוכימיה (תעשיית הכימיה לחקלאות). החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרים להגנת הצומח שאינם מוגנים בפטנט (אך תלויים ברישוי). איחוד החברות יצר את החברה החמישית בגודלה בעולם מבין החברות העוסקת בתחום המוצרים להגנת הצומח. אדמה מוכרת את מוצריה בכ-100 מדינות באמצעות 60 חברות בנות ברחבי העולם.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
אדמה, שהיתה בעבר בשליטת קבוצת אי.די.בי, נמחקה לפני כחמש שנים מהבורסה בת"א, ונמכרה בשלבים לקבוצת כימצ'ינה הסינית, כאשר השלב האחרון הושלם לפני כשנה. לאחר מכן מוזגה החברה לתוך חברת סנונדה הסינית, החברה הבת של כימצ'ינה והחלה להיסחר בבורסה בשנזן.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?