ירידות מסחר בורסה עליות שוק ההון
צילום: Istock

הימור כושל על מדד הפחד גרר חשיפה של 12.5 מיליון דולר לאי.בי.אי

כאשר התעודות השורט הפופולאריות על מדד הפחד התרסקו, חשבונות פרטיים נכנסו לחריגה משמעותית, הנה המספר
גיא בן סימון | (12)

התרסקות תעודות השורט הפופולאריות על מדד הפחד (סימול:SXVY, XIV) גוררת חשיפה לא צפויה לבית ההשקעות אי.בי.אי. אחרי שהתעודות התרסקו ב-85% בצל הדרמה שנרשמה בשווקים בימים האחרונים, בבית ההשקעות מעדכנים כעת כי חשבונות פרטיים שפעלו בנגזרים על מדד הפחד (VIX) נכנסו לחריגת אשראי בגובה 12.5 מיליון דולר. מניית איביאי בית השק 3.77%  מאבדת גובה לאחר הדיווח.

החריגה גוררת את בית ההשקעות לחשיפה בסכום זה, ובשלב זה כי אין ביכולתם להעריך את הנזק שייגרם כתוצאה מהחשיפה, אם בכלל. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    יונה 07/02/2018 16:22
    הגב לתגובה זו
    אין צורך להרויח על 100 אחוז .אפשר להרויח רק 50 אחוז. לדוגמא. לקנות תעודת סל ממונפות פי 3 ב30.000 שח , ומייד לקנות שורט ב 15.000 שח על אותו מדד.בהצלחה.
  • דבר אלי איש? מה חירבשת כאן? (ל"ת)
    ליויינה 07/02/2018 17:57
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    סמיון 07/02/2018 15:17
    הגב לתגובה זו
    מי שמתעסק במכשירים כאלה ונותן ללקוחותיו לפעול ללא ניהול סיכונים שייצפה לאירוע מחיקה אחת לכמה שנים. חובבנות גדולה של אחד הגופים הגדולים שמנהלים כספי ציבור.
  • 6.
    Greedy 07/02/2018 14:48
    הגב לתגובה זו
    Now you are in big losses. What a waste of money. At least you could have taken half of the positions or more... Now it's too late!
  • 5.
    סימני מפולת. (ל"ת)
    צחי 07/02/2018 13:35
    הגב לתגובה זו
  • דוד מירושלים 07/02/2018 14:17
    הגב לתגובה זו
    יש אינדיקציות לאפשרות של ירידות חדות (מפולת בקרב אלה שאוהבים ללבות פאניקה). עליות חדות מאוד בחודשים האחרונים כאשר הרווחים לא מצדיקים לחלוטין עליות אלה .אין צורך להביא דוגמאות מהעבר כמו משנת 2008 או 1987. כל מקרה אינו דומה למקרה בעבר. תמיד ישנם שינויים. החכמים, צריכים להוסיף הגנות. בהצלחה לכולם
  • 4.
    משקיע 07/02/2018 13:26
    הגב לתגובה זו
    כל מה שילמד את ה"משקיעים" ובתי ההשקעות למינהם לקח על מוצרים "חסרי סיכון" מצויין. עדיף הפסדים קטנים, אם כי מהותיים לבית ננשקעות שיעזרו לכולם להמנע משווק וקניית מגוון המוצרים הנ"ל
  • 3.
    לידר 07/02/2018 13:26
    הגב לתגובה זו
    הון עצמי 380 מיליון. מחיקה של 12.5 מיליון דולר (=44 מיליון שח)- 11% מההון.. רווח שנתי נמחק ביום !
  • 2.
    קשקשנים 07/02/2018 13:19
    הגב לתגובה זו
    " קרדיט סוויס, צפויים לספוג הפסדי ענק." קרדיט סוויס כבר הודיע אתמול או שלשום שהוא לא יפגע (הוא מכוסה 100 אחוז) ולראיה המניה שלו לא זזה יותר מידי אתמול.
  • 1.
    שיתרסקו כל השורטיסטים אמן (ל"ת)
    קוקי 07/02/2018 13:14
    הגב לתגובה זו
  • חוסר הבנה לא תביא אותך רחוק (ל"ת)
    מני 07/02/2018 17:55
    הגב לתגובה זו
  • אחד 07/02/2018 16:30
    הגב לתגובה זו
    הם היו לונג......שורט וויקס זה לונג מניות....
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.