בבנק ירושלים מעדכנים את מחיר היעד לביג: "חברה בעלת שדרה ניהולית איתנה"
אתמול פרסמה ביג 0.71% , חברת הנדל"ן המניב, את תוצאותייה הכספיות לרבעון האחרון ולשנת 2016 כולה כאשר הציגה צמיחה בהכנסות לצד ירידה של כ-8% ברווח הנקי. עם זאת, ביג רשמה בפרמטרים התפעוליים שיפור כאשר הרווח התפעולי הנקי (NOI) הסתכם בכ-515 מיליון שקל, המשקף גידול של 13% לעומת שנת 2015. גם התזרים התפעולי הנקי (FFO) צמח ב-28% ל-272 מיליון שקל.
בעקבות התוצאות שהציגה החברה שבשליטת האחים רוני ויהודה נפתלי, האנליסט ישי ששון מבנק ירושלים הוציא תגובה לדו"חות כאשר עידכן גם את מחיר היעד. בסקירה נכתב כי "דוחות ביג לשנת 2016 ולרבעון הרביעי בפרט המשיכו להציג שיפור נאה בכל הפרמטרים התפעוליים. השיפור נזקף בעיקרו לנכסים שאוכלסו במלואם במהלך 2016, ואשר את מלוא שכר הדירה מהם זכינו לראות רק ברבעון האחרון של השנה".
"במקביל, ביצעה החברה מספר מהלכים פיננסים, לרבות גיוסי חוב והון, אשר הפחיתו את עלויות המימון, והבטיחו במקביל את הכללת מניית החברה במדד ת"א-35. שנת 2016 הצטיירה גם כשנה שהחברה נקטה במספר מהלכים משמעותיים לשיפור היעילות התפעולית, ובהם: מימוש תתי פעילויות שאינן נכללות בתחום הליבה (הודו), בצד חתימה על מזכר הבנות עם חברת RED, לצורך הקמת חברת ניהול משותפת של הנכסים בארה"ב.
מהלכים אלו שפורטו לעיל, כמו גם צבר הפרויקטים הקיים "בקנה", מוכיחים כי מדובר בחברה מצוינת, בעלת שדירה ניהולית איתנה. הנהלה זו דוגלת בראייה ארוכת טווח, בצד מקסום הרווחים המתקבלים מהנכסים הקיימים".
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"מבחינה שערכנו באשר לתוצאות הצפויות שנה מהיום, עולה כי במהלך תקופה זו לא יפתחו מרכזים חדשים, ומשכך איננו צופים שינויים דרמטיים בפרמטרים התפעוליים. בנסיבות אלו התוספת ל- FFO בשנה זו תתבסס בעיקר על העלאת שכ"ד בגין חידוש חוזים, תחלופת דיירים, הגדלת התפוסות וירידה בעלויות המימון, נוכח ביצוע מהלכי Refinance שבוצעו, וטרם ראינו את מלוא התוספת מהם, ומהלכים הצפויים בהמשך.במקביל, יש לציין כי עליית התשואות בארה"ב לה היינו עדים בחודשים האחרונים, כמו גם המשך העלייה הצפויה במהלך שנה זו, ממתנים את התוספת לשווי הכלכלי. שכן, משקלה הנוכחי של הפעילות בארה"ב, החשופה לעליית התשואות שם, אינו מבוטל ועומד להערכתנו על כ- 40% משווי כלל הפעילות".
"נכון להיום החברה נסחרת בתשואת FFO של 8.6% על ה-FFO שינבע ברבעון הראשון של 2018 (תשואה של 10.3% על החלק המניב), ובמכפיל של 1.25 על ההון. מכפיל ההון הכלכלי (הכולל בתוכו מחצית מהעתודה למס) עומד על 1.1. בסמוך למועד הדו"ח הכריזה החברה על דיבידנד המשקף תשואה של 2.2% על שווי השוק הנוכחי. בנסיבות אלו, אנו מעדכנים את מחיר היעד ל- 278 שקל למניה, אולם מותירים את המלצתנו בגדר 'תשואת שוק'". נציין כי מחיר היעד המעודכן משקף אפסייד זניח של כ-3% על מחיר המניה הנוכחי.
בתוך כך, חברת ביג 0.71% רשמה מאז תחילת השנה תשואת חיובית של כ-7.5%, זאת בהמשך לעלייה של כ-30% שרשמה המניה בסיכום השנה החולפת. החברה נסחרת בבורסה בת"א בשווי שוק של כ-3.7 מיליארד שקל.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
תנועת מניית ביג ב-12 החודשים האחרונים
- 1.ב.ירושלים אינו אמין.מפר ומוליך שולל לקוחות (ל"ת)hary 20/03/2017 10:57הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
