האנליסט גלעד שריג משיק סיקור לבזק: "מניה בסיסית בכל תיק השקעות"
במחלקת המחקר של בנק הפועלים הוציאו היום תחילת סיקור למניית ענקית התקשורת בזק. האנליסט גלעד שריג כותב כך בהמלצה: "למרות האתגרים (הפרדה מבנית, שימוש בתשתית פאסיבית, ושוק סיטונאי קווי), בזק הייתה ותמשיך להיות קבוצת התקשורת החזקה בישראל. ביצוע ההפרדה המבנית יתרחש, אולם קשה להעריך מתי. בהערכה לא לקחנו בחשבון ביטול הפרדה ב-2017, ולכן התוצאות הפיננסיות די יציבות בשנים הקרובות... אנחנו רואים את בזק כמניה בסיסית בכל תיק השקעות, לאור מרכזיותה בשוק הישראלי, ועוצמתה בשוק התקשורת."
בחלוקה למגזרים, כותב שריג כך: "בשוק הקווי אנחנו רואים יציבות בהכנסות עם צמיחה קלה בשנה הבאה בעיקר בשל העוצמה באינטרנט שתפצה את החברה על החולשה בטלפוניה, בזק בינ"ל תמשיך לשמור על המספרים עם 350-360 מ' EBITDA באופן יציב, ב-YES צפוי אתגר לא קטן לחברה גם ברמת הלקוחות (עם אובדן צפוי של 20 א' לקוחות בשנה) וגם בגיזרת המחיר, לאור הכניסה המרחפת באוויר של פרטנר לטלויזיה וכמובן לאור הכרסום של סלקום TV בשוק הטלויזיה. בפלאפון לא צפויות הפתעות לטובה, מלבד גיוס חיובי של מנויים אחרי יציאת גולן מהשוק. שוק הסלולר עדיין רווי תחרות, והנסיון של גיל שרון לרמוז כאילו לא ניתן לקיים חברות סלולר ברמות המחירים הללו גרם נזק בעיקר לגולן שנרכשה על ידו זמן קצר קודם לכן. כל עוד ישנם מסלולים של 30-40 ₪ ללא הגבלה בשיחות ועם חבילות גלישה נדיבות, לא נראה עליות מחירים בשוק. בהנחה שהחבילות הללו יהיו בתוקף שנה לפחות, המשמעות שלפני 2018 לא יתרחשו עליות מחירים בסלולר, והחברות תיאלצנה למצוא מקורות צמיחה אחרים, החל ממכירת ציוד קצה ועד כניסה לשיתופי פעולה קמעונאיים אחרים על מנת למקסם את הפדיון מכל צרכן".
בשורה התחתונה כותב שריג כי "בהיוון תזרים המזומנים של בזק, השנים הקרובות נראות די דומות האחת לרעותה. בשימוש של מכפיל 8 על EBITDA ובהנחה של 9.4 מיליארד חוב נטו אנו מעריכים את שווי מניית בזק ב 8 שקלים, וזאת מבלי לקחת בחשבון את האפשרות שהחברה תהנה מחיסכון מצטבר של מאות מיליונים בגין ההפרדה המבנית, כאשר זו תתרחש".
מניית בזק 0.75% נסחרת כעת במחיר של 6.6 שקלים, כלומר מחיר היעד של הפועלים משקף אפסייד של 21%. מתחילת 2017 איבדה מניית בזק 9% וזאת לאחר נפילה של 8.5% בשנת 2016. הנה גרף המניה מתחילת 2016:
- 38% מבני הנוער אומרים שה-AI מבין אותם יותר טוב מהמשפחה והחברים
- בזק מעלה את תחזית הרווח ל-1.55 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.משקיע 25/01/2017 16:23הגב לתגובה זוברור לגמרי שהטלפוניה לא תמשיך להיות פרת מזומנים כ"כ שמנה, כי עוד ועוד לקוחות לא מוכנים לשלם יותר עשרות שקלים על קו נייח בשעה שהם יכולים לקבל במחיר הזה קו נייד. גם המחירים בטלויזיה שלהם גבוהים מדי וסלקום TV הולכת וצוברת עוד ועוד צופים מרוצים, שנהנים ממחיר נמוך משמעותית, על חבילה מצומצמת יותר, בפרט אחרי הכללת הספורט. מניית בזק פשוט יקרה.
- 3.בנתיים הכיוון ברור - אין מה לגעת בנייר (ל"ת)Rsi-69.1 25/01/2017 14:23הגב לתגובה זו
- 2.מיכה הכהן 25/01/2017 14:06הגב לתגובה זותסגור שנה 850-870 בקרוב
- 1.שאול 25/01/2017 13:37הגב לתגובה זומה שמשתמע מהכותב הוא שבזק תמשיך להיות מונופול אכזרי בחסות המדינה , שאין סיכוי לפרקה לגורמים והכנסת מתחרים חדשים .
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
