לא יאמן: המניה שהייתה הלהיט הכי גדול בסחרור חזק - ובדרך לעוף מת"א-100
השנה שהראל ויזל ירצה לשכוח. מניית פוקס -0.34% שהייתה הלהיט הבורסה בשנים 2010-2014 עם ראלי מסחרר של מעל 1,000%, לא מוצאת תחתית וביום חמישי האחרון השלימה מהלך מפולת של לא פחות מ-50%. הנפילה של פוקס הביאה את החברה לתפוס את המקום ה-101 והאחרון מבחינת שווי שוק מבין כל מניות המדד, מה שמעמיד אותה בסכנת יציאה מהמדד, למרות שיש עוד הרבה מאוד זמן עד העדכון הבא.
הנה 10 המניות עם השווי הנמוך בת"א-100 שכעת כולל 101 מניות (מיילן נכנסה למעו"ף מבלי שמניה אחרת יצאה):
אי אפשר לפספס שהמפולת האחרונה במניית פוקס החלה ממש עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה לרבעון השלישי. פוקס דיווחה על ירידה של 60% ברווח התפעולי ומאז המניה בצניחה חופשית. אבל המגמה השלילית החלה עוד קודם, ככל הנראה ברקע להסלמה במצב הביטחוני שהחל מתערער בתחילת ספטמבר וחברות האופנה הן בדר"כ הראשונות להיפגע. בשיחה עם Bizportal אומרת היום דורין פלס, מנהלת המחקר של IBI כי "בהסתכלות על דו"חות הרבעון הרביעי, אז כבר ניתן בהחלט להניח שמזג האוויר יעיב על התוצאות וכך גם המצב הביטחוני".
הסנטימנט השלילי הזה תופס את פוקס כאשר היא בתהליך של התרחבות מואצת. בחודש פברואר השיקה פוקס את המותג C&K וכעת המותג כבר עומד על 15 חנויות. רשת מנגו שהחל הלפעול תחת פוקס בחודש ינואר גדלה בעוד 5 חנויות בינתיים, TCP (מוצג האופנה לילדים) התרחב מתחילת השנה בעוד 8 חנויות, אמריקן איגל בעוד 6 חנויות ופוקס בעוד 10 חנויות. כל זאת, כאמור, בתקופה מאוד מתאגרת מבחינת הקבוצה שכבר מונה כעת 303 חנויות. ויש גם את לילן שגדלה בעוד 10 חנויות מתחילת השנה.
מיכל אלשייך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז': "להערכתנו מניית פוקס נפגעה השנה יותר מגולף וקסטרו בעקבות התרחבות מואצת, הן ביחס לעבר והן ביחס לשתי המתחרות. מגמת הכניסה של פוקס למותגים חדשים, שעדיין לא מיצו את פוטנציאל הצמיחה שלהם, כגון: Charles and Keith, The Children's Place, MANGO ו-NIKE, פגעה בטווח הקצר בתוצאות, כאשר לפי מחיר השוק של פוקס והתנהגות המניה מסתמן כי המשקיעים עדיין לא מצליחים לאמוד ולכמת את פירות ההתרחבות. זאת בייחוד על רקע תנודתיות בשוק האופנה המקומי וחששות ממגמות הצריכה העתידית והתחרות".
- פוקס: צמיחה בהכנסות, יציבות ברווח הנקי
- פוקס בדוח פושר - רווח של 70 מיליון ברבעון השני; אבל רבעון שלישי התחיל חזק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד אומרת אלשייך, כי "כשבוחנים את רשתות האופנה מסתמן שזו כבר לא השנה הראשונה שבה קיימת שונות גדולה באסטרטגיית ההתרחבות שלהן. מבין הרשתות פוקס נוקטת במהלכי ההתרחבות המשמעותיים ביותר, בעיקר ע"י כניסה למותגים חדשים (יותר מאשר התרחבות במותגים הקיימים) ואחריה גולף. צעדים אלו מספקים מחד מנועי צמיחה מעניינים, עם אפשרות לאפסייד נאה, ומנגד מגדילים את הסיכון בחברות. קסטרו התרחבה בשנים האחרונות, אך בצורה איטית יותר ביחס למתחרותיה, מה שמניב יציבות רבה יותר בתוצאותיה של החברה, וכנגזרת גם יציבות רבה יותר במחיר המניה. מנגד, מנועי הצמיחה של החברה נותרים נמוכים יותר, לעומת פוקס לדוגמא".
הבינגו של לבייב: בתחילת 2014 עוד החזיק בעל השליטה באפריקה בכ-19.5% ממניות פוקס אך תוך כחודשיים ביצע מספר מימושים וחיסל את ההחזקה, כל זאת במחירים שגבוהים ב-100% ואף יותר מהמחיר הנוכחי של המניה. ונציין כי לבייב נכנס להשקעה בפוקס ב-2005 כאשר רכש 10% תמורת 30 מיליון שקלים ואח"כ מימש אופציה לרכישת עוד 10% תמורת 55 מיליון שקלים. בקיצור, לבייב עשה סיבוב ענק של מאות אחוזים על פוקס, ויצא בזמן. ורק נזכיר כי המטרה הייתה לפתח את הרשת ברוסיה, מה שלא התממש בסופו של דבר, וזה מה שהוביל את לבייב לממש את האחזקה. בסה"כ מכר לבייב מניות בסכום של כ-210 מיליון שקלים (לפי כ-99 שקל למניה, מול 47 שקל היום!) ונותר עם החזקה של 2.94% שמן הסתם מכר גם אותה בהמשך.
- 9.שכחתם את פלוריסטם (ל"ת)מבין עניין 28/12/2015 11:12הגב לתגובה זו
- 8.יורם 28/12/2015 10:47הגב לתגובה זולא צריך להיות כלכלן דגול כדי להבין שרשתות הביגוד נדפקו גם עי מזג אוייר קיצי בחורף המניה לא תחזור בקרוב לרווחים
- 7.שלומי 27/12/2015 22:54הגב לתגובה זוצריך לשים על זה יד לפני שגם זה יעלם
- 6.עמית 27/12/2015 20:36הגב לתגובה זוהנהלה מעולה סומך עלייהם. קניתי והיא תעשה לי תשואה של 70 אחוז בשנתיים בטוח
- 5.קניתי לפני שנה (ל"ת)ד. 27/12/2015 20:12הגב לתגובה זו
- 4.אלמוג 27/12/2015 19:33הגב לתגובה זועדיף לקנות פוקס מלקנות את החברה הפושטת רגל הזאת גולף
- סוחר נוסטרו 28/12/2015 02:22הגב לתגובה זוויזל הוא אחד מאנשי העסקים הכי מאנייקים שהיו פה במדינה. בכלל המשפחה כולה לא משהו. מכיר את הבן, הוא למד איתי במקיף יהוד. חבורה של מאנייקים אל תסמוך עליו אפילו קצת. אני תחת של בבון אם זה לא הוא שמפיל את המניה לכאורה ובורח בדרכים לא דרכים לכאורה.
- אלמוג 28/12/2015 12:29אתה סתום, אבל ככה זה בעשירים תמיד מקנאים זו הישראליות המגעילה.
- 3.אפריקה 27/12/2015 18:06הגב לתגובה זומה יהיה תיקנה ב200 ותימכור ב2000תצא גדול לבייב
- 2.מוטי 27/12/2015 17:35הגב לתגובה זואלפי משפחות בישראל.
- 1.איתי 27/12/2015 17:31הגב לתגובה זומיקצועי מאוד לא כמו גולף.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
