הבעלים התחלפו השורה התחתונה עדיין במינוס: IDB פיתוח הפסידה 999 מיליון שקל

מניית דיסקונט השקעות צללה 67% במהלך שנת 2014 ולכן אידיבי פיתוח נאלצה לרשום הפחתת שווי
אבי שאולי | (3)
נושאים בכתבה אידיבי פיתוח

אדוארדו אלשטיין ביצר את שליטתו בחברת אידיבי פתוח, אך הוא חברת ההשקעות רחוקה מלהציג רווח: סיימה את 2014 בהפסד ענק של 999 מיליון שקל, לעומת הפסד של 153 מיליון שקל בשנת 2013. שתי סיבות עיקריות להפסד: מניית דסק"ש צנחה ב-67% במהלך שנת 2014 (הפחתה של 334 מיליון שקל) וירידה בשווי של כלל ביטוח (הפחתה של 360 מיליון שקל).

אידיבי פיתוח היא חברה המשקיעה בשורה ארוכה של חברות במשק: כלל ביטוח, כור, סלקום, נכסים ובנין, אלרון, שופרסל, מודיעין ועוד. מרבית ההשקעות נעשות באמצעות החברה הבת דיסקונט השקעות -0.83% - המוחזקת בשיעור של 74%.

חלק הקבוצה בהפסד של חברות מוחזקות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני - 500 מיליון שקל ובנוסף נרשם הפסד ממימוש, ירידת ערך והפחתות השקעות ונכסים - 844 מיליון שקל. שווי השוק של ההשקעה של אידיבי פיתוח בחברה המרכזית בקבוצה אידיבי פיתוח - 476 מיליון שקל בלבד נכון לסוף שנת 2014.

רואי החשבון של אידיבי פיתוח ממשרד סומך-חייקין צירפו לדוח הכספי הערת "עסק חי" בשל חשש מיכולת החברה לעמוד בהחזר חובותיה בזמן.

בעלי השליטה החדשים אדוארדו אלשטיין ומוטי בן-משה השקיע ביחד בחברה שנרכשה מידי נוחי דנקנר יותר מ-1.5 מיליארד שקל מאז מאי 2014. נכון להיום מדובר בהפסד ענק שיקח זמן רב למחוק אותו.

אידיבי פיתוח מזהירה את הנושים שלה: "קיימת אי-וודאות באשר ליכולת החברה להוציא אל הפועל את תכניותיה העסקיות כסדרן ובמועדן ובאשר להמשך יכולתה לפרוע התחייבויותיה כסדרן ו/או במועדן". 

אידיבי פת אגח זאידיבי פת אגח ט

אידיבי פת אגח י

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דוד 31/03/2015 11:29
    הגב לתגובה זו
    חברי זה לא רמה שלכם. תפנו מקום לנוחי. אתם סתם. אן שום תכנית אין לפחות פרוגרמה.אין פתח לדיבור!
  • 1.
    מזל שלא הפסידו מיליארד . (ל"ת)
    בא 31/03/2015 10:01
    הגב לתגובה זו
  • אפרים 31/03/2015 11:15
    הגב לתגובה זו
    בחלק יחסי באחזקתו בחברה הוא בחר בצד לא להשקיע עוד ועוד כי הוא יכול להשתמש בכסף הזה שלא השקיע בהנפקה למטרות אחרות עובדה מאז ההנפקה ירדו מניות אי די בי מ350 נק ל מחיר היום שהוא נמוך משמעותית מאז וטוב עשה כיום הוא יכול לרכוש בזול כמות יותר גדולה של מניות אי די בי אז בן משה לא טיפש כמו שנכתב בזמנו בגלובס וידע מה הוא עושה אבל למרות הכל יש לו הפסד לא קטן מקודם מתי שהשקיע בצו השופט בגלל שחשב שכדאי למרות הכל בדיעבד אני בטוח שהוא מצטער על זה ויקח הרבה זמן לתקן את הטעות כל טוב לכולם
אפליקציות מסחר (גרוק)אפליקציות מסחר (גרוק)
מחקר

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם

חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות

עוזי גרסטמן |

השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים. 

המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.     

למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.

המחקר המרכזי: השקעות חכמות?

המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).

המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.

אריאל קנדל מנכל קבוצת אימקו
צילום: אליעד גולן

אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי

החברה תפתח עבור ספקית עולמית של מערכות הנעה מערכת בקרה וניטור למנועי רכבים משוריינים, שתשווק ברחבי העולם; ההסכם משתלב בגל גובר של השקעות ביטחוניות במדינות נאט"ו והמערב, שמרחיבות את צי הרק"מ והתחזוקה הטכנולוגית שלו

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אימקו אריאל קנדל


אימקו אימקו 9.46%   הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי עם ספקית עולמית של מערכות הנעה לרכבים משוריינים, לפיתוח מערכת חכמה לניהול ובקרת מנועי רכב קרבי. במסגרת ההסכם, אימקו תפתח את מערכת ה־Engine Diagnostic and Sensor Suite (EDSS), שתוטמע במנועי הרכב ותאפשר ניטור ובקרה בזמן אמת.

המערכת החדשה תתחבר למערך רחב של חיישנים ותבצע התאמות אוטומטיות לפעולת המנוע בהתאם לתנאי השטח והשימוש. כך תוכל לשפר את הנצילות, למנוע תקלות ולהאריך את חיי השירות של מנועים קיימים וחדשים כאחד. המערכת תשווק על ידי יצרנית המנועים ללקוחותיה ברחבי העולם ותהווה חלק ממערכת ה־HUMS של אימקו, שמנטרת בזמן אמת משתנים תפעוליים בכלי רכב קרביים.

“אנחנו מודים לשותפנו על האמון המתמשך ועל ההזדמנות לתמוך במשימתה להמשיך ולהוביל את שוק טכנולוגיות ההנעה של רכבים משוריינים,” אמר אריאל קנדל, מנכ”ל קבוצת אימקו. “במסגרת חזון הצמיחה הגלובלית וההובלה הטכנולוגית שלנו, שיתופי הפעולה עם תעשיות מובילות כמו השותפות הזו מוכיחים שוב את אמון האינטגרטורים המובילים בתחומם בחדשנות ובאיכות של אימקו, בכל הנוגע לפתרונות קריטיים למשימה.”

אימקו, שנוסדה ב-1974 ופועלת בישראל, ארה"ב ורומניה, מספקת פתרונות הנדסיים ומערכות מתקדמות לשווקים הביטחוניים והתעשייתיים. החברה פועלת בשתי חטיבות עיקריות, ביטחונית ואזרחית, ומספקת שירותי פיתוח וייצור בהתאם למפרטי הלקוחות.

המהלך מגיע בתקופה שבה מדינות רבות בנאט"ו ובמערב הרחיבו משמעותית את הוצאות הביטחון שלהן, בין היתר על רקע המלחמה באוקראינה והצורך לחדש ציוד ותשתיות לוגיסטיות. הרחבת ההשקעות בכלי רכב קרביים ובפתרונות תחזוקה חכמה יוצרת הזדמנויות נוספות לחברות כמו אימקו, שפועלות בשוק הצבאי הגלובלי ומספקות פתרונות לניטור ובקרה בזמן אמת.