מתחת לתחזיות: כיל הרוויחה 85 מיליון דולר בלבד ב-Q4; יציבות במכירות
חברת כיל פרסמה לפני זמן קצר את תוצאותיה הכספיות המסכמות את שנת 2014. חברת הדשנים הישראלית סגרה אמנם רבעון חיובי אך מדובר ברווח אשר היה נמוך מתחזיות האנליסטים.
את הרבעון הרביעי של השנה סגרה כיל עם ירידה קלה במכירות לרמה של 1.4 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים היו למכירות של 1.38 מיליארד דולר, כך שכיל הציגה בשורה העליונה מכירות גבוהות מעט מהתחזיות.
במהלך הרבעון הרביעי המשיכה כיל באימוץ תוכנית התייעלות אשר תגדיל את הרוח התפעולי שלה ב-350 מיליון דולר החל מסוף שנת 2016. בשנת 2014 התרומה של צעדי ההתייעלות הסתכמו ב-100 מיליון דולר. במקביל, חיזקה כיל את השותפות האסטרטגית שלה עם יצרנית פוספטים מובילה בסין לצד מכירת מספר עסקים שאינם בעסקי הליבה.
בשורה התחתונה - נרשמה אכזבה. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-174 מיליון דולר בלבד, בעוד בשוק ציפו לרווח של 230 מיליון דולר. הרווח הנקי החשבונאי הסתכם ב-85 מיליון דולר בלבד, זאת לעומת 119 מיליון דולר אשתקד. הרווח הנקי המתואם של כיל ברבעון הרביעי הסתכם ב-108 מיליון דולר, נמוך מתחזיות השוק לרווח נקי מתואם של 154 מיליון דולר.
- לקראת זיכיון 2030: חלקה של המדינה ברווח מים המלח יגיע ל-50%
- איי סי אל בתוצאות מעורבות: "ההידרדרות במחירים הייתה מהירה מהצפוי אבל כעת יש התייצבות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שפגע בביצועים הכספיים של חברת כיל היו הוצאות מימון גבוהות ברבעון הרביעי - 66 מיליון דולר. בחברה מסבירים זאת בגידול של 6 מיליון דולר על הוצאות ריבית. עם זאת, הסיפור המרכזי מתייחס להוצאה של 23 מיליון דולר כתוצאה משינוי בשווי ההוגן של עסקאות גידור. כמו כן, השפעת הפרשי שער על הפרשות להטבות עובדים בהיקף של 35 מיליון דולר.
מנכ"ל כיל סטפן בורגס ציין כי "בשנת 2014 עשתה כיל התקדמות משמעותית ביישום אלמנטים מרכזיים באסטרטגיית הצעד הבא קדימה. אנו מחזקים את מיצוב נכסי המינרלים שלנו ע"י השותפות האסטרטגית בסין, הרחבות כושר הייצור של אשלג ומלח ואקום וע"י שותפותנו עם אלנה פוטאש לכריית אשלג באתיופיה".
"שנת 2014 הייתה שנת מעבר לכיל ותוצאותינו הושפעו לא רק משיבושי העבודה בישראל אלא גם ממאמצים פרו-אקטיביים שכללו פתרון נושא תמלוגי העבר, הפחתת ערך נכסים שאינם בעסקי הליבה ויישום מגוון צעדים להשגת הפחתת עלויות. כל אלה יהוו בסיס איתן לתוצאות משופרות ב-2015".
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2014 רשמה כיל תזרים חזק מפעילות שוטפת - 313 מיליון דולר. במקביל, כיל המשיכה להקטין את ההשקעות ברכוש קבוע, זאת על רקע סיום מרבית עבודות בניית החציץ בסוללות התוחמות את בריכה מס' 5 בים המלח.
- 10.קולע למטרה 13/02/2015 13:23הגב לתגובה זוהאנליסטים בביספורטל יש להם חלק גדולבפיטורי עובדים כל הזמן היתרעתי שבעיקבותהכתבות ההרסניות מישהו ישלם מחיר כבדויגיע ללשכת עבודה והנה היגיע הרגע שזה יתממש
- 9.מומי 11/02/2015 14:35הגב לתגובה זואני חושב בתנאים שהיו ב 2014 גם בעולם וגם עם עיצומי העובדים אזי הרווח הנקי הוא נאה. מצפא לרווחים גדולים בהמשך.
- 8.למה לא הסכמת למכירת כיל לפוטאש? כמה נזק עשית לכולם (ל"ת)לפיד 11/02/2015 14:06הגב לתגובה זו
- 7.מה איתו (ל"ת)דיבידנד 11/02/2015 14:02הגב לתגובה זו
- 6.ברור 11/02/2015 14:00הגב לתגובה זואחרת איך תסבירו ירידה של 3% בשער המניה החל מאתמול? צריך לפתוח בחקירה כדי לברר מי עבר על החוק והדליף את הדו"חות!
- 5.חי 11/02/2015 14:00הגב לתגובה זומניה טובה מכל המעוף המעפן
- 4.צדקתי שהקמתי את שישינסקי ? (ל"ת)יהיר לפיד 11/02/2015 13:57הגב לתגובה זו
- 3.להעלות מיד לעובדים את המשכורות ולתת להם בונוס. (ל"ת)זליכה יחימוביץ ופרץ 11/02/2015 13:57הגב לתגובה זו
- 2.ממשיכים לפטר או שזה המפעל המרויח ביותר במדינה. (ל"ת)אז 11/02/2015 13:44הגב לתגובה זו
- 1.כיל תעבור להפסד. (ל"ת)בקרוב 11/02/2015 13:30הגב לתגובה זו
- חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)יוני 11/02/2015 15:21הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
